پنجشنبه, ۲۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 16 May, 2024
مجله ویستا
عرفان، ذهن، آگاهی
تاریخ نشر : ۸۴۰۸۱۰
تیراژ : ۱۵۰۰
تعداد صفحه : ۳۲۰
نوبت چاپ : ۱
شابک : ۹۶۴-۸۰۹۲-۰۷-۹
رده دیویی : ۲۹۱.۴۲۲
نوع اثر : ترجمه
زبان کتاب : فارسی
قطع : وزیری
جلد : شومیز
محل نشر : قم
مترجم : انزلی - سیدعطاء
نویسنده : فورمن - رابرت
کتاب حاضر در بخش نخست، شامل گزارشهای متعددی است از رخداد آگاهی محض ـ پدیدهای عرفانی با حالتیگذرا ـ و تفصیل این نکته که آیا ساختگرایی، تبیین مناسبی برای آن خواهد بود یا خیر؟ فصل سوم و چهارم به کندوکاو دربارهی ساختگرایی و زیرساختهای فلسفی آن، اختصاص دارد. در فصل پنجم نیز با توجه ـ به دیدگاه 'پرمارته' ـ یکی از متفکران شرقی قرن نهم میلادی ـ نگارنده به این نتیجه میرسد که ساختگرایی برای توضیح این تجارب عرفانی ـ انفسی وسیلهای نامناسب است.در بخش دوم،به نقش زبان در ایجاد رخدادهای آگاهی محض، نیز جایگاه آگاهی در این رخدادها، اشاره شده است. در بخش سوم نیز مطالبی در خصوص 'حالت عرفانی ثنوی' و ویژگیهای پدیدار شناختی آن و مقایسهی این تجربه در 'سارتر' و 'هویی ننگ'، مطرح میشود. نگارنده در پایان خاطرنشان میسازد: 'آن چه عرفان، عرضه میکند، نهایتا یک حقیقت زبانی نیست، بلکه راهی است برای زدودن لایههای توهم و خود فریبی و اجازه به حضور غیر زبانی درونی تا خود را به نحو بازتابی برای خود، آشکار کند: یعنی آگاهی خود را برای آگاهی، نشان دهد'.
تیراژ : ۱۵۰۰
تعداد صفحه : ۳۲۰
نوبت چاپ : ۱
شابک : ۹۶۴-۸۰۹۲-۰۷-۹
رده دیویی : ۲۹۱.۴۲۲
نوع اثر : ترجمه
زبان کتاب : فارسی
قطع : وزیری
جلد : شومیز
محل نشر : قم
مترجم : انزلی - سیدعطاء
نویسنده : فورمن - رابرت
کتاب حاضر در بخش نخست، شامل گزارشهای متعددی است از رخداد آگاهی محض ـ پدیدهای عرفانی با حالتیگذرا ـ و تفصیل این نکته که آیا ساختگرایی، تبیین مناسبی برای آن خواهد بود یا خیر؟ فصل سوم و چهارم به کندوکاو دربارهی ساختگرایی و زیرساختهای فلسفی آن، اختصاص دارد. در فصل پنجم نیز با توجه ـ به دیدگاه 'پرمارته' ـ یکی از متفکران شرقی قرن نهم میلادی ـ نگارنده به این نتیجه میرسد که ساختگرایی برای توضیح این تجارب عرفانی ـ انفسی وسیلهای نامناسب است.در بخش دوم،به نقش زبان در ایجاد رخدادهای آگاهی محض، نیز جایگاه آگاهی در این رخدادها، اشاره شده است. در بخش سوم نیز مطالبی در خصوص 'حالت عرفانی ثنوی' و ویژگیهای پدیدار شناختی آن و مقایسهی این تجربه در 'سارتر' و 'هویی ننگ'، مطرح میشود. نگارنده در پایان خاطرنشان میسازد: 'آن چه عرفان، عرضه میکند، نهایتا یک حقیقت زبانی نیست، بلکه راهی است برای زدودن لایههای توهم و خود فریبی و اجازه به حضور غیر زبانی درونی تا خود را به نحو بازتابی برای خود، آشکار کند: یعنی آگاهی خود را برای آگاهی، نشان دهد'.
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
ایران غزه دولت سیزدهم مجلس شورای اسلامی دولت رئیس جمهور مجلس شورای نگهبان قوه قضائیه رهبر انقلاب مجلس دوازدهم مجلس یازدهم
سیل مشهد پلیس سیل مشهد هواشناسی تهران قوه قضاییه شهرداری تهران قتل فضای مجازی دستگیری آموزش و پرورش
قیمت طلا قیمت دلار قیمت خودرو خودرو مالیات مسکن بانک مرکزی بازار خودرو دلار سایپا ایران خودرو بورس
تلویزیون نمایشگاه کتاب سریال کتاب فردوسی همایون شجریان نمایشگاه کتاب تهران شاهنامه سحر دولتشاهی سینمای ایران
شورای عالی انقلاب فرهنگی دانشگاه تهران تحقیقات و فناوری فضا
رژیم صهیونیستی اسرائیل فلسطین آمریکا روسیه جنگ غزه حماس چین اوکراین ترکیه طوفان الاقصی نوار غزه
فوتبال استقلال پرسپولیس لیگ برتر جواد نکونام لیگ برتر انگلیس لیگ برتر ایران باشگاه استقلال رئال مادرید فولاد خوزستان بازی لیگ برتر فوتبال ایران
هوش مصنوعی گوگل تبلیغات عیسی زارع پور ایرانسل سرعت اینترنت تلفن همراه موبایل
سرطان دیابت بارداری کاهش وزن چاقی زوال عقل