یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 5 May, 2024
مجله ویستا

رشد قابلیتهای نرم افزار


رشد قابلیتهای نرم افزار
در فوریه ۲۰۰۷، شرکت نئوپست (Neopost) فرانسه، همکاری خود را با Valipost آغاز کرد. Valipost یک شرکت فرانسوی متخصصین نرم افزار در زمینه صنعت پست می باشد.
شرکت پست فرانسه ( La poste ) نیاز داشت که بهره وری خود را از طریق ارائه محصولات و استانداردهای جدید در زمینه صنعت پست ارتقاء دهد. Valipost با ارائه محصولات و تولیداتی جدید، شبکه پستی فرانسه را بهبود بخشیده و دسترسی به خدمات را سهل تر نموده است. آنها این امر را بوسیله تجزیه مرسولات قبل از مراحل چاپ، اختصاص کد و صدور یک برچسب رهگیری به انجام رساندند. بواسطه این فناوری، شرکت پست فرانسه توانست به سودی بیشتر از ۳۰ درصد تعرفه های نرمال دست یابد. در حدود ۳/۲ شرکتهای پستی فرانسوی راهکارهای فنی Valipost را انتخاب کرده و می توان گفت نزدیک به نیمی از مرسولات در کشور فرانسه از این طریق ارسال می شود. Valipost همکاری نزدیکی با شرکت پست فرانسه داشته و پاسخگوی بسیاری از نیازمندیهای این شرکت می باشد و آنها را در مسیر صحیح مدیریت کرده و امنیت آنها را نیز تامین می کند. این شرکت تقریبا کلیه مراحل ارسال مرسوله را مکانیزه نموده است.Valipost تولیدکننده تجهیزاتی از جمله پرینترهای جوهرافشان، پوشه گذارها، پاکت گذارها و .... می باشد. به کمک این فناوریها می توان اطمینان حاصل کرد که کلیه عملیات پستی طبق برنامه پیش بینی شده انجام می شود. بدلیل اهمین امنیت در سیستم پستی، این سیستم ها دارای برنامه های پشتیبانی(back up) قوی می باشد. یکپارچگی کامل نرم افزارهای Valipost، دسترسی به خدمات پستی را آسان و به روز ساخته است.
محیط رقابتی امروز، شرکت های پستی را مجبور ساخته است تا سطح رضایت مشتریان خود را افزایش دهند. روشن است که بالا بودن کیفیت خدمات پستی، برای مشتریان از اهمیت زیادی برخوردار است. برای حفظ و نگهداشت این مشتریان، شرکت های پستی موظفند هزینه های خود را کاهش و بهره وری را افزایش دهند و کیفیت خدمات پستی را ارتقاء دهند. این امر مستلزم سرمایه گذاری بیشتر بر روی سیستم های مکانیزه و اتوماسیون می باشد. از جمله : سیستم هایی برای جمع آوری و دسته بندی و ابطال نامه ها (سطح ۱)، سیستم هایی برای تجزیه مرسولات بر اساس مقصد (سطح ۲) و سیستم هایی برای حرکت و انتقال و توزیع نامه ها و مرسولات (سطح ۳) . سرمایه گذاری و نصب چنین سیستمهایی در کوتاه مدت، ممکن است سبب بوجود آمدن مشکلاتی شود. برای جلوگیری از بروز چنین مشکلاتی چند راه حل وجود دارد. یکی از راه حلها این است که ابتدا از دستگاههای pre-sorting(تجزیه مقدماتی) به منظور انجام مراحل فوق استفاده شود و سپس بر روی ماشینهای سطح ۱و۲و۳ جهت برخی مبادلات سرمایه گذاری شود. راهکار دیگر این است که قسمت اعظمی از فرایندها، از طریق فرایندهای یکپارچه IT و توسط خود مشتریان انجام شود. تعداد بسیار زیادی از مشتریان این توانایی را دارند که قسمتهایی از فرایند را انجام دهند و از این طریق هزینه ها را کاهش دهند و درنتیجه موجب افزایش و کاربرد سریع یکپارچگی عملیات شوند.
محصولات جدید شرکت پست فرانسه بیشتر شامل فرایندهای سطح ۳ می باشد. روشن است که کیفیت انتقال و توزیع یک مرسوله از منبع آن آغاز می شود. قطعا اگر از ابتدا آدرسها دسته بندی شده، تجزیه شوند، در سینی های مکانیزه قرار داده شوند و سپس براساس مقصد و مسیر بر روی آنها برچسب بارکد الصاق گردد، اثر بخش تر خواهد بود.
بسیاری از برنامه های مشتری تنها محدود به نحوه ارسال مرسولات از لحاظ تکنولوژی و هزینه نمی باشد، بلکه قطعا موفقیت یک سازمان پستی در گرو ارائه خدمات مبتنی بر تکنولوژی است که سبب دسترسی آسان و ساده مشتریان به خدمات یکپارچه است. شرکتها باید نیاز مشتریان را درک کرده و کلیه خدمات را از داده های خام گرفته تا ارسال پیشرفته مرسولات به بهترین شیوه انجام دهند و این کلید موفقیت Neopost و Valipost بوده است.
علاوه بر این Neopost دو سرویس جدید نیز برای ارسال بسته ها و مرسولات پستی تهیه کرده است : اولین سرویس سیستم on-line ثبت یا رزرو می باشد که Worldwide Despatch Manager نامیده می شود. دومین سرویس، به منظور مدیریت و انتقال داده ها در مبادلات مشتریان الکترونیکی است که EDIhub service نام دارد.
در جولای ۲۰۰۶، Neopost، سیستم گزارش گیری مشتری را با هدف ارائه اطلاعات بیشتر به مشتری در ارتباط با وضعیت تحویل بسته ها و مرسولات ارتقاء داد. در واقع هدف از این سرویس ایجاد یک واسط بین مشتری و حمل کننده مرسوله ( نامه رسان ) می باشد. در ابتدا این سرویس بطور آزمایشی نصب و راه اندازی گردید و NISS ( سرویس تعاملی ارسال کالاها : The Neopost Interactive Shipping Service) نام گرفت. جزء کلیدی سرویس NISS، Neopod می باشد. Neopod یک تصویر دیجیتال و فناوری مدیریت داده می باشدکه بوسیله حمل کننده مرسوله استفاده می شود تا بتواند مراحل تحویل، رهگیری اطلاعات، توزیع و .... را مدیریت کند.بدنبال تلاش برای مشتری پسند سازی، یک برنامه نرم افزاری تهیه شد که مجموعه ای از گزارشات کاربردی و با ارزش را تهیه کرده تا توسط مشتری قابل دسترسی باشد. در این گزارشات، تلاش بر این بوده است که کلیه موارد مورد نیاز مشتری در نظر گرفته شود.
برنامه ای که تکنولوژی Neopod از آن استفاده می کند، قادر است بوسیله اطلاعات داده شده، گزارشات مورد نیاز را تهیه نماید. این اطلاعات شامل : مرسوله های پست شده، تحویل داده شده، مرسوله هایی که در اداره پست نگهداشته شده و .... می باشد. توانایی های سیستم گزارش گیری و رهگیری عبارت است از :
▪ دسترسی به کلیه اطلاعات مربوط به مرسوله
▪ تهیه گزارشاتی از بازه های زمانی مختلف و مجتمع ساختن آنها
▪ تهیه گزارشاتی منطبق بر نیاز مشتری
▪ تهیه گزارشاتی مربوط به فعالیتهای جاری و در حال انجام و دسترسی به داده های سطح پایین تر جهت ▪ تکمیل مراحل پشتیبانی و تحلیل
برنامه کاربردی Neopost توانایی های امنیتی کافی برای کاربران متعدد را دارا می باشد.خدمات همیشه قابل اعتماد و موثق بوده و برای دسترسی به گزارشات انتخابی نیاز به مجوز می باشد.
بدنبال این موفقیت آزمایشی، Neopost شروع به فعالیت با داده های فعال مشتریان در سیستم نمود و در آوریل ۲۰۰۷، برنامه کاربردی Neopost قابل دسترسی و استفاده بود. درحال حاضر کلیه مشتریان می توانند رهگیری و ردیابی به موقعی (real-time) از مرسولات خود داشته باشند و از ارسال و تحویل مرسوله خود از طریق اتصال به یک رابط اینترنتی، اطمینان حاصل نمایند. این سیستم جدید قادر به تهیه ۱۰ نوع گزارش مختلف بر مبنای زمانهای مختلف بوده و بصورت روزانه قابل دریافت است. این سیستم این توانایی را به حمل کننده مرسولات می دهد تا اطلاعات درست و در بازه زمانی دقیقی را به مشتریان داده و باعث صرفه جویی در زمان و هزینه برای هردو طرف می شود.
شرکت Neopost از جمله شرکتهایی است که رکورد سریعترین و مشتری پسندترین خدمات پستی را دارا می باشد. تیمهای متخصص این شرکت درصدد هستند تا راهکارهای بهتری را برای خدمات پستی در سطوح مختلف و با کمترین هزینه عرضه کنند.
منبع: Postal technology international magazine- sep ۲۰۰۷
ترجمه و استخراج : مریم حیدری
منبع : پورتال مرکز فناوری اطلاعات