سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 7 May, 2024
مجله ویستا
دروازه بهشت - Heaven's Gate
سال تولید : ۱۹۸۰
کشور تولیدکننده : آمریکا
محصول : جون کارلی
کارگردان : مایکل چیمینو
فیلمنامهنویس : مایکل چیمینو
فیلمبردار : ویلموش ژیگموند.
آهنگساز(موسیقی متن) : دیوید منسفیلد.
هنرپیشگان : کریستوفرسن، کریستوفر واکن، جان هرت، سام واترستن، براد دوریف، ایزابل هوپر، جوزف کاتن، جف بریجز، رانی هاکینز، پل کاسلو، جفری لوئیس و ریچارد میسور.
نوع فیلم : رنگی، ۲۰۵ دقیقه.
سال 1870. «جیمز ایوریل» (کریستوفرسن)، جوانی از خانوادهای مرفه، همراه دوستش، «بیلی اروین» (هرت)، از دانشگاه هاروارد فارغالتحصیل میشود، در حالی که بهنظر میرسد آینده درخشانی در انتظارش است. بیست سال بعد، «ایوریل»، که اینک کلانتر «جانسن کانتیِ» وایومینگ است، پس از ملاقاتی با مجبوبهاش، «الا واتسن» (هوپر) در سینت لوئیس، راهی محل زندگی گلهداران میشود. او مجدداً «بیلی» را در حالی که دائمالخمری ناخوش احوال بهنظر میآید، ملاقات میکند. «ایوریل» در مییابد که رهبر گلهداران، «فرانک کانتن» (واترستن)، قصد دارد همراه گروهی از مزدوران مسلحش با یک فهرست مرگ صد و بیست و پنج نفری از مهاجران به «جانسن کانتی» بیاید. «ایوریل» در بازگشت به «جان بریجز» (بریجز)، رهبر مهاجران، هشدار میدهد. و سپس به ملاقات «الا» میرود، که جز او، با «نیتان چمپیون» (واکن)، آدمکشی حرفهای از تبار مهاجران - که اینک در خدمت گلهداران است - نیز رابطهای صمیمانه دارد. پیش از در گرفتن جنگ، «ایوریل» از «الا» میخواهد وایومینگ را ترک کند. او نیز «چمپیون» را تحت فشار میگذارد تا از گرفتن احشام مهاجران نام «الا» را در آن مییابد و هنگامی که «چمپیون» را در این باره مورد مؤاخذه قرار میدهد، او ابراز بیاطلاعی میکند. «ایوریل»، «الا» را به کلبه خویش میبرد و به او پیشنهاد ازدواج میدهد. افراد «انتن» از راه میرسند. «ایوریل» میکوشد «الا» را نجات دهد، اما او ترجیح میدهد نزد «چمپیون» بماند. افراد «کانتن»، میروند. 1903. «ایوریل» در خلوتگاهش در نیوپورتِ رودآیلند، سرانجامِ ماجراها را به یاد میآورد: در جریان یک درگیری «الا» و «جان بریجز» به قتل میرسند و او «کانتن» را از پا در میآورد.
* چیمینو در اینجا رویکردی نو به غربِ سالهای پایانی قرن نوزدهم، به بازنمائی پیدایش «جامعه طبقاتی» و انحصارات مربوط به هر طبقه در آمریکا میپردازد. او و فیلمبردارش، ژیگموند برای حفظ سندیت فیلم، نحوه تصوپردازی خاص آن دوره را از عکسها و پوسترهای به جا مانده از آن سالها، الگوبرداری میکنند. وسواس اریک فون استروهایم گونه چیمینو در ارائه جزئیات، به تکرار بیشمار برداشتها، برداشتها، افزایش مدت زمان فیلمبرداری و همچنین هزینه پیشبینی نشده، از یازده میلیون به بیش از سیوپنج میلیون دلار (چهل و چهار میلیون به روایت لسآنجلس تایمز) میانجامد. استقبال نکردن تماشاگرانِ خود کرده به فانتزیهای لوکاس / اسپیلبرگ، که فیلم را هضم نشده، پس زدند، به فروش یک و نیم میلیون دلاری آن و یک شکست تجاری کامل منجر شد. رؤسای کمپانی تولید کننده (یونایند آرتیستس) پس از دو هفته فیلم را از روی پرده برداشتند و بدون اطلاع و اجازه چیمینو، با کاستن یک ساعت از طول آن، نسخهای مثلهشده از فیلم را به نمایش درآوردند که باز هم توفیقی نیافت. این فاجعه مالی همراه چند شکست دیگر، زمینه ورشکستگی و سپس فروش یونایتد آرتیستس را فراهم ساخت. به گفته منتقدی فرانسوی، چیمینو به هنگام ساخت فیلم خود را در جایگاه فون استروهایم حس کرده بود، بیآنکه بداند تهیه کننده فیلم اروینگ تالبرگ نیست!
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
ایران آمریکا رافائل گروسی اصفهان نیچروان بارزانی محمد اسلامی رهبر انقلاب مجلس شورای اسلامی دولت انتخابات دولت سیزدهم شورای نگهبان
هواشناسی شهرداری تهران قتل تهران حجاب سازمان غذا و دارو آموزش و پرورش فضای مجازی وزارت بهداشت شهرداری سلامت پلیس
مالیات قیمت طلا قیمت دلار خودرو قیمت خودرو بازار خودرو ایران خودرو بانک مرکزی حقوق بازنشستگان مسکن دلار بورس
نمایشگاه کتاب تلویزیون سینما افعی تهران دفاع مقدس موسیقی سریال تئاتر سینمای ایران کتاب صدا و سیما فیلم
دانشگاه آزاد اسلامی دانش بنیان فضا
رژیم صهیونیستی اسرائیل غزه فلسطین حماس جنگ غزه روسیه رفح چین نوار غزه طوفان الاقصی اوکراین
استقلال فوتبال پرسپولیس ذوب آهن لیگ برتر نساجی لیگ برتر ایران لیگ برتر فوتبال ایران بازی رئال مادرید سپاهان جواد نکونام
هوش مصنوعی ناسا سامسونگ اپل آیفون مایکروسافت باتری گوگل اندروید ماهواره اینوتکس
بیماران خاص مواد غذایی ویتامین رژیم غذایی زیبایی بیمه کاهش وزن دندانپزشکی فشار خون