یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 19 May, 2024
مجله ویستا
تحولات استراتژیک فرهنگ و مدیریت در فرایند جهانی شدن
جهانی شدن و جهانی سازی و تحولات استراتژیک در مدیریت فرهنگی از مفاهیم چند بعدی و پیچیدهای است که درباره آن بحثهای گوناگونی صورت گرفته و دیدگاهها و نظریههایی نیز در این زمینه ارائه شده است. در این مقاله سعی شده است که جهانی شدن و جهانی سازی در حوزه مدیریت و فرهنگ تعریف و از دیدگاههای مختلف بیان شود که مهمترین آن تحولات در قرن بیستم و بالاخص در دهة ۱۹۷۰ میلادی است که وارد مرحله جدیدی شد و در اواسط دهة ۱۹۸۰ تقریباً در تمامی زمینهها نشانههای خود را بر جای گذاشت و حتی نظامهای مدیریت را نیز متأثر ساخت که مدیریت فراصنعتی و فرامدرن یا (پست مدرن) مطرح شد و اوج آن در دهة ۱۹۹۰ میلادی بود که مفهوم جهانی شدن رایج گردید. لذا در این مقاله با توجه به مبانی و تحولات مدیریتی و فرهنگی و تحلیلهای به عمل آمده و شناخت تأثیرات متقابل مقوله جهانی شدن بر تحولات فرهنگی و مدیریتی راهکارهایی پیشنهاد گردیده است.
نویسنده :
محمدصادق ضیایی ـ محمدمهدی اسماعیلی ـ فرزاد زیویار
محمدصادق ضیایی ـ محمدمهدی اسماعیلی ـ فرزاد زیویار
منبع : نشريه الکترونيکی فرهنگ مديريت
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
ایران مجلس شورای اسلامی فضای مجازی دولت سید ابراهیم رئیسی مجلس رئیس جمهور دولت سیزدهم لبنان رئیسی سیدابراهیم رئیسی رسانه
سیل مشهد سیل مشهد هواشناسی تهران بارش باران آموزش و پرورش خراسان رضوی امتحانات نهایی پلیس سازمان هواشناسی باران
قیمت دلار خودرو حقوق بازنشستگان دلار ایران خودرو قیمت خودرو قیمت طلا بازار خودرو مسکن قیمت سکه یارانه بانک مرکزی
لیلا حاتمی زری خوشکام ایرج طهماسب علی حاتمی نمایشگاه کتاب سینمای ایران کتاب نمایشگاه کتاب تهران تلویزیون سینما سریال موسیقی
هوش مصنوعی مغز ایلان ماسک
اسرائیل غزه رژیم صهیونیستی فلسطین جنگ غزه روسیه حماس چین اوکراین یمن ترکیه جنگ اوکراین
فوتبال پرسپولیس استقلال بازی تراکتور لیگ برتر اشکان دژاگه فدراسیون فوتبال بارسلونا سپاهان مس رفسنجان تکواندو
اینترنت فناوری هواپیما آیفون گوگل اپل سامسونگ موبایل دانش بنیان
سقط جنین استرس کاهش وزن سرطان قلب دیابت سلامت روان ویتامین مسواک