دوشنبه, ۲۴ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 13 May, 2024
مجله ویستا
بازاریابی موفق
برای موفق شدن، برنامه های بازاریابی كه كاركنان یا سازمان مشخص كرده می باید درراستای چشمانداز آینده شركت باشد. این وظیفه مسئولان سازمان است كه به طور مشخص اهداف را مشخص سازند .
این اتفاقی است كه روزانه می افتد: دو كسب و كار با بودجه بازاریابی مشابه شروع به فعالیت می كنند. یكی در كار خود موفق می شود ولی دیگری موفقیت چندانی كسب نمی كند.
حال باید پرسید كه چرا این موضوع اتفاق می افتد؟ چرا بـــــرخی شركتها در تلاشهای بـــــازاریابی خود موفق عمل میكنند ولی تعـداد دیگری مــــــوفق نمی شوند؟ آنهایی كه موفق می شونــــد می دانند كه چگونه از ابزارها و منابع موجود به نحو احسن استفاده كنند.
● رعایت مؤلفه های ذیل می تواند به مدیران برای كسب موفقیت در بازاریابی كمك كند:
▪ رهبری: برای موفق شدن، برنامه های بازاریابی كه كاركنان یا سازمان مشخص كرده می باید درراستای چشمانداز آینده شركت باشد. این وظیفه مسئولان سازمان است كه به طور مشخص اهداف را مشخص سازند. واقعا این اهداف روشن نباشد نمی توان از كاركنان انتظار داشت كه انتظارات مسئولان را تامین كنند.
▪ گوش دادن: مشتریان آنچــــه را كه می خواهند و حاضرند بابت آن پول پرداخت كنند، به شما می گویند. آنها حتی این نكته را هم یادآوری می كنند كه چه رویكرد بازاریابی را ترجیح می دهند. فقط راهش این است كه از آنها سوال كنید و به دقت به پاسخ آنها گوش فرادهید. باور داشته باشید كه بهترین برنامه های بازاریابی آن برنامههایی هستند كه برپایه توصیه های مشتریان و ترجیحات آنها شكل گرفته باشد.
▪ تیم كاری: قطعا بازاریابی موثر با شما و دست اندركاران تیم بازاریابی شما شروع و پایان نمی یابد. همه در موفقیت بازاریابی دخیل هستند. راه درست این است كه به ایده های آنها گوش دهید، برنامه های بازاریابی خود را دراختیار آنها قرار دهید و اعضای تیم را درمورد پیشرفت كار در جریان قرار دهید.
▪ همكاری: بهترین برنامه های بازاریابی چنانچه موانع فروش داشته باشند، با موفقیت همراه نخواهدبود. پیششرط یك همكاری موثر و رفع كردن موانع فروش ارتباط صمیمانه بین همه قسمتها و افراد است. با این كار مشكلات نظیر كمبودها را می توان پیش بینی و درباره آن بحث كرد و به این ترتیب كاركنان به جای اختلال در كار می توانند از این برنامه حمایت كنند.
▪ پاسخگویی: درست مثل ساخت یك بنا كه محصول گذاشتن آجر روی آجر است، یك برنامه موفق بازاریابی هم برنامه خوب دیگری را تولید می كند. برای شروع هر برنامه یا تاكتیك، اهداف قابل دسترسی را مشخص سازید. هر رویكرد بازاریابی را تست كنید و درنهایت آن رویكردی را كه درعمل قابل اجراست به كار بندید.
▪ انعطاف پذیری: شركتهای موفق به سرعت خود را با تغییرات ایجادشده در بازار، ترجیحات مشتری و فناوریهای جدید منطبق می سازند. وقتی می بینید یك روش بازاریابی جواب نمی دهد، برای تجدیدنظر در آن ماهها صبر نكنید. ریشه مشكل را پیدا كنید و به سرعت آن را برطرف سازید.
▪ تداوم: ارائه مداوم یك نام و یك تصویر، برای موفقیت بازاریابی در درازمدت ضروری است. درعین حال كه استراتژی و تاكتیك ممكن است تغییر كند و یا تكامل یابد، ولی نام لوگو و حتی شعار می باید سنگ بنای برنامه بازاریابی شركت شما باشد.
▪ بینش: برخی از كارآفرینان همیشه از یك بینش درونی برخوردارند. آنها به جای اینكه فقط به تحولات امروز پاسخ دهند، میدان رقابت را ارزیابی و گرایشهای آینده، محصولات و فناوری های جدید را پیش بینی می كنند. بازاریاب موفق كسی است كه بتواند آینده نگر باشد.
▪ تمركز: برخلاف بنگاههای بزرگ، كسب و كار شما می باید بر بازاریابی محصولات و خدمات خود برای مشتریان محدود تمركز كند. غافل شدن از بازارهای گوناگون می تواند تلاشهای شركت شما را بی اثر سازد و به نتایج كار لطمه وارد آورد.
منبع : ایده پویا
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
ایران رهبر انقلاب شورای نگهبان مجلس مجلس شورای اسلامی دولت صادق زیباکلام انتخابات مجلس دوازدهم انتخابات مجلس انتخابات مجلس دوازدهم دولت سیزدهم
هواشناسی تهران بارش باران شهرداری تهران قتل سازمان هواشناسی سیل سلامت حج تمتع پلیس زلزله وزارت بهداشت
خودرو قیمت دلار سایپا قیمت خودرو قیمت طلا بازار خودرو مسکن بانک مرکزی بورس گاز حقوق بازنشستگان ایران خودرو
نمایشگاه کتاب نمایشگاه کتاب تهران کتاب تلویزیون سالار عقیلی دفاع مقدس سینمای ایران نمایشگاه بینالمللی کتاب تهران رضا عطاران تئاتر سریال سینما
وزارت علوم خورشید دانشگاه تهران کره زمین
رژیم صهیونیستی اسرائیل غزه فلسطین حماس جنگ غزه روسیه آمریکا افغانستان نوار غزه سازمان ملل اوکراین
استقلال فوتبال پرسپولیس مهدی طارمی فولاد خوزستان لیگ برتر رئال مادرید بازی لیگ برتر فوتبال ایران لیگ برتر ایران باشگاه پرسپولیس هوادار
هوش مصنوعی مغز تبلیغات نوآوری دبی شفق قطبی ایلان ماسک ناسا
ویتامین خواب کودک سلامت روان تجهیزات پزشکی کاهش وزن افسردگی فشار خون درمان ناباروری بارداری زایمان