جمعه, ۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 26 April, 2024
مجله ویستا


بوسه ها و بازی های بیلیارد Kisses and Caroms


بوسه ها و بازی های بیلیارد   Kisses and Caroms
▪ کارگردان: وینسنت روکا.
▪ فیلمنامه: مایکل هاچینسون، وینسنت روکا.
▪ موسیقی: تیم دائوست.
▪ مدیر فیلمبرداری: آلفونسو آگویلار.
▪ تدوین: وینسنت روکا، تامس دی. تامپسون.
▪ طراح صحنه: آلفونسو آگویلار.
▪ بازیگران:درو ویکز[زاک]، نیکول ریبورن[تارا]، نیکی استانزیونه[جنیفر]، رایان پارکز[دیوید]، جینجر لین آلن[خانم ویتمن]، کیت الکساندر[ادی]، بارت شاتوک[دکتر باب جانسون].
▪ ٨١ دقیقه. محصول ٢٠٠٦ آمریکا.
▪ نام دیگر: بیلیارد آمریکایی/American Pool.
▪ ژانر: کمدی.
کالیفرنیا. زاک صاحب فروشگاه فروش لوازم بیلیارد به نام "Breakingtime Billiards" است. او مغازه را با کمک دوست دخترش جنیفر، فروشنده ای سکسی به نام تارا، وولف دیوید نصب کننده میز بیلیارد و دستیار ابلهش ادی اداره می کند.
پس از به وجود آمدن رابطه جنسی سه گانه میان جنیفر، زاک و تارا که جنیفر ترتیب آن را داده بود، زاک ارتباط خود با جنیفر را به خاطر اذیت های گاه و بیگاه وی قطع می کند. او تجارب جنسی خود را با دیوید در میان می گذارد و همزمان جنیفر نیز از دکتر باب جانسون روانشناسی که برنامه ای رادیویی دارد، مشاوره می خواهد. ولی زاک در طول روز و پس از ملاقات با افرادی مختلف به این نتیجه می رسد که جنیفر دختر رویاهای اوست. اما برای رسیدن به چنین نتیجه ای دیر نشده؟
● چرا باید دید؟
کمدی های سکسی همیشه در میان مردها طرفداران زیادی داشته و پول ساز هم بوده است. طنز بزرگسالان همواره با ریشخند تابوها همراه بوده و معیارهای اخلاقی را به چالش طلبیده است. اما گاه پایان چنین فیلم هایی به دلایلی مشخص از جمله سانسور در مقاطعی و گاه خواست سازندگانش توصیه های اخلاقی در مذمت دستمایه خود و یا منش های انسانی تر همچون عشق در برابر سکس بوده است.
خوشبختانه روکا با دستمایه خود به رغم انتخاب راه دوم، برخوردی معقول تر و سرشار از حس طنزی دوست داشتنی است که ذوق بازیگرانش نیز باعث دیدنی تر شدن آن گشته است.
همین دو سال قبل بود که وینسنت روکا متولد ١٩٧٣ نورث هالیوود با تهیه، بازی، تدوین و ساختن موسیقی فیلم کمدی کوتاه هلیم/ Helium به جرگه فیلمسازان پیوست و بوسه ها و بازی های بیلیارد[١] اولین فیلم بلند او محسوب می شود.
او در اولین فیلم بلند خود کوشیده تا به هنجارها و باورهای جنسی رایج در زندگی افراد طبقه متوسط آمریکایی با نگاهی واقع بینانه نزدیک شود. تجارب جنسی شان را در برابر چشمان خودشان و ما عریان کند و باعث شود تا به این نتیجه برسیم کسانی چون کوین اسمیت نوابغ کوچک و بی نام و نشانی بیشتر نیستند.
اگر دوگما/اصول جزمی را دیده باشید، متوجه شباهت های این دو فیلم خواهید شد. اما بر خلاف دوگما اصولی که زیر سوال می رود، زمینی تر و قابل قبول تر است. انتخاب مکان و نوع شغل شخصیت ها از هوشمندانه ترین بخش های فیلمنامه هستند که با دیالوگ هایی به یاد ماندنی زینت یافته اند. این انتخاب از پس زمینه شغلی روکا و اداره چنین مغازه ای ریشه گرفته و می تواند به عنوان فیلمی اتوبیوگرافیک نیز دیده شود. اگر کمدی های سبک سکسی آمریکایی را دوست دارید، بوسه ها و بازی های بیلیارد می تواند همچون نسیمی فرح بخش پاییزتان را دلپذیرتر کند!
از پوستر های فیلم غافل نشوید که به اندازه خود فیلم با نمک هستند!
منبع : موج نو


همچنین مشاهده کنید