شنبه, ۲۲ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 11 May, 2024
مجله ویستا


اقناع و تبلیغ: جامعه‌شناسی و فنون


تاریخ نشر : ۸۵۰۱۲۰
تیراژ : ۱۰۰۰
تعداد صفحه : ۱۸۸
نوبت چاپ : ۱
شابک : ۹۶۴-۹۲۸۹۸-۴-۴
شماره کنگره : ۸۵۱۲۰۰۴۳
رده دیویی : ۳۰۳.۳۷۵
محل نشر : تهران
جلد : شومیز
قطع : رقعی
زبان کتاب : فارسی
نوع اثر : تالیف
نویسنده : شاه‌محمدی - عبدالرضا

نوشتار حاضر با موضوع 'رسانه‌های گروهی و تبلیغات'، 'مباحثی از این دست را شامل می‌شود: ارتباط، مدل‌های ارتباطی، خبرگزاری‌ها و مشخصات آن‌ها، شیوه‌های اقناع، تاریخچه‌ی تبلیغ در ایران و جهان، اهداف و ابزار تبلیغ، و آثار مثبت و منفی تبلیغ، به تصریح نگارنده: 'اقناع، فرآیندی است که در خلال آن می‌کوشیم تا نگرش دیگران را تغییر دهیم و به تعبیر ساده‌تر به مفهوم کوششی برای تغییر نگرش است. چنین کوششی که با هدف تغییر در نگرش صورت می‌گیرد با تکیه بر استدلال منطقی و ایجاد شناخت در مخاطبان است و اگر با برانگیختن عواطف و هیجانات، توام شود ترغیب است و بالاخره در صورتی که با تکیه بر جبر و فشار و آمیزه‌ای از شرطی‌سازی همراه باشد و رنگ رفتاری به خود بگیرد، وادارسازی است'.