دوشنبه, ۲۴ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 13 May, 2024
مجله ویستا
سرزمین چاتو - Chato's Land
سال تولید : ۱۹۷۲
کشور تولیدکننده : انگلستان
محصول : مایکل وینر
کارگردان : وینر
فیلمنامهنویس : جرالد ویلسن
فیلمبردار : رابرت پینتر
آهنگساز(موسیقی متن) : جری فیلدینگ
هنرپیشگان : چارلز برانسن، جک پالانس، ریچارد بیسهارت، رالف ویتمور، رادی مکمیلان، پل یانگ، جیمز ویتمور و سایمن اوکلند.
نوع فیلم : رنگی، ۱۱۰ دقیقه.
نیومکزیکو، سال 1873. «چاتو» (برانسن)، آپاچی دورگه که بیسروصدا در کافهای نوشخواری میکند، مورد مزاحمت کلانتر شهر قرار میگیرد و در دفاع از خود، او را میکشد و به کوهستان میگریزد. صاحب کافه، «کوئینسی ویتمور» (پالانس) که در شکار سرخپوستان مهارت دارد، گروهی سیزده نفره را برای دستگیریاش گرد میآورد. پس از یک سواری طولانی که «چاتو» بیشتر تعقیب کننده بهنظر میآید تا تعقیب شونده، ناگهان راهنمای مکزیکی گروه، آنان را به کلبه کوهستانی «چاتو» میرساند، و چند نفر از اعضای گروه همسر آپاچی او را بیحرمت میکنند و بعد بهعنوان طعمه به دیرکی در بیرون کلبه میبندند. «چاتو» که جریان را از پسرش شنیده، موفق میشود زنش را نجات دهد. اما رفیقِ سرخپوستش گرفتار میشود و او را زنده زنده میسوزاند. با ادامه جستوجو، تنش میان اعضای گروه بالا میگیرد و کنترل کل گروه از دست «ویتمور» خارج میشود. بعضیها میخواهند برگردند، بعضیها تردید دارند و بقیه دوست دارند ادامه دهند. «چاتو» یکییکی آنان را میکشد، با گلوله، با چاقو، یا با ماری که توی صورتشان پرت میکند. وقتی «چاشوآ اورتِ» (ویتمور) زخمی میخواهد برگردد، «الیاس هوکر» (ویت) او را با تیر میزند. درگیری اوج میگیرد و حالا «جوبال هوکر» (اوکلند) به «ویتمور» شلیک میکند. دو تن از اعضای گروه نیز «جوبال» را میکشند و بهطرف خانه باز میگردند، اما شب در کنار آتش، «مالکی» (مکمیلان) بهدست «چاتو» کشته میشود و صبح روز بعد، آخرین عضو گروه، «بریدی لوگان» (یانگ)، رودرروی «چاتو» قرار میگیرد که خاموش، سوار بر اسب تماشایش میکند...
* در دقایق آغازین چنین مینماید که سرزمین چاتو تمثیلی درباره تعصب نژادی خواهد بود، اما با شروع تعقیب و جمع شدن کلیشهها، میبینیم که دست کم وینر به چنین کوششی دست نیازیده است. با وجود تمام ادعاهای «صداقت» و «واقعگرائی» سرزمین چاتو مثل وسترن اول وینر - مرد قانون (1971) کاملاً متکّی بر سنتهای هالیوودی است. وگرچه جزئیات ظاهری گاه جلوهای اصیل دارد، شخصیتهای این داستانِ انتقام همان تیپهای قراردادیای هستند که در هر وسترن رده «ب» یافت میشوند. تنها برانسن است که رها از حاضر جوابیهای مفرط و ابلهانه آدمها در فیلمنامه (او به ندرت سخن میگوید و اگر هم بگوید به زبان آپاچی است) موفق میشود به فیلم قدری انسجام و باورپذیری ببخشد. صحنه بازگشت او نزد زن و بچهاش - با نور درخشان خورشید و بدون گفتوگو - مسحور کننده است.
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
ایران رهبر انقلاب شورای نگهبان مجلس مجلس شورای اسلامی صادق زیباکلام دولت مجلس دوازدهم انتخابات انتخابات مجلس انتخابات مجلس دوازدهم دولت سیزدهم
هواشناسی تهران شهرداری تهران قتل بارش باران حج تمتع سیل سلامت سازمان هواشناسی زلزله پلیس وزارت بهداشت
خودرو قیمت دلار قیمت طلا سایپا قیمت خودرو بانک مرکزی بازار خودرو مسکن بورس گاز ایران خودرو حقوق بازنشستگان
نمایشگاه کتاب کتاب تئاتر نمایشگاه کتاب تهران سالار عقیلی تلویزیون سینمای ایران نمایشگاه بینالمللی کتاب تهران رضا عطاران دفاع مقدس سریال سینما
خورشید دانشگاه تهران کره زمین
رژیم صهیونیستی اسرائیل غزه فلسطین جنگ غزه حماس روسیه آمریکا افغانستان سازمان ملل نوار غزه اوکراین
استقلال فوتبال مهدی طارمی پرسپولیس لیگ برتر فولاد خوزستان رئال مادرید لیگ برتر فوتبال ایران بازی لیگ برتر ایران باشگاه پرسپولیس هوادار
هوش مصنوعی شفق قطبی تبلیغات ایرانسل نوآوری دبی گوگل ایلان ماسک ناسا اپل
ویتامین خواب کودک تجهیزات پزشکی شیر کاهش وزن افسردگی فشار خون درمان ناباروری بارداری زایمان