پنجشنبه, ۲۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 16 May, 2024
مجله ویستا
لنتترمز
با افزایش سرعت خودروها، مسأله ترمز مطرح شد. در روی خودروها نخستین ترمزهائی از نوع ترمزهای گاری و دوچرخه بکار میرفت که لنت روی رینگ چرخهای عقب یا روی میل گاردان عمل میکرد. جنس اینگونه لنتها عموماً از موادی مانند پوست، چوب، فلز یا موی شتر انتخاب میشد. تپهها، محل ترسناک برای رانندگی بشمار میرود زیرا پائین آمدن از تپه بهخاطر عدم کارآئی ترمز و داغ شدن سریع آنهاخطر آفرینبود.
علیرغم دو جهش اولیه در تکنولژی ترمز خودروها،مشکل ترمزها تا چند سال همچنان باقی ماند. لنچستردر ۱۹۰۲ نخستین ترمز دیسکی را به ثبت رساند ولی پنجاه سال طول کشید تا ترمز دیسکی در خودروها کاربرد یافت.
در ۱۹۰۸ هربرت فرود در شره برایتون انگلستان نوعی الیاف آسبست را در داخل صمغی با نقطه ذوب بالا خوا با ندولنت مناسبی را ارائه کرد. وی پیش ازین لایهگذاری الیاف کتان رابرای لنت ترمز به ثبت رسانیده بود. در ۱۹۰۳ مرسدس نوع اولیه کاسه ترمز را ارائه کرد که در آن از لنت لایهگذاری شده و کفشک داخل کاسه استفاده شده بود.
▪ اتومبیلها در آنزمان دارای دو نوع ترمز بود
۱) ترمز دستی
۲) ترمز پدالی ـ ترمز دستی معمولاً در چرخهای عقب عمل میکرد و ترمز پدالی در روی میل گاردان تأثیر میگذاشت.
سیستم ترمز روی چرخهای جلو را پیش از جنگ جهانی اول رنوف و پروت و فراشینی تجربه کردند و این سیستم تا پیش از ۱۹۲۰ بهطور وسیعی مورد استفاده بود. این موضوع که خودرو در هنگام ترمز کردن تمایل دارد روی چرخهای جلو صورت گیرد. این موضوع تا سالها باقی بود که ترمز پائی و دستی در کدام چرخها نصب شود بهتر است، جلو یا عقب؟ [۲۴].
۲۴ ـ تکنولژی کارگاهی ـ محمد محمدی بوساری
علیرغم دو جهش اولیه در تکنولژی ترمز خودروها،مشکل ترمزها تا چند سال همچنان باقی ماند. لنچستردر ۱۹۰۲ نخستین ترمز دیسکی را به ثبت رساند ولی پنجاه سال طول کشید تا ترمز دیسکی در خودروها کاربرد یافت.
در ۱۹۰۸ هربرت فرود در شره برایتون انگلستان نوعی الیاف آسبست را در داخل صمغی با نقطه ذوب بالا خوا با ندولنت مناسبی را ارائه کرد. وی پیش ازین لایهگذاری الیاف کتان رابرای لنت ترمز به ثبت رسانیده بود. در ۱۹۰۳ مرسدس نوع اولیه کاسه ترمز را ارائه کرد که در آن از لنت لایهگذاری شده و کفشک داخل کاسه استفاده شده بود.
▪ اتومبیلها در آنزمان دارای دو نوع ترمز بود
۱) ترمز دستی
۲) ترمز پدالی ـ ترمز دستی معمولاً در چرخهای عقب عمل میکرد و ترمز پدالی در روی میل گاردان تأثیر میگذاشت.
سیستم ترمز روی چرخهای جلو را پیش از جنگ جهانی اول رنوف و پروت و فراشینی تجربه کردند و این سیستم تا پیش از ۱۹۲۰ بهطور وسیعی مورد استفاده بود. این موضوع که خودرو در هنگام ترمز کردن تمایل دارد روی چرخهای جلو صورت گیرد. این موضوع تا سالها باقی بود که ترمز پائی و دستی در کدام چرخها نصب شود بهتر است، جلو یا عقب؟ [۲۴].
۲۴ ـ تکنولژی کارگاهی ـ محمد محمدی بوساری
منبع : مطالب ارسال شده
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
ایران آمریکا دولت مجلس شورای اسلامی مجلس تعطیلی شنبه ها قوه قضائیه دولت سیزدهم شورای نگهبان رهبر انقلاب رئیس جمهور حسن روحانی
مشهد سیل سیل مشهد قوه قضاییه تهران هواشناسی پلیس قتل شهرداری تهران فضای مجازی بارش باران سازمان هواشناسی
خودرو مالیات مسکن قیمت دلار قیمت خودرو بازار خودرو قیمت طلا بانک مرکزی دلار سایپا بورس ایران خودرو
نمایشگاه کتاب کتاب نمایشگاه کتاب تهران فردوسی سحر دولتشاهی شاهنامه سینمای ایران تلویزیون سریال
دانشگاه تهران شورای عالی انقلاب فرهنگی فضا تحقیقات و فناوری
اسرائیل غزه رژیم صهیونیستی فلسطین جنگ غزه حماس روسیه چین ترکیه اوکراین نوار غزه طوفان الاقصی
فوتبال استقلال پرسپولیس لیگ برتر بازی جواد نکونام لیگ برتر ایران رئال مادرید باشگاه استقلال فولاد خوزستان مهدی طارمی فولاد
هوش مصنوعی گوگل عیسی زارع پور تبلیغات سرعت اینترنت ناسا موبایل تلفن همراه دوربین
خواب دیابت چاقی کاهش وزن زوال عقل کودک بارداری نمک