شنبه, ۸ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 27 April, 2024
مجله ویستا


تبلیغات نسل سوم


تمام كارخانه ها پس از تولید كالا فقط به فروش آن فكر می كنند و این فروش است كه بقای آن شركت را تضمین می كند. اما چگونه كالای خود را به بازار هدف معرفی كنیم؟
راه های مختلف را شما در سطح شهر و خانه می بینید! تابلوها، میان برنامه های تلویزیونی، بروشورهای تبلیغاتی، روزنامه ها و... كه هركدام دارای نقاط ضعف و قوت هستند. ولی حالا شاهد ظهور تبلیغات نسل سوم هستیم و در روش های تبلیغی جدید و مؤثر، با پاك كردن نقاط ضعف در روش های دیگر تا حدود زیادی رضایت تولیدكننده و مصرف كننده را در این روش تبلیغی در كشورهای پیشرفته شاهدیم.
این روش هم اكنون در كشور ما نیز شروع شده. نام این وسیله جدید تبلیغاتی «تی وی موبیل» است؛ یك تلویزیون بزرگ نصب شده بر روی خودرو كه ویژگی های خاصی دارد، مانند متحرك بودن بنا به درخواست تولیدكننده و در مسیری خاص در شهر حركت می كند یا می ایستد و تیزرهای تبلیغاتی را به نمایش می گذارد و همچنین برای كالاهایی كه دارای رایحه هستند مانند: عطرها، صابون ها و... بوی كالا را نیز در محل احساس می كنیم و نمونه هایشان را نیز می توانیم در اتومبیل ببینیم و اطلاعات كامل تر را از متصدی تبلیغ بگیریم.
هشدارهای پلیس و راهنمایی و رانندگی، اخبار و پخش مستقیم مسابقات ورزشی مختلف نیز با این وسیله قابل اجراست و صاحبان كالا در هر لحظه كه بخواهند می توانند به وسیله اینترنت از دفتر كار خود با تی وی موبیل ارتباط برقرار كنند و موقعیت نمایشی تیزرهای خود را همراه با مراجعه كنندگان مشاهده كنند؛ از نظرهای مصرف كننده كه مستقیماً به تیزر مراجعه كرده باخبر شوند و تبلیغات خود را كنترل كنند.
معمولاً برای تعیین یك تابلوی تبلیغاتی در مكانی خاص مشكل داریم، چون شاید در آن مكان، امكان نصب تابلوهای بزرگ وجود نداشته باشد، اما این ماشین می تواند به هر كجا كه شما می خواهید برود و در هر مكانی كه بخواهید ثابت بماند؛ مانند فروشگاه ها، آموزشگاه ها و...
راه های جدید تبلیغات مدرن تر، كاراتر و ارزان تر، همیشه رویای مدیران و صاحبان صنایع بوده كه دیگر به واقعیت پیوسته و امروز صحبت از نسل سوم تبلیغات است و این كه اگر نگویی هستم فراموش می شوی، یك واقعیت است.
ابراهیم رستمی عزیزی
منبع : روزنامه همشهری


همچنین مشاهده کنید