پنجشنبه, ۲۰ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 9 May, 2024
مجله ویستا

اصل فراموش شده در تبلیغات


اصل فراموش شده در تبلیغات
یکی از راه های شناساندن و معرفی محصولات، تبلیغات است. تبلیغات از جمله صنایعی است که نقش مهمی در توسعه و ارتقای کیفیت محصولات ایفا می کند و در بسیاری از کشورهای جهان به امری متداول تبدیل شده است. البته در جریان تبلیغات آن چه مد نظر تولیدکنندگان و صاحبان صنعت و کالا قرار دارد، توجه به امر مهم و اساسی کیفیت است.
در این بین صنعتگران و تولیدکنندگان بخش های مختلف اعم از صنعت، کشاورزی و معدن تلاش می کنند علاوه بر افزایش کیفی محصولات خود و ایجاد تسهیلات، زمینه جذب مشتری و ماندگاری در عرصه تولید را برای خود فراهم کنند چرا که نیک می دانند در غیر این صورت باتوجه به گستردگی و تنوع کالا دیر یا زود مجبور به ترک عرصه تولید خواهند شد، بنابراین واحدهای تولیدی در تبلیغات خود بیش از هر چیز کیفیت و کاهش قیمت را ملاک قرار می دهند و با روان شناسی افکار عمومی جایگاه خود را در بازار تثبیت می کنند، نمونه این نوع طرز تفکر در بسیاری از شرکت ها و واحدهای معتبر تولیدی داخلی و خارجی به خوبی مشهود است.
این واحدها به جای تعیین جایزه های آن چنانی اقدام به جلب مشتری از طریق افزایش کیفیت و کاهش قیمت تلاش می کنند، شیوه ای که بسیاری از صاحبان صنعت به آن توجه ندارند و درصددند با تعیین جوایز نقدی و غیرنقدی خریداران را مجاب به استفاده از کالاهای خود کنند، درحالی که این افراد می توانند با سرشکن کردن هزینه های مربوط به تهیه جوایز بر روی تولیدات، قیمت کالا را کاهش دهند و بدین وسیله به اهداف خود از طریق صحیح و کاملا منطقی همراه با رضایت مشتری دست یابند و کیفیت را فدای کمیت نکنند.
ر با نگاهی اجمالی بر بیلبوردهای سطح شهر و آگهی های تبلیغاتی رسانه های دیداری و نوشتاری و حتی گفتاری می توان دریافت که صنعت تبلیغات در نزد بعضی سرمایه گذاران صنعتی، معدنی و کشاورزی تنها برای کسب درآمد بیشتر از طریق اعطای جوایز ملاک است نه معرفی کالای جدید و ارائه دستاوردهای نو در عرصه تولید.
تعیین جوایزی از جمله خودرو، سفرهای زیارتی و سیاحتی، لوازم خانگی، وجه نقد و مسکن هرچند ممکن است برای تعداد اندکی از خریداران که قرعه به نامشان افتاده است، خوشایند باشد اما به واقع آیا این تولیدکنندگان پاسخی برای دیگر خریدارانی که اقبال یارشان نبوده است، دارند؟ یا این که به کسب سود در کوتاه مدت می اندیشند و آینده را که ممکن است در آن مسیر سختی پیش رو داشته باشند، به فراموشی سپرده اند؟

صنعت نگار
منبع : روزنامه خراسان