شنبه, ۸ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 27 April, 2024
مجله ویستا

دستمال کاغذی !


دستمال کاغذی !
روز جمعه- ۱۱ بهمن ماه- آقای سیدمحمد خاتمی رئیس جمهور سابق طی سخنانی به مقایسه دوران اصلاحات و دوران کنونی پرداخته و گفت؛ «امروز وقتی دوران گذشته را با دوران کنونی مقایسه می کنیم از یک سو احساس سرافرازی می کنیم و از سوی دیگر دلمان برای کشور می سوزد»! ایشان درباره یکی از دستاوردهای دولت اصلاحات که باعث سرافرازی وی بوده است گفت «در گذشته کاری شد که همه دنیا گفتند منافقین تروریست هستند اما امروز چه کرده ایم و چه شده است که نام آنها از لیست تروریست درآمده است؟ آیا این خدمت به خون شهیدان است»؟!
در این باره گفتنی است که؛
۱) باید از آقای خاتمی پرسید آیا کینه توزی آمریکا و متحدانش علیه ایران اسلامی، تروریست بودن منافقین و ماهیت این گروهک به عنوان یک گروه تروریستی تحت اختیار آمریکا و... هیچکدام در نگاه جنابعالی دلیل قانع کننده ای برای خارج کردن منافقین از لیست گروه های تروریست نبوده است که شما در اظهارات خود به جای آن که آمریکا و متحدانش را محکوم کنید، انگشت اتهام خود را به سوی دولت نهم دراز کرده اید؟! یعنی دشمنی جناب خاتمی با دولت نهم تا این اندازه عمیق است که حاضر است بر تمامی این واقعیات بدیهی چشم بپوشد و میان دولت نهم، آمریکا و منافقین، جانب آمریکا و منافقین را بگیرد؟ و گناه خارج کردن منافقین از لیست تروریست ها را به گردن دولت نهم بیندازد؟!
۲) به نظر آقای خاتمی دولت نهم باید چه می کرد تا اتحادیه اروپا منافقین را از لیست گروه های تروریست خارج نکند؟ بدیهی است دولت نهم باید به اقدامی دست می زد که خوشایند آمریکا و متحدانش باشد ولی اقدامی که خوشایند دشمنان اسلام و انقلاب و مردم ایران باشد به یقین بر ضد اسلام و انقلاب و مردم ایران خواهد بود آیا غیر از این است؟ بنابراین آیا آقای خاتمی از این که دولت نهم مصالح اسلام و انقلاب و مردم را پیش پای آمریکا و متحدانش قربانی نکرده است، ناراحت و عصبانی شده اند؟! اگر غیر از این است بفرمایند و اگر جز این نیست- که نیست و نمی تواند باشد- آیا تعجب آور نیست رئیس جمهور سابق برای خوشامد دشمنان اسلام و انقلاب پیشنهاد قربانی کردن مصالح مردم و وطن خود را می دهد؟!... به قول مولایمان امام حسین علیه السلام؛ «کونوا احراراً فی دنیاکم».
۳) آقای خاتمی با اشاره به این که آمریکا و متحدانش در دولت ایشان منافقین را در لیست گروه های تروریست قرار داده بودند، پرسیده است دولت نهم چه کرده و چه شده که اکنون نام این گروه از لیست تروریست ها خارج شده است؟! پاسخ این سؤال خیلی روشن است و عجیب است چرا آقای خاتمی جواب سؤال خود را نمی داند و شیپور را از سر گشاد آن می دمد؟! مگر نه این که گروهک منافقین به عنوان یک اهرم در اختیار آمریکا و متحدانش بوده است؟ بنابراین باید از آقای خاتمی پرسید، دولت اصلاحات چه کرده بود که در آن دوره دشمنان نظام نیازی به استفاده از این اهرم نمی دیدند و منافقین را تروریست اعلام کرده بودند؟ و چه شده است که اکنون در دولت نهم احساس می کنند باید دوباره از این اهرم استفاده کنند؟! جناب آقای خاتمی! واقعاً پاسخ را نمی دانید؟ آیا پاسخ این سؤال غیر از این است که دولت اصلاحات در بخش قابل توجهی از عملکرد و مواضع خود همان خواسته های آمریکا و متحدانش را دنبال می کرد و دشمنان بیرونی دیگر نیازی نمی دیدند از منافقین به عنوان سگ زنجیری خود استفاده کنند؟!
آقای خاتمی مگر در دولت شما شعار نمی دادند که توپ تانک بسیجی دیگر اثر ندارد؟! مگر نمی گفتند که فرهنگ شهادت، خشونت آفرین است؟! مگر نمی نوشتند که افکار امام(ره) باید به موزه تاریخ برود؟! مگر اعلام نمی کردند که اسلام متعلق به ۱۴۰۰ سال پیش است و امروزه برای اداره حکومت کارآیی ندارد؟! مگر دوستان شما نمی گفتند در ایران اصلی ترین مشکل برای تحقق دموکراسی آن است که اینجا هنوز خدا نمرده است؟! و مگر...؟!
بنابراین تصدیق می فرمائید که آمریکا نیازی به استفاده از یک گروهک ورشکسته و بی حیثیت نظیر منافقین نمی دید!
۴) جناب آقای خاتمی به خاطر دارید که حضرتعالی از ارائه طرح گفت وگوی تمدن ها به سازمان ملل با چه افتخاری یاد می کردید و آن را زمینه ساز صلح جهانی می دانستید؟ ولی در همان سال آمریکا و متحدانش به افغانستان حمله کردند و بعد به عراق و از ایران با عنوان «محور شرارت» یاد کردند! خب! جناب خاتمی آیا مطابق فرمول خودتان نمی خواهید به این سؤال پاسخ بدهید «چه کرده بودید و چه شده بود» که ایران را محور شرارت نامیدند؟ اتهام «محور شرارت» که میلیاردها برابر از خارج کردن منافقین بدبخت فلک زده از لیست تروریست ها اهانت آمیزتر است. نیست؟ راستی آقای خاتمی اگر فرمول خودتان را قبول دارید باید از شما پرسید چرا در قتل عام مردم مظلوم عراق شرکت فرمودید؟! حتماً می فرمائید حمله به عراق کار آمریکا بود، نه دولت اصلاحات، خب! پس چرا خارج کردن منافقین از لیست گروه های تروریستی را به عملکرد دولت نهم نسبت می دهید؟!
۵) اگر آقای خاتمی مقاومت دولت نهم در برابر زورگویی های آمریکا و متحدانش را در تصمیم آنها برای خارج کردن منافقین از لیست تروریست ها مقصر می داند، بد نیست به ماجرای جنگ صفین و شهادت عمار یاسر نگاهی دوباره بیندازد. توضیح آن که رسول خدا(ص) فرموده بود عمار یاسر به دست دشمنان اسلام «فئه باغیه» شهید می شود و هنگامی که او در جنگ صفین به شهادت رسید معاویه که قاتل عمار بود برای فرار از رسوایی گفت؛ اگر علی(ع) عمار را به جنگ نمی آورد شهید نمی شد بنابراین شهادت عمار یاسر تقصیر علی(ع) است!!
۶) و بالاخره منافقین که این روزها برای دریافت یک فحش از جمهوری اسلامی آه می کشند تا آن را نشانه اهمیت خود قلمداد کنند، باید بدانند- و می دانند- که اگر نام آنها در این نوشته آمده است، صرفاً برای شرح ماجراست. مگر کسانی که با هم بحث و گفت وگو می کنند، گاهی به ضرورت از دستمال کاغذی استفاده نمی کنند؟ آیا دستمال کاغذی هم بخشی از مذاکره است؟ معلوم است که نیست!
حسین شریعتمداری
منبع : رجا نیوز


همچنین مشاهده کنید