جمعه, ۱۴ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 3 May, 2024
مجله ویستا
روابط سازنده و نقش آن در کسب و کار
هنگامی كه میخواهید كسب و كاری تازه به راه بیندازید و شریكی انتخاب كنید در حقیقت رابطهای تازه را پایه میگذارید. دقت كنید و ببینید كه چه شركتی بهتر میتواند كالاهایتان را تولید كند، اگر با كدام شركت كار كنید میتوانید كارتان را رونق داده و انگیزه بیشتری پیدا كنید و این كه چه شریكی شما را به بازار رقابتی و ملزومات آن نزدیكتر میكند و در یك كلام : كدام شریك نیازهای شما را برآورده میكند؟
اما دقت كنید. وقتی كه شریكی یافتید و فكر میكنید كه طرف مناسبی است، مرحلهای آغاز میشود كه موفقیت در آن نیازمند تیزهوشی، كاردانی، تجربه، دقت و تعاملات موثر و دوطرفه است. هنگامی كه تولیدكنندهای توانا و مثمر ثمر پیدا كردید، اگر كارها را درست انجام دهید و با دقت جلو بروید، بهترین نتیجه را خواهید گرفت. به عبارتی این روابط حساب شده، دقیق و در عین حال دوستانه میتواند بر تمام جنبههای كارتان مانند طراحی ساختار كالاها، بازاریابی و طراحی علامت تجاری تاثیر مثبت بگذارد.
حالا در اینجا سه نكته كلیدی را میآوریم كه توجه به آنها در برقراری یك رابطه و تعامل سازنده و سود بردن از آن، مفید خواهد بود :
۱ ـ قبل از اینكه با شركتی كه قرار است سازنده كالاهای شما باشد ملاقات كنید، ببینید كه آیا آنها میتوانند ماهیت و ملزومات محصول شما را به درستی درك كنند یا خیر. هنگامی كه به دیدارشان میروید، ماهیت و موجودیت محصولتان را كاملاً شرح دهید تا آنها بفهمند كه میتوانند آن را تولید كرده و انتظارات شما را برآورده كنند یا نه. از همه مهمتر این كه مخارج تولید چقدر خواهد شد.
هرچه كالاهای شما پیچیدهتر باشند، لزوم استخدام یك سازنده و تولیدكننده آنها بیشتر خواهد شد.
در عین حال باید قانوناً از كالا و علامت تجاریتان محافظت كنید و امكان هرگونه سوء استفاده و سرقت را از بین ببرید. علاوه بر این با هر شركتی كه احتمال میدهید در آینده تولیدكننده شما شود، توافق نامه غیرعلنی امضا كنید واین نكته در مورد آنی كه اطلاعات دقیقی درباره كارتان در اختیارش گذاشتهاید نیز صدق میكند.
اگر یكی از این شركای بالقوه حاضر به امضای اینچنین توافقنامهای نشد، دیگر سراغش نروید. اما بدانید كه كه آن تولیدكنندگانی كه این قرارداد را امضا میكنند نیز چندان مورد اعتماد نیستند چرا كه همانها هم میتوانند ایدههای شما را بدزدند. پس دقت كنید كه طرف شما كیست و باید چه میزان اطلاعات در اختیارش قرار دهید.
۲ - باید یك شراكت تمام و كمال با شریكتان داشته باشید. اگر احساس كردید كه او با شما روراست نیست و تمام كارها و جریانات تولید را در اختیار شما قرار نمیدهد، طفره میرود یا میگوید كه بهتر است در جایی غیر از شركت و به شكل محرمانه با هم ملاقات كنید، نشانههای خوبی نیستند و بهتر است بیشتر فكر كنید و تصمیم بگیرید كه آیا این رابطه را ادامه دهید یا خیر.
از طرف دیگر شما هم باید به همین ترتیب عمل كنید. حتی باید به او قول دهید كه هرگز از كسی جز او خرید نكرده به سراغ تولیدكننده دیگری نخواهید رفت.
مثلاً یكی از تولیدكنندگان كفش زنانه در لسآنجلس كه «تینا آلباتز» نام دارد از این سیاست به خوبی پیروی میكند. این خانم با تولیدكنندهاش توافق كرده بود كه او هیچ كالایی را به رنگ كفشهای زنانه او تولید نكند و شركت فروش او هم از هیچ تولیدكننده دیگری خرید نكند. او میگوید : «این توافق بسیار خوب جواب داد و باعث شد كه تولیدكنندههای دیگر نیز به ما بپیوندند و در كنار سازنده اول به فعالیت بپردازند. آنها محصولات من را منحصر به فرد دانسته سعی در بهتر كردن آنها دارند.»
۳ - انتظار نداشته باشید كه یك شبه همه كارها رو به راه شود. قرار است كالای شما نمونه و منحصر به فرد باشد از این رو باید از تمامی پلهها یكی یكی و با احتیاط بالا روید.
لازم است كه آرم و علامت تجاری خاصی طراحی كنید كه قبلاً وجود نداشته باشد. باید از كسی كمك بگیرید. مثلاً بخشهای طراحیهای تجاری و طراحیهای صنعتی میتوانند به شما كمك كنند. حتی میتوانید این كار را به عنوان یك پروژه دانشجویی اعلام كنید تا ایدههای نوین و ابتكاری آنها به شما كمك كنند.
در حقیقت مزیت اصلی این پروسه كه سه نكته مهم را در خود دارد اینست كه میفهمید قیمت و هزینه تولید و طی كردن هر كدام از این مراحل پیش تولید چقدر خواهد بود و بر طبق آنها قادر خواهید بود، هزینههای این شراكت را نیز برآورد كنید و میدانید كه برآورد و قیمتگذاری دقیق و اساسی در موفقیت یك كسب و كار چقدر اهمیت دارد.
منبع : روزنامه تفاهم
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
ایران انتخابات دانشگاه تهران عراق رهبر انقلاب احمد وحیدی مجلس شورای اسلامی دولت دولت سیزدهم روز معلم نیکا شاکرمی مجلس
سیل هواشناسی آتش سوزی تهران شهرداری تهران آموزش و پرورش قوه قضاییه پلیس فضای مجازی معلم سلامت زلزله
قیمت خودرو سهام عدالت تورم قیمت طلا سازمان هواشناسی خودرو بازار خودرو قیمت دلار قیمت سکه بانک مرکزی حقوق بازنشستگان ایران خودرو
مهران غفوریان ساواک موسیقی تلویزیون سریال عمو پورنگ سینمای ایران تبلیغات نمایشگاه کتاب مسعود اسکویی سینما عفاف و حجاب
رژیم صهیونیستی فلسطین اسرائیل غزه آمریکا جنگ غزه روسیه ترکیه حماس انگلیس نوار غزه اوکراین
استقلال فوتبال پرسپولیس سپاهان باشگاه استقلال لیگ برتر علی خطیر بازی باشگاه پرسپولیس لیگ برتر ایران تراکتور رئال مادرید
اپل هوش مصنوعی فناوری آیفون گوگل ناسا مدیران خودرو تلفن همراه
خواب فشار خون چای کبد چرب دیابت