چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 8 May, 2024
مجله ویستا


استانداردسازی ارزشیابی دانشجو: معرفی دو نظریه کلاسیک و نوین


استانداردسازی ارزشیابی دانشجو: معرفی دو نظریه کلاسیک و نوین
نویسنده : صبوری‌کاشانی - احمدمحمدی - محمودزینالو - علی‌اکبررضوی - سیدمنصور
محل نشر : تهران
تاریخ نشر : ۱۳۸۳/۰۴/۰۶
رده دیویی : ۳۷۱.۲۶۲
قطع : رقعی
جلد : شومیز
تعداد صفحه : ۱۹۲
نوع اثر : تالیف
زبان کتاب : فارسی
شماره کنگره : LB۳۰۵۱/ف‌لا۱۵
نوبت چاپ : ۱
تیراژ : ۲۲۰۰
شابک : ۹۶۴-۶۴۱۱-۹۳-۲

کتاب در دو بخش عمده تدوین شده است‌؛ بخش اول به نظریه کلاسیک آزمون‌سازی و سرفصل‌های مختلف از جمله انواع آزمون‌ها, روش‌های اندازه‌گیری, معیارهای پایایی و روایی آزمون, طبقه‌بندی سوالات, انواع آزمون‌ها در حیطه‌ها سه‌گانه, فرمول آماری رایج در تحلیل آزمون‌ها و مانند آن اختصاص دارد. در بخش دوم, اصول نظریه توانایی نهفته, الگوهای مختلف و چگونگی استانداردسازی سوالات و آزمون‌ها, تفسیر منحنی‌های مشخصه سوال و منحنی‌های آزمون‌ها, به ویژه تشکیل بانک سوال و ساختن آزمون‌های استاندارد با ویژگی‌های مطلوب تشریح شده است.