دوشنبه, ۲۴ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 13 May, 2024
مجله ویستا
مؤسسه حقوقی - THE FIRM
سال تولید : ۱۹۹۳
کشور تولیدکننده : امریکا
محصول : اسکات رودین، جان ا. دیویس، مایکل هاوسمن و سیدنی پولاک
کارگردان : پولاک
فیلمنامهنویس : دیوید ریب، رابرت تاونی و دیوید ریفیل، بر مبنای رمانی نوشتهٔ جان گریشام
فیلمبردار : جان سیل
آهنگساز(موسیقی متن) : دیو گروسین
هنرپیشگان : تام کروز، جین تریپلهوون، جین هاکمن، هال هولبروک، تری کینی، ویلفورد بریملی، اد هریس، هالی هانتر، دیوید استراتئون، گاری بیوزی و استیون هیل
نوع فیلم : رنگی، ۱۵۴ دقیقه
ـ ̎میچ مکدیر̎ جوان (کروز)، که به تازگی از دانشکدهٔ حقوق فارغالتحصیل شده، به هر دری میزند تا در یک اداره به عنوان مشاور حقوقی شغلی پیدا کند. سرانجام نیز از دعوت میشود. او و همسر جوانش، ̎ آبی̎ (تریلهوون) به ممفیس میروند و ̎میچ̎ خیلی زود با رئیس قسمت خودش، ̎ آیوری تولار̎ (هاکمن) دوست میشود. ̎میچ̎ در کشاکش وارد شدن به ریز و درشت مجموعهٔ وظایفش، متوجه بعضی اتفاقها میشود و از آن جمله مرگ مشکوک دو وکیل سابق مؤسسه که هر دو به یک شکل و در یک محل و در تصادفهای مشکوک کشته شدهاند. ̎میچ̎ در مییابد که FBI این مجتمع را زیر نظر دارد و در ملاقاتی، بین او و مأمور FBI، آنان به او هشدار میدهند که قتلها طراحی شده بودهاند و مؤسسه متهم و مظنون به حسابسازی، دزدیهای کلان و خلافکار است. ̎تولار̎ و رؤسای شرکت به ̎میچ̎ میگویند که علت مخالف FBI با آنان با این دلیل است که شرکت وکالت دفاع از چند موکل را که علیه FBI بوده، پذیرفتهاند. اما ̎میچ̎ به تحقیق ادامه میدهد. او به یک کارآگاه خصوصی رجوع میکند اما کارآگاه نیز به طرز مرموزی کشته میشود. در سفری به واشینگتن، ̎میچ̎ به FBI قول همکاری میدهد. از پروندههای شرکت عکس میگیرد. شرکت نیز میکوشد با عکسهائی که از بعضی روابط ̎میچ̎ تهیه کرده او را وادار کند که از تعقیب قضیه دست بردارد اما ̎میچ̎ همه چیز را نزد همسرش اعتراف میکند. سرانجام ̎میچ̎ و ̎تولار̎ با هم روبهرو میشوند. اما ̎میچ̎ تمام مدارک را به FBI داده است. مؤسسه حقوقی زیر نظر مافیا فعالیت دارد. ̎میچ̎ و همسرش ممفیس را ترک میکنند.
ـ فیلم اندکی طولانی و اندکی خسته کنندهٔ پولاک از فساد و تباهی در یک نهاد تجارتی / اقتصادی / حقوقی و مبارزهٔ جوان آرمانگرای تازه فارغالتحصیل آمادهٔ جهش به طبقهٔ بالاتر اجتماعی ـ با همهٔ وجوه تمثیلی آن از کلیت جامعهٔ امریکا در قالب این نهاد کوچک ـ با درون مایهای نزدیک به سه روز کندور (ساختهٔ خود پولاک، ۱۹۷۵) و رویاهای برقی (استیو بارون، ۱۹۸۴) اما بدون آن زمینهٔ هیجانانگیز و پر حادثه سه روز ... و تنشهای شدید حسی و روانشناسانهٔ سواران ...، چالشی بسیار دشوار برای فیلمسازی که میکوشد ـ مثل همیشه کوشیده و موفق بوده ـ در قالب قواعد و اصول هالیوودی کار کند، اما در عین حال شخصی، گزنده و افشاگر باشد. اینجا البته تنشهای عاطفی بین زوج جوان بسیار کمرنگ، و مقابلهٔ اجتماعی به مایهٔ پررنگتر بدل شده است اما روانشناسی سادهانگارانهٔ هالیوودی، فیلم را به اثری بسیار معمولی و پیش پا افتاده بدل میکند.
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
ایران صادق زیباکلام مجلس شورای اسلامی مجلس دولت انتخابات انتخابات مجلس مجلس دوازدهم انتخابات مجلس دوازدهم انتخابات مجلس شورای اسلامی ستاد انتخابات کشور رهبر انقلاب
قتل تهران سیل هواشناسی فضای مجازی شهرداری تهران زلزله سازمان هواشناسی وزارت بهداشت پلیس سلامت بارش باران
کارت سوخت سایپا خودرو قیمت دلار قیمت خودرو قیمت طلا گاز بازار خودرو حقوق بازنشستگان نمایشگاه نفت ایران خودرو بانک مرکزی
نمایشگاه کتاب کتاب نمایشگاه کتاب تهران رضا عطاران دفاع مقدس کیانوش عیاری سینمای ایران تلویزیون نمایشگاه بینالمللی کتاب تهران سینما کتابخانه سریال
فناوری
رژیم صهیونیستی اسرائیل غزه فلسطین جنگ غزه آمریکا حماس روسیه افغانستان سازمان ملل اوکراین رفح
فوتبال پرسپولیس استقلال رئال مادرید بازی لیگ برتر هوادار باشگاه پرسپولیس لیگ برتر فوتبال ایران لیگ برتر ایران سپاهان باشگاه استقلال
هوش مصنوعی شفق قطبی همراه اول خورشید دبی مریم میرزاخانی ایلان ماسک تبلیغات ناسا اپل نوآوری گوگل
سرطان درمان و آموزش پزشکی کاهش وزن زیبایی آلزایمر دیابت فشار خون بارداری افسردگی