جمعه, ۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 26 April, 2024
مجله ویستا

جشن آزادی نزدیک است


جشن آزادی نزدیک است
مسئله آزادسازی فلسطین و رهایی سرزمین بیت المقدس از چنگال خونین غاصبان و اشغالگران بدسرشت صهیونیستی از سال های دور و از زمانی به اندازه تمام عمر این اشغالگری مطرح بوده است؛ اما آنچه شیب کند این حرکت را سرعت بخشید و نقطه عطفی در روند مبارزات آزادیبخش شد، ظهور انقلاب اسلامی بود.
انقلاب اسلامی آرمان آزادی قدس را که در قالب محدود ملی- عربی شکل گرفته بود و در عین حال می رفت که به استحاله بینجامد به آرمانی جهانی- اسلامی مبدل ساخت تا همه مسلمانان و آزادیخواهان اقصی نقاط دنیا محکومیت رژیم جعلی و وحشی صهیونیستی را فریاد زنند.
بر همین پایه، امام راحل عظیم الشأن در ماه های اول انقلاب نوپای اسلامی که تصور می رفت تمام هم و غم ایشان مصروف شکل گیری و ثبات انقلاب باشد، در اقدامی هوشمندانه و مبتکرانه، با نامگذاری آخرین جمعه ماه رمضان به نام «روز قدس» خط مبارزه و مقابله مستضعفین در برابر مستکبرین عالم را برای همیشه تاریخ ترسیم نمودند و بدین ترتیب پهنه مبارزه و نبرد گسترش یافت و «اسلام» در برابر «کفر» قد علم کرد تا سیطره زیاده خواهان و زورگویان با جدی ترین چالش خود در طول تاریخ مواجه شود.
اندیشه قدسی ایستادگی در برابر باطل و نبرد و پیکار با ظلم و ستم مولودی مبارک به نام «جنبش مقاومت» را در پیکره کشورهای اسلامی به ارمغان آورده که امروز «نقشه راه» آرمان رهایی «قدس» به شمار می آید. رژیم اشغالگر قدس و جنبش نامشروع صهیونیسم طی ۶دهه گذشته با هدف ایده «اسرائیل بزرگ»! در راه رسیدن به آرزوی واهی خود نیل تا فرات عزم خود را جزم نموده و بر شدت جنایت ها، خباثت ها و اعمال وحشیانه اش در کشتار مردم مظلوم فلسطین و تصرف خانه و کاشانه آنها افزوده است تا این رویای دیرینه و منحوس را به وقوع رساند. در این میان از پشتیبانی مادی و لجستیکی و حمایت های معنوی غرب، خصوصاً آمریکا، بهره فراوان برده است.
▪ آیا تئوری «اسرائیل بزرگ» قابلیت تحقق دارد؟
پاسخ به این سؤال چندان سخت و مشکل به نظر نمی رسد؛ کافی است اوضاع و احوال و پاره ای اتفاقات را مرور کنیم:
ایهود اولمرت که تا چند روز پیش نخست وزیر رژیم صهیونیستی بود با اظهارات ناامیدانه ای از نابودی رویای اسرائیل بزرگ پرده برداشت و سخن گفتن از این رویا را خودفریبی دانست. پیشتر و پس از جنگ ۳۳روزه و شکست مفتضحانه و تاریخی رژیم صهیونیستی از حزب الله، گزارش وینوگراد قاضی بازنشسته در رابطه با مقصران ناکامی ارتش اسرائیل در حمله به لبنان، نقشه سیاسی این رژیم را دستخوش تغییرات کرد. هرچند اولمرت در آن زمان به مدد فداکردن وزیر جنگ و رئیس ستاد مشترک کابینه اش توانسته بود تا حدودی از موج گسترده و فزاینده فشارهای سیاسی بگریزد اما بالاخره اولمرت مجبور به استعفا شد.
حقیقت آن است که مشکلات و چالش های رژیم صهیونیستی آینده این رژیم را به مخاطره انداخته است، تا جایی که بسیاری از شخصیت ها و نخبگان صهیونیستی نیز به ادامه حیات آن خوش بین نیستند. در این میان «آمنون روبنشتاین» که پست ها و سمت های مختلفی را در اسرائیل پشت سر گذاشته است و در بین خواص و نخبگان اسرائیلی جایگاهی برجسته و درخور شأن دارد طی مصاحبه رادیویی که در اواسط آوریل انجام داد با پیش بینی نابودی اسرائیل و عدم امکان حیات طولانی مدت این رژیم، همه صهیونیست ها را متعجب و در عین حال وحشت زده کرد.
«ناهوم بارنی» از مفسرین روزنامه پرتیراژ اسرائیلی «یدیعوت آحارونوت» نیز- که شکست اسرائیل از حزب الله لبنان را در جنگ ۳۳روزه پیش بینی کرده بود- می نویسد؛ هرچند ظاهراً امروز اسرائیل از نظر اقتصادی و نظامی بسیار قوی تر از قبل به نظر می رسد ولی جامعه اسرائیل اعتماد به نفس خود را از دست داده است. از سویی دیگر ناظران و تحلیلگران سیاسی هم معتقدند عدم تمایل و رغبت یهودیان برای مهاجرت به اسرائیل در سال های اخیر نشان می دهد که افسانه های صهیونیستی که برای تشکیل و تاسیس این رژیم ساخته و پرداخته شده بود دیگر جذابیتی در بین یهودیان جهان ندارد و از آغاز انتفاضه دوم (سال ۲۰۰۰ میلادی) تاکنون عملا مهاجرت معکوس موجب شده که جمعیت یهودیان اسرائیل از روند رو به رشد و شتابانی که در گذشته از آن برخوردار بود فاصله بگیرد. با این اوصاف که بیان و تحلیل- بخوانید اعتراف- خود صهیونیست ها است و تازه ذره ای از مشکلات عیان و آشکار رژیم جعلی صهیونیستی است آنچه مسلم به نظر می آید این است که رژیم ساختگی صهیونیستی که اخیرا ۶۰سالگی خود را پشت سر گذاشته در بدترین دوران حیات نامشروعش روزگار را سپری کرده و این غده سرطانی رو به افول و زوال گذاشته است.
ایدئولوژی میلیتاریستی و مادی گرایانه رژیم صهیونیستی در نبرد ایدئولوژی اسلامی مستاصل شده است و جنبش های مقاومت با الگوپذیری از انقلاب اسلامی توانسته اند در لبنان و حتی فلسطین پیروزی های ارزشمندی را رقم بزنند.
در این مقطع حساس که نه تنها خواب اسرائیل بزرگ برای سردمداران رژیم صهیونیستی تعبیر نشده است و این تئوری را دیگر باید به بایگانی تاریخ سپرد؛ ضرورت دارد کشورهای اسلامی در جهت زدودن و رفع موانعی که بر سر راه اتحاد و یکپارچگی مسلمانان نهاده شده آگاه بوده و به تقویت جبهه موحدین و یگانه پرستان همت بگمارند. چرا که هرچند رژیم صهیونیستی در حالت احتضار به سر می برد، لیکن جبهه استکبار جهانی به روند اسلام ستیزانه خود ادامه می دهد و ذره ای پا پس نکشیده است.
آمریکا و برخی قدرت های غربی درصدد هستند با تقویت موج اسلام ستیزی در دنیا اندیشه اسلامی را ترور نمایند تا به تبع آن ارزش ها و مقدسات اسلامی را- که عامل پیروزی «جنبش مقاومت» در برابر خواسته های وحشیانه و زیاده خواهان استثماری است- به حاشیه برانند.
ترس و وحشت آنها از نضج اندیشه اسلامی در بسیاری از کشورهای دنیا آنچنان است که هفته گذشته وهابیون افراطی در اقدامی ارتجاعی با تحریک رژیم صهیونیستی به هک کردن سایت های مراکز حوزوی و علمای شیعی ایران دست زدند.
نبرد میان «اسلام» و «کفر» کماکان ادامه دارد و در این کارزار آنچه بیش از همه به کار می آید آگاهی توده مسلمانان جهان است تا همچون ید واحده در برابر ظلم و زور بایستند.
روز قدس روز آگاهی ملت ها و مستضعفین جهان در برابر زیاده خواهی های مستکبرین است و فردا مسلمانان بار دیگر به صحنه می آیند تا در آینده ای نه چندان دور آزادی قدس را جشن بگیرند.
حسام الدین برومند
منبع : روزنامه کیهان


همچنین مشاهده کنید