دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 29 April, 2024
مجله ویستا
توضیحات ویژه در مورد بازارهای الکترونیک
يک بازار الکترونيک را مىتوان به يک مرکز خريد يا فروشگاه دپارتمانى تشبيه نمود. يک بازار الکترونيک مىتواند خدمات زير را به مراجعين مجازى خود ارائه دهد: |
- ترافيک و شهرت (در نتيجهٔ فعاليتهاى تبليغاتى و با حضور مراجعين معروف) |
- نرمافزار لازم براى ايجاد فروشگاه مجازى و ميزبانى سايتها (گاهى با يک طرح واحد و سبد خريد مجازى مشترک) |
- امکانات پرداخت هزينه (از جمله قرارداد پوششى براى خريد و فروش با کارت اعتباري) |
- شرايط عمومى و مشترک فروش |
- آمار |
يک بازار الکترونيک هرچه خدمات بيشترى ارائه دهد، بازارى با جامعيت بيشتر تلقى مىگردد. |
بازارهاى الکترونيک غيرجامع زيادى وجود دارند. زيرا ايجاد آنها بسيار آسان است (مثلاً مىتواند صرفاً فهرستى از ابرلينک - Hyberlink - باشد). همچنين بازارهاى الکترونيک کمتر جامعى وجود دارند (ايجاد آنها بسيار پيچيده و گران است) که اکثر آنها بخشى از خدمات خود را (مثلاً پرداخت) بصورت محلى انجام مىدهند. اکثر بازارهاى الکترونيک جامع مشتريان را هدف قرار مىدهند، ولى بازارهاى غيرجامع هم مشتريان و هم تجار را. اين هدفگيرى به هر نسبتى که باشد تا حدى بصورت فرضى است. بعنوان نمونه سايت مربوط به فروش کراوات www.onlineties.com در اصل تنها مشتريان را هدف قرار داد ولى در حدود ۳۰% حجم فروش آن به خردهفروشان که مقادير بزرگى خريد مىکند اختصاص دارد. |
در اينجا ممکن است خوانندگان بخوبى تفاوت بين مفاهيمى مانند سکوهاى فني، ارائهدهندگان حضور در وب، ابزارهاى پرداخت، نرمافزار مورد استفاده براى ايجاد وب، سايتهاى بازرگانى و سکوى بازرگانى را درک نکنند. در واقع مشکل از آنجا ناشى مىشود که اين خدمات مىتوانند بصورت جداگانه يا بصورت يک مجموعه کامل ارائه گردند. همچنين يک سرى مراحل واسطهاى نيز امکانپذير مىباشد. اکثر بازارهاى الکترونيک جامع سعى در ارائه يک مجموعه کامل دارند. با اين حال و بويژه براى کشورهاى در حال توسعه لازم است به دلايل حقوقى يا قراردادي، خدماتى خارج از بسته کامل را جستجو کنند. |
همچنین مشاهده کنید
- جوانب حقوقی
- میزبان وبسایتها
- عناصر اصلی وبسایتهای مؤثر
- فرصتها و موانع تجارت الکترونیک
- ضعف و قوت شبکه
- سیستمهای پرداخت (۳)
- گروههای مذاکراتی
- دانش تجربی ویژه فروش از راه دور
- معیارهای کلیدی برای انتخاب ارائهدهنده حضور در وب (wwp)
- پست الکترونیک
- هزینههای حضور در وب
- جایگاههای پرداخت
- بازاریابی فرد به فرد - مشترییابی انبوه
- توضیحات ویژه در مورد بازارهای الکترونیک
- چالشهای سایتهایی که بازارهای جهانی را هدف قرار دادهاند
- بخشهایی از زنجیره ارزش بصورتonline
- امنیت وب
- اینترنت
- گروهبندیهای مختلف از فروشگاههای مجازی
- عوامل اصلی موفقیت وبسایتهای تجاری
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
خرید میز و صندلی اداری
خرید بلیط هواپیما
گیت کنترل تردد
خلیج فارس ایران آمریکا مجلس شورای اسلامی مجلس دولت حجاب شورای نگهبان دولت سیزدهم جمهوری اسلامی ایران بودجه رئیسی
شهرداری تهران هواشناسی تهران شورای شهر شورای شهر تهران سلامت دستگیری پلیس فضای مجازی سیل قتل وزارت بهداشت
قیمت دلار ایران خودرو قیمت خودرو خودرو دلار مالیات بازار خودرو بانک مرکزی قیمت طلا مسکن تورم سایپا
تئاتر سریال دفاع مقدس تلویزیون موسیقی فیلم سینمای ایران بازیگر سریال پایتخت کتاب سینما قرآن کریم
شورای عالی انقلاب فرهنگی سازمان سنجش انتخاب رشته باتری
اسرائیل رژیم صهیونیستی فلسطین غزه جنگ غزه حماس روسیه اوکراین نوار غزه ترکیه طوفان الاقصی ایالات متحده آمریکا
استقلال فوتبال سپاهان تیم ملی فوتسال ایران فوتسال وحید شمسایی بازی باشگاه پرسپولیس تراکتور پرسپولیس جام حذفی آلومینیوم اراک
اپل ایلان ماسک آیفون تبلیغات گوگل مریخ فناوری سامسونگ ناسا
مواد غذایی خواب روانشناسی دندانپزشکی آلزایمر هندوانه بارداری مالاریا ویروس