یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 19 May, 2024
مجله ویستا
نحوه نوشتن خلاصه طرح تجاری اجرائی
توجه داشته باشید که خلاصه تجاری شرکت اولین چیزی خواهد بود که هر خواننده در ابتدا آن را مطا لعه می کند اگر خلاصه شرکت شما ضعیف باشد ،خوانندهائی که ممکن بود مشتری شما بشود شرکت شما را به سادگی کنار خواهد گذاشت . پس در نتیجه سایر سرمایه و سوابق شرکتتان بی ارزش جلوه خواهد کرد . پس سرمایه گذاری روی خلاصه تجاری شرکت نه تنها جزئ از هزینه های شرکت محسوب نمی شود بلکه سرمایه ای است که می تواند حد اکثر سود را نیز برای شرکت داشته باشد.
دراین مطلب با نحوه ی نوشتن خلاصه طرح اجرائی شرکت آشنا می شوید . فکر کنید که این بخش ، مقدمه ی طرح یک شرکت تجاری است .
این مقدمه شامل اجزائ زیراست :
▪ توضیحی مختصر از شرکتتان که شامل محصولاتتان و سرویسها و خدماتتان است
▪ عبارت فلسفی شرکت
▪ مدیریت شرکت
▪ بازار مشتریان
▪ بازاریابی و فروش
▪ رقبای شرکت
▪ عملیات شرکت
▪ پروژه ها و طرحهای مالی
خلاصه اجرایی به یک عبارت پایانی ختم می شود که مبین این مطلب است که ، تجارت شرکت شما ، یک تجارت و شرکت موفق است . چگونه یک خلاصه اجرایی بنویسیم . برای نوشتن یک خلاصه طرح تجاری اجرائی از قدمهایی که در زیر لیست شده است شروع کنید .وبرای هر موضوع ۱ تا ۳ جمله بنویسید .
اگر در نوشتن خلاصه مهارتهای شرکت مهارت کافی ندارید . هدفهای پایه ای شرکتتان راکه به عنوان شعار شرکت قرار داده اید، دوباره مرور کنید . یک رویکرد برای نوشتن طرح تجاری اجرائی، این است که از جملاتی که تا به حال برای طرحهای تجاری نوشته اید از هر موضوع ۲ یا ۳ جمله گلچین کنید . و بعدا" به هم ارتباط دهید . در این روش باید در پایان طرح به این سوال برای خواننده جواب دهید که چرا تجارت شما یک تجارت موفق می باشد ؟ و برای این سوال جواب منطقی و مستد ل ارائه دهید.
● نکات کاربردی برای نوشتن خلاصه اجرایی
۱) سعی کنید تا حد امکان خلاصه هایتان را به صورت صحیح و ثلیث خلاصه تر کنید زیرا خواننده هایتان وقت ندارند ودر ضمن نمی خواهنند وقت خودشان را با خواندن مطالب غیر لازم و غیر ضروری هدر دهند .
۲) سعی کنید طرح تجاری اجرائیتان از زبان قوی و مثبت بر خوردار باشد هرگز خلاصه اجرایی خودتان را با زبان ضعیف ، ناتوان و ناکار نسازید مثلا" به جای اینکه بنویسید . شرکت x ممکن است به موقعیتهای عالی برسد. بنویسید . شرکت x به موقعیتهای عالی خواهد رسید .
۳) نکته سوم اینکه خلاصه شرکت شما نباید بیشتراز دو صفحه باشد .پس سعی نکنید خلاصه شرکت را با تعارفات زیاد و بی جا و جزییات اضافی بیشتر کنید .
۴) خلاصه خودتان را ویرایش کنید . آن را بلند بخوانید آیا ثلیث و روان خوانده می شود یا منقطع خوانده می شود؟ آیا واضح است یا نا واضح؟ بهتر است خلاصه خود را پیش کسی که هیچ اطلاعاتی در مورد شرکت شما ندارد بخوانید و از او بخواهید که اگر پیشنهادی برای بهتر کردن خلاصه دارد، به شما بدهد .
۵) خلاصه خودتان را با مخاطبانتان هماهنگ کنید . مثلا" اگر منظورتان از این خلاصه نویسی جلب سرمایه گذار است بهتر است خلاصه شما به فرصتهای شرکت و تجارتتان تاکید داشته باشید . ۶) خودتان را به جای خواننده قرار دهید و خلاصه تان را دوباره بخوانید آیا این خلاصه ای که نوشته اید علاقه وانگیزه ای در خواننده ایجاد می کند ؟ اگر نه چرا ؟
محمد رضا نوروزی-مدیریت دولتی
منابع و ماخذ:
۱. Writing the executive summery of the business plan .۲۰۰۶ Susan Ward
منابع و ماخذ:
۱. Writing the executive summery of the business plan .۲۰۰۶ Susan Ward
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
ایران فضای مجازی دولت مجلس سید ابراهیم رئیسی دولت سیزدهم رئیس جمهور مجلس شورای اسلامی لبنان رئیسی سیدابراهیم رئیسی تعطیلی شنبه ها
مشهد سیل سیل مشهد هواشناسی بارش باران آموزش و پرورش خراسان رضوی امتحانات نهایی باران پلیس سازمان هواشناسی خانواده
خودرو قیمت دلار حقوق بازنشستگان بازنشستگان دلار قیمت خودرو قیمت طلا مالیات ایران خودرو بازار خودرو مسکن ترکیه
لیلا حاتمی جشنواره کن زری خوشکام علی حاتمی سینمای ایران نمایشگاه کتاب کتاب نمایشگاه کتاب تهران تلویزیون سینما سریال موسیقی
مغز ایلان ماسک
رژیم صهیونیستی اسرائیل غزه فلسطین روسیه جنگ غزه حماس چین اوکراین یمن حزب الله لبنان طوفان الاقصی
فوتبال پرسپولیس استقلال لیگ برتر بازی تراکتور اشکان دژاگه فدراسیون فوتبال بارسلونا سپاهان مس رفسنجان تکواندو
اینترنت آیفون فناوری هواپیما گوگل اپل سامسونگ موبایل دانش بنیان
زنان استرس کاهش وزن رژیم غذایی سرطان قلب سلامت روان بارداری ویتامین