دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 6 May, 2024
مجله ویستا
بزرگ کردن آریزونا - Raising Arizona
سال تولید : ۱۹۸۷
کشور تولیدکننده : آمریکا
محصول : ایتان کوئن
کارگردان : جوئل کوئن.
فیلمنامهنویس : ایتان کوئن و جوئل کوئن.
فیلمبردار : باری سانفلد.
آهنگساز(موسیقی متن) : کارتر برول.
هنرپیشگان : نیکلاس کیج، هالی هانتر، تری ویلسن، جان گودمن، ویلیام فورسایت، سام مکمورای، فرانسس مکدورمند، رندال ۱۷۱;تکس۱۸۷; کاب و پیتر بندک.
نوع فیلم : رنگی، ۹۴ دقیقه.
«های مکدانا» (کیج)، پس از تحمل چند دوره زندان به خاطر سرقت از چند سوپر مارکت، با «ادوینا» (هانتر)، دختر پلیسی که مأمور عکاسی از زندانیان است، ازدواج میکند. زندگی خوش این زوج به خاطر آنکه نمیتوانند بچهدار شوند، تلخ میشود. آنان «نیتان جونیر»، یکی از نوزادان پنجقلوی صاحب ثروتمند یک فروشگاه بزرگ وسایل چوبی خانه بهنام «نیتان آریزونا» (ویلسن) را میربایند. اما مدتی نمیگذرد که زندگی آرام «های» و «ادوینا» با پیدا شدن سر و کله «گیل» (گودمن) و «اِیوِل» (فورسایت) - دو تن از همبندیهای قدیمی «های» - بر هم میخورد و کابوس وحشتبار «لنرد اسمالز» (کاب)، موتورسواری که ظاهراً در پی یافتن دو زندانی فراری است، خواب را از سر «های» میرباید. «های» به «گیل» و «ایول» میگوید که باید بروند، ولی آن دو از او میخواهند در سرقت بانکی که نقشهاش را ریختهاند با آنان همراه شود. در اینجا «های» که متوجه شده لیاقت پدر بودن را ندارد تصمیم به جدائی از «ادوینا» میگیرد. «لنرد» نیز به «نیتان» میگوید که در برابر پنجاه هزار دلار بچه او را پیدا خواهد کرد. «گیل» و «اِیوِل» بچه را میربایند و حالا هم خیال گرفتن باج از پدرش را دارند و هم سرقت از بانک. «های» و «ادوینا» از یک طرف و «لنرد» از طرف دیگر آنان را تعقیب میکنند. «گیل» و «اِیوِل» بانک را میزنند ولی متوجه میشوند که بچه را در صحنه جا گذاشتهاند. بچه به چنگ «لنرد» میافتد. پس از زدو خوردی شدید، «های»، «لنرد» را با نارنجک خودش، به هوا میفرستد. «های» و «ادوینا»، بچه را به پدرش باز میگردانند و اعلام میکنند که خیال جدائی دارند. «نیتان» به آنان پیشنهاد میکند تصمیمشان را لااقل بیست و چهار ساعت عقب بیندازند. «های» در رویا، «گیل» و «اِیوِل» را میبیند که به زندان برمیگردند، «نیتان جونیر» که بزرگ شده و خودش و «ادوینا» که پیر شدهاند و بچهها و نوهها به دیدارشان آمدهاند.
* فیلم بهرغم مضمون مشابهش، نقطه مقابل اثر پیشین برادران کوئن، تشنه خون (1984) است که با ریتم کند و تأمل افراطی بر کنش قتل، قصد «آشنائیزدائی» از فرایند کشتن را داشت. اما بزرگ کردن آریزونا با انتخاب لحنی متغیر و طنز آلود، به حادثههای خشن و مرگبار کیفیتی فانتزی بخشیده است. این خصلتِ «بازی با ژانر» که خصوصیت تمامی آثار کوئنهاست، شکل موفقیتآمیز و ویژگیای است که فیلمهای استادشان، سام ریمی از آن برخوردار است. بازی کیج و هانتر، در خلق توأمان طنز و خشونت درخشان است.
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
ایران رهبر انقلاب حج آمریکا مجلس شورای اسلامی دولت شورای نگهبان انتخابات دولت سیزدهم حجاب رسانه جنگ
هواشناسی تهران شهرداری تهران فضای مجازی قتل آموزش و پرورش سلامت سیلاب شهرداری سازمان هواشناسی باران آتش سوزی
قیمت دلار ایران خودرو قیمت طلا خودرو بانک مرکزی قیمت خودرو دلار بازار خودرو حقوق بازنشستگان مسکن تورم قیمت
تئاتر محمدعلی علومی برنارد هیل تلویزیون سریال سینما دفاع مقدس نمایشگاه کتاب سینمای ایران صدا و سیما مسعود اسکویی موسیقی
مغز دانش بنیان فضا
اسرائیل رژیم صهیونیستی غزه حماس فلسطین جنگ غزه روسیه اوکراین طوفان الاقصی طالبان نوار غزه نتانیاهو
پرسپولیس فوتبال استقلال لیگ برتر نساجی عبدالله ویسی رئال مادرید لیگ برتر ایران سپاهان جواد نکونام بازی بارسلونا
هوش مصنوعی باتری اپل مایکروسافت آیفون گوگل سامسونگ پهپاد عکاسی ناسا
رژیم غذایی مواد غذایی چای زیبایی بیمه کاهش وزن توت فرنگی سیگار