شنبه, ۸ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 27 April, 2024
مجله ویستا

شرکت‏های سازنده آگهی‏های تبلیغاتی


شرکت‏های سازنده آگهی‏های تبلیغاتی
اگرچه كار شركت‏های سازنده آگهی‏های تبلیغاتی بسیار مهیج و پرجنب و جوش است، اما از این مسئله نمی‏توان غافل بود كه در این كار همیشه احتمال ورشكسته شدن و یا مغلوب شدن در این زمینه بسیار بالاست. با اشاره به این موضع كه در به وجود آمدن هر اثر تبلیغاتی از زمانی آغاز می‏شود كه یك مشتری برای ساخت یك آگهی همراه با طرح و هدفی مشخص به یك شركت سازنده آگهی تبلیغاتی مراجعه می‏كند و به وجود آمدن یك ایده مناسب به ذهن خالقان آگهی و تا زمانی كه آن را به صورت یك آگهی تبلیغاتی ترغیب‏كننده و قابل رقابت در زمینه تبلیغاتی به وجود آید ادامه می‏یابد. باید گفت كه بزرگترین و مهمترین مسئله در ساخت یك آگهی بازرگانی به وجود آمدن ایده‏ای مناسب و خاص برای تولید یك آگهی تبلیغاتی است.
معمولا برای تولید یك آگهی تبلیغاتی دو گروه یعنی: تكثیركنندگان و كارگردانان هنری در به وجود آوردن آگهی تبلیغاتی با یكدیگر همكاری می‏كنند. اما برای آنكه بدانیم یك تكثیركننده اثر تبلیغاتی و یك كارگردان هنری سازنده پیام‏های تبلیغاتی موفق چه ویژگی‏هایی باید داشته باشد دانستن مطالب زیر خالی از لطف نیست:
۱ ) یك سازنده تبلیغاتی باید ذهنی خلاق داشته باشد. بهره بردن از خلاقیت كه نعمتی بی‏نظیر به شمار می‏رود به یك سازنده این توانایی را خواهد داد كه با ایجاد جرقه‏ای در ذهن بتواند یك آگهی تبلیغاتی را در عرصه رقابت با دیگر آگهی‏ها بسازد. زیرا ذهن خلاق توانایی كشف و یا جستجوی رویدادی آگاهانه را تا مرحله تكمیل كار به سازنده اثر خواهد داد.
۲ ) آگاهی داشتن از این موضوع كه دیگر شركت‏ها و یا افرادی كه آگهی‏های تبلیغاتی را می‏سازند چگونه كار می‏كنند و یا چه كار می‏كنند. در حقیقت یك سازنده باهوش اثر تبلیغاتی باید بداند كه كدام فرد یا كدام شركت، آگهی‏های خوب می‏سازند و یا نمی‏توانند! و حتی دلایل اینكه چگونه یك كار تبلیغاتی اثرات مثبت دارد و یا یك آگهی اثرات منفی، بنابراین با داشتن این اطلاعات قادر خواهد بود تا یك آگهی تبلیغاتی موفق را تولید كند.
۳) از رفتار انسانهای مختلف درس بگیرد! یك فرد خلاق در زمینه ساخت آگهی به محیط اطراف خود و آنچه كه در آن می‏گذرد حساس است. زیرا باید بداند كه چه چیز گرم است و چه چیز سرد و یا حتی هر اتفاق چگونه و چطور رخ می‏دهد. یك تكثیركننده باهوش و كارگردان هنری پیام‏های تبلیغاتی همیشه از آخرین روش‏های تبلیغاتی در زمینه‏های مختلف هنری - سینمایی، ادبی، سیاسی و حتی مد، باخبر است.
۴) ماهر بودن در زمینه اساس ساخت و تولید اثرات مختلف بازرگانی. در حالی كه برای تهیه یك آگهی بازرگانی ۳۰ ثانیه‏ای هزینه‏ای بالا صرف می‏شود و برای پخش آن نیز هزینه‏ای دو چندان صرف می‏شود یك كارگردان هنری باید تشخیص دهد كه كدام بازیگر برای اجرای آگهی مناسب است و همچنین باید بداند كه روند پخش یك آگهی باید بدون هیچ مانع و یا وقفه‏ای باشد تا اثراتی قابل قبول بر بیننده آن بگذارد.
۵) منظم باشد، زیرا ساخت و تولید تبلیغات در فضایی بسته یعنی با محدودیت‏های زیاد ممكن نیست بنابراین تولید هر آگهی باید بر استانداردهای موجود و اصول خلاقانه خاص هر تبلیغ منطبق باشد.
۶) اقتصادی بودن - یعنی اینكه وقتی شركت مشتری هزینه‏ای كمتر از صرف تولید یك آگهی تبلیغاتی اختصاص داده است شركت سازنده آگهی تبلیغاتی نباید آن تبلیغ را بسازد.
مترجم: شهرزاد شیروانی
منبع : مجله گسترش صنعت


همچنین مشاهده کنید