پنجشنبه, ۲۰ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 9 May, 2024
مجله ویستا
نوگرایی اسلامی و مدرنیزم غربی
نویسنده : عماره - محمد
مترجم : انصاری - مسعود
محل نشر : شیراز
تاریخ نشر : ۱۳۸۲/۱۲/۱۰
رده دیویی : ۲۹۷.۴۸
قطع : رقعی
جلد : شومیز
تعداد صفحه : ۸۰
نوع اثر : تالیف
زبان کتاب : فارسی
نوبت چاپ : ۱
تیراژ : ۳۰۰۰
شابک : ۹۶۴-۹۴۷۱۶-۲-۶
در این کتاب, سعی شده به این پرسش پاسخ داده شود که مسلمانان در بازخوانش و باز تولید اندیشه خود چه کردهاند و سئوال اصلی این است که 'آیا مسلمانان اصولا میباید در باز تولید اندیشه خود تلاش کنند به نحوی که اصول و مبانی ثابت چنان حفظ شود که در درجه نخست بر روش درستی استوار باشد که در نگاه عموم فرهیختگان جامعه اسلامی حرکتی پذیرفتنی تلقی شود و در عین حال حساسیتهای اجتماعی را به نحوی در نظر داشته باشد که بر جریحه دار شدن احساسات مردم نینجامد. 'مولف در بخشی از کتاب خاطر نشان میکندک 'مدرنیته غربی که همان فرهنگ روشنگری و تجربه باوری غربی است به روشنی هر چه تمامتر اعلام کرده و میکند که میخواسته و میخواهد بین خود و دین, گسست معرفت شناختی بزرگی ایجاد کند. از این روی هر گاه هم که بخواهد مصطلاحات قاموس دینی را به کار برد, تلاش میکند که آنها را از مضامین دینی و ایمانیاش تهی کند و محتوای دینی را از آن باز ستاند, یعنی این که حتی وقتی بخواهد زبان دین را هم به کارگیرد, مشاهده میشود که دین را از دین بودن تهی میکند, روش او هم این است که با تاویل دین آن را انسانی میکند و آن را در نظام فکری انسان درمیآورد, به گونهای که با جهان غیب و با آسمان هیچ رابطهای ندارد!'.
مترجم : انصاری - مسعود
محل نشر : شیراز
تاریخ نشر : ۱۳۸۲/۱۲/۱۰
رده دیویی : ۲۹۷.۴۸
قطع : رقعی
جلد : شومیز
تعداد صفحه : ۸۰
نوع اثر : تالیف
زبان کتاب : فارسی
نوبت چاپ : ۱
تیراژ : ۳۰۰۰
شابک : ۹۶۴-۹۴۷۱۶-۲-۶
در این کتاب, سعی شده به این پرسش پاسخ داده شود که مسلمانان در بازخوانش و باز تولید اندیشه خود چه کردهاند و سئوال اصلی این است که 'آیا مسلمانان اصولا میباید در باز تولید اندیشه خود تلاش کنند به نحوی که اصول و مبانی ثابت چنان حفظ شود که در درجه نخست بر روش درستی استوار باشد که در نگاه عموم فرهیختگان جامعه اسلامی حرکتی پذیرفتنی تلقی شود و در عین حال حساسیتهای اجتماعی را به نحوی در نظر داشته باشد که بر جریحه دار شدن احساسات مردم نینجامد. 'مولف در بخشی از کتاب خاطر نشان میکندک 'مدرنیته غربی که همان فرهنگ روشنگری و تجربه باوری غربی است به روشنی هر چه تمامتر اعلام کرده و میکند که میخواسته و میخواهد بین خود و دین, گسست معرفت شناختی بزرگی ایجاد کند. از این روی هر گاه هم که بخواهد مصطلاحات قاموس دینی را به کار برد, تلاش میکند که آنها را از مضامین دینی و ایمانیاش تهی کند و محتوای دینی را از آن باز ستاند, یعنی این که حتی وقتی بخواهد زبان دین را هم به کارگیرد, مشاهده میشود که دین را از دین بودن تهی میکند, روش او هم این است که با تاویل دین آن را انسانی میکند و آن را در نظام فکری انسان درمیآورد, به گونهای که با جهان غیب و با آسمان هیچ رابطهای ندارد!'.
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
ایران آمریکا انتخابات دولت سیزدهم مجلس شورای اسلامی روز دختر رافائل گروسی رئیس جمهور سید ابراهیم رئیسی رهبر انقلاب حجاب انتخابات مجلس
قتل تهران سلامت هواشناسی وزارت بهداشت شهرداری تهران پلیس بارش باران آموزش و پرورش سیل فضای مجازی قوه قضاییه
دولت ارز دلار گاز خودرو قیمت دلار مالیات قیمت طلا مسکن قیمت خودرو ایران خودرو حقوق بازنشستگان
زهره فکور صبور نمایشگاه کتاب سپند امیرسلیمانی نمایشگاه کتاب تهران تلویزیون کتاب سینمای ایران سریال دفاع مقدس تئاتر موسیقی سینما
دانشجویان دانش بنیان اینوتکس
رژیم صهیونیستی اسرائیل غزه فلسطین جنگ غزه رفح روسیه حماس حمله به رفح نوار غزه ترکیه مصر
رئال مادرید فوتبال لیگ قهرمانان اروپا استقلال پرسپولیس بایرن مونیخ لیگ برتر بازی باشگاه استقلال لیگ برتر ایران ذوب آهن نساجی
اینترنت تبلیغات اپل سامسونگ آب ناسا گوگل مایکروسافت نوآوری
سرطان هندوانه کنسرو بیماران خاص بیمه سنگ کلیه سبزیجات کمردرد آلرژی