دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 6 May, 2024
مجله ویستا


نظریه نوین مدیریت کیفیت جامع در بخش دولتی ایران 'طراحی دولت کیفیت مدار'


تاریخ نشر : ۸۵۰۱۱۹
تیراژ : ۱۲۰۰
تعداد صفحه : ۲۸۸
نوبت چاپ : ۱
شابک : ۹۶۴-۷۳۰۰-۷۶-X
شماره کنگره : ۸۵۱۱۹۰۴۸
رده دیویی : ۶۵۸.۵۶۲
محل نشر : تهران
جلد : شومیز
قطع : وزیری
زبان کتاب : فارسی
نوع اثر : تالیف
نویسنده : ریاحی - بهروز

نگارنده در این تحقیق، کوشیده تا با مطالعه‌ی ویژگی‌های مدیریت کیفیت جامعه در بخش خصوصی و دولتی، نقاط اشتراک و افتراق آن‌ها را یافته و با بررسی مدل‌های شناخته شده‌ی مدیریت کیفیت جامع، و بر اساس ارزش‌های مالی اسلامی، الگوی مناسب مدیریت کیفیت جامع را برای بخش دولتی ایران، عرضه نماید. برخی از نتایج تحقیق، بدین قرار است: '1- احترام به ارباب رجوع، تدیون روش‌ها و رویه‌هایی که نشان‌گر احترام به ارباب‌رجوع باشد و واکنش مناسب به برخوردهای نامناسب آنان، اعتماد مردم با به دستگاه‌های دولتی افزایش می‌دهد. 2- رعایت ملاطفت اسلامی و انعطاف‌پذیری در ارائه‌ی خدمات همراه با نرمش و تلاش کارکنان درحل مشکلات مردم، موجب افزایش اثربخشی مورد انتظار می‌شود. 3- تلاش مدیریت در کاهش خطاها در سازمان‌ها و ایجاد نظام‌های انگیزشی برای ارائه‌ی خدمات صحیح به مراجعان، موجب افزایش اثربخشی مورد انتظار می‌گردد. 4- وجود کارکنان دانشی و توانمند، تحصیلات مرتبط کارکنان با خدماتی که ارائه می‌دهند و وجود دوره‌های آموزشی و افزایش دانش و مهارت کارکنان، موجب افزایش اثربخشی مورد انتظار می‌شود'.