شنبه, ۸ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 27 April, 2024
مجله ویستا

مستعمره فضایی


مستعمره فضایی
آیا می توانید گروه تان را به هنگام دفاع در مقابل تهاجم موجودات فضایی مختلف، مدیریت کنید و پیروز شوید؟
با توجه به اینکه با ترکیب مفاهیم دو بازی قابل قبول به یک بازی خوب می رسیم Gathering و Firefly در مستعمره فضایی گرد هم آمده اند. در سناریوی شبیه سازی در فضا Sins in Space باید یک مستعمره فضایی را ساخته و آنرا در جهت غارت منابع از سیارات مختلف به کار برد. درست در همان زمان که گروه نادانی از کارآموزان، فضایی را مدیریت می کند.
شما ۲۰ مستعمره نشین که در فضا مشغول خوردن و خوابیدن و تحمل کردن یکدیگر می باشند را کنترل می نمایید. و این نوع جذابیت غیر واقعی ممکن است باعث دلزدگی بازیکنان گردد. اما در حقیقت این ساکنان فضا گروهی از بیماران اجتماعی ناهنجار و انسان گریزند که در وهله اول کاملا سرگرم کننده به نظر می رسند.
یک مستعمره نشین خشنود کسی است که فعال و پر کار باشد و هر چه وی شادتر باشد زمان طولانی تری فعالیت خواهد کرد.
و در این صورت شما راحت تر به اهداف ماموریتی خویش می رسید. شما با ساختن سالنهای غذاخوری بخش های بهداشتی و پزشکی و ورزشی و کافه ها و ... مستعمره نشینان را شاد و راضی نگه می دارید. و اکنون باید مطمئن شوید که آنها از این امکانات استفاده می کنند. البته زمانیکه این امکانات فراهم آیند مستعمره نشینان به نیاز های خودشان توجه خواهند کرد.
مثلا در صورت نیاز یک مستعمره نشین به شستشو باید مطمئن باشید که وی محل مناسب شستشو را پیدا خواهد کرد. اما در نهایت شما گاهی مجبور به مداخله هستید. هر مستعمره نشین دارای مهارت های خاص خودش می باشد و در این راستا شما گاهی باید نسبت به مستعمره نشینانی که نقش خطیری در ماموریت دارند مانند کارگران معدن توجه مخصوص داشته باشید.
و همچنین نسبت به جاروکشان یا دامداران بی اعتنا باشید. معمولا هیچ یک از مستعمره نشینان با یکدیگر صحبت نمی کنند. و اگر در آنجا کسی حاضر به شنیدن شکایت شما نشود آنگاه شما سوار بر شاتل بعدی به سمت مزرعه عجیبی می روید. اما براحتی می توانید چند نفر از این ساکنین فضایی را به صحبت وادار کنید.
اما هنگامیکه ۲۰ نفرشان در حال صحبت باشند بازی به ورطه مدیریت محدود کشیده می شود و سپس کافیست که بر روی یکی از آنها کلیک نمایید تا آنرا وادار به صحبت کنید (به همین سادگی). در اینجاست که فقدان پیچدگی فنی و ادراکی بتدریج خود نمایی کرده و بازی با موانعی روبرو می شود.
در مستعمره فضایی هیچ مسیر کوتاهی برای پی بردن به اینکه چه کاری باید کرد وجود ندارد و چون مستعمره نشینان میل به ترک کار دارند می جنگند و حتی کشته می شوند از اینرو مدیریت به یک پروژه کند و تکراری تبدیل می شود.
یک دید محدود دو بعدی بدون چرخش ما را از درک اتفاقات عاجز می سازد بخصوص وقتیکه پایگاه شما گسترش می یابد. و در نهایت شما آرزو می کنید که به جای این مستعمره نشینان نادان رباتها را وارد این فضا کنید. و به نظر می رسد که در فضا هیچ کس نمی تواند صدای عصبانیت و درماندگی شما را در اوج ناامیدی بشنود.
● ملاقات احمق های فضایی
گاهی در کنار ایجاد تسهیلات فضایی می توانید یک هتل فضایی نیز افتتاح کنید. و در اینصورت نیاز دارید که در آن جذابیت هایی از قبیل باغ وحش، زمین گلف ۱۸ سوراخه ی فضایی ایجاد کنید. و توریستها نیز با ایجاد درآمد مناسب این سرمایه گذاری را ممکن و ارزشمند می سازد.
برخی از مستعمره نشینان از عهده کاری جز نظافت بر نمی آیند و تمایل دارند که همیشه تنبل و بیکار دائم الخمر باقی بمانند و اگر پایگاه را به اندازه کافی مرتب نگه ندارند سایر مستعمره نشینان به زودی خسته می شوند و در این هنگام وجود مدیریت انسانی راه حل اصلی می باشد.
علاوه بر حالت مبارزه و شیوه ماموریت واحد مستعمره فضایی دارای یک مجموعه ابزار طراحی مبارزه و شیوه سند باکس می باشد. عدم توجه به جذب مخاطب در شیوه سند باکس به این معناست که از لحاظ جنبه سرگرمی نمی تواند با بازی های نظیر SimCity برابری کند.
حالت مبارزه دارای مراحلی از راه های نظامی و یا صلح آمیز است. و در حالیکه مراحل صلح آمیز می توانند کند و یا سریع (نه چندان صلح جویانه) باشند مراحل نظامی ممکن است به علت وجود یک گذرگاه مخوف و یا عدم دستیابی به یک میانبر به سوی انحطاط کشیده شوند.
منبع : شبکه فن اوری اطلاعات ایران


همچنین مشاهده کنید