جمعه, ۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 26 April, 2024
مجله ویستا

دل نبشته های یک دیوانه


دل نبشته های یک دیوانه
من نمی دانم چرا هیچ وقت هیچ کس ما دیوانه ها را جدی نمی گیرد ؟ من نگران حال خودمان هستم ، نگران این همه بی اهمیتی !نگران این که به عنوان یک آدم باید حداقل به ما گوش کنند یا ما را ببینند !ما که نمی گیم مارو بذارن روی چشما یا روی سر مبارکشون!!!
اما این کمترین حقوق ماست که دیده یا شنیده بشیم یا حداقل با بقیه ملت محاسبه بشیم !....من واقعا نگرانم !این را جدی تر از همیشه می گم !در دنیای ما دیوانه ها همه چیز روشن تر و واقعی تره، فقط نوع انتقال پیام و ابراز نظرمون با بقیه متفاوته که اونم زیاد جدی نیس !
من نمی خوام شمارو نگران کنم اما محض رضای خدا این حرف منو جدی بگیرین .....همین که می گم دنیای ما روشن تره و دوست داران دنیای ما هر روز در حال تکثیر شدن !!!آخه واقعا دنیای ما روشن تره که اگه این طور نبود این همه علاقه مند پیدا نمی شد به دنیا ی ما مهاجرت کنن!
نه، تو رو خدا خوب دقت کنید؛ طرف میره تفنگ بر می داره می افته به جون معلم وهم کلاسی وهم شهریاش ....تق وتق می زنه آدم می کشه ، بعد یک دنیا پلیس می افتن دنبالش !ولی اون فرار می کنه ،یه مدت به کل از روی زمین غیب می شه ! اونقد جیم بازی در میاره و ملتو سر کار می ذاره که برای کسی که پیداش کنه و تحویلش بده جایزه های آن چنانی و این چنینی می ذارن !!!....تا این که بالاخره یه جوری و به کمک نیروهای پنهان وآشکار و دست های کمک رسان طرف را سر ومر وگنده پیدا می کنن و به دست قانون می سپارن .......بعد چی؟!فکر می کنین قانون در باره این جور آدما و اون همه جنایتا شون چی کار می کنه ؟آیا واقعا عدالت در مورد شون رعایت میشه ؟آیا مجازات درستی می شن؟ و.....هزاران سوال بی جواب دیگه!
جواب این سوال را حتی شما آدمای عاقل وعقل کل و IQ هم نمی دونید چه برسه به ما دیوانه ها که در هر حالت کسی از ما توقعی نداره ودرست وغلط یه موضوع فرقی به حالمون نمی کنه !...اما مسلم ترین نظریه یک دیوانه معتبر اینه که درسته که کلی خرج و برج میشه !کلی آدم حسابی توی زحمت می افتن و کلی هم وقت و نیروهای یک دولت صرف درگیری و دستگیری این بابا میشه تا به دست قانون سپرده بشه ولی .......ولی واقعا زرنگی می خواد که این بابای قاتل و کار خراب کن که به همه جنایتاشم اعتراف کرده در آخرین لحظه ها برای نجات جونشم که شده این دروغ را به پرونده کثیفش اضافه می کنه که :در زمان ارتکاب جرم یا اجرام !حالش خوب نبوده !یعنی یه چیزی توی مایه های دیوانگی لحظه ای !!حا لا این چه قدر درسته ما کارشناسا کاری بهش نداریم فقط داریم نگرانی خودمونو نسبت به سیل مهاجران به دنیای سپید وپر از آزادی خودمون ابراز می کنیم حال شما می خوای پند بگیر خواه ملال !!
...به نظر من آدم باید در هر حال علاوه بر این که نیتش درست و پاک باشه، وجدانشم راحت و روبه راه باشه !یعنی اینقد توی کارش دروغ ودغل نیاره !یعنی این قدر بی وجدان و بی انصاف نباشه وهر وقت که کم آورد و نتونس از پس مشکلات وکارای زشت و بدی که انجام داده بر بیاد خودشو بزنه به دیوانگی و به کمک وکیل خیلی زبردستش خودشو دیونه ۱۰۰ درصد جا بزنه !....نه ما دیوانه ها اصلا تاب تحمل همچین موجودات کثیفی رو نداریم ! در واقع هیچ دیوانه ای در هیچ شرایطی حاضر نیست دست به قتل هم نوعش بزنه هر چند اون هم نوع دشمن خونی طرف باشه و....من به نمایندگی از جامعه کبیره دیوانگان این اقدامات تفرقه انگیزانه را تقبیح ومحکوم می کنم!

تقی زاده
منبع : روزنامه خراسان


همچنین مشاهده کنید