یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 5 May, 2024
مجله ویستا


اندازه‌گیری سطح بلوغ تجارت الکترونیکی در فروشگاه‌های اینترنتی فعال ایران


اندازه‌گیری سطح بلوغ تجارت الکترونیکی در فروشگاه‌های اینترنتی فعال ایران
در مورد رند توسعه تجارت الکترونیکی و مراحل آن بحث‌های زیادی شده است. روند رو به رشد فروشگاه‌های اینترنتی در ایران نیز (که اغلب بدون دانش کافی در زمینهٔ تجارت الکترونیکی صورت می‌گیرد) برای رفع نواقص موجود نیاز به کالبد شکافی علمی ـ کاربردی مناسب دارد.
در این مقاله با بررسی مدل‌های مختلف بلوغ الکترونیکی، مدلی مناسب با شرایط ایران طراحی شد و به‌صورت کاربردی میزان و درجهٔ بلوغ سایت‌های تجارت الکترونیکی در ایران با استفاده از اطلاعات بهار ۱۳۸۴ تعیین و ارزیابی شده است.
سعیدفتحی
شهریار عزیزی
منبع : معاونت برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزارت بازرگانی