دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 29 April, 2024
مجله ویستا
چالشهای سایتهایی که بازارهای جهانی را هدف قرار دادهاند
اين نظريه وجود دارد که شبکه جهانى وسيلهاى ضرورتاً جهانى است. با اين حال بسيارى از بازرگانان الکترونيک موفق ترجيح مىدهند بهطور محلى عمل نمايند. در واقع با اين که يک وب سايت را مىتوان بدون هيچگونه تفاوتى در سراسر جهان مشاهده کرد، ولى موانع زير مىتواند بسيارى از بازرگانان الکترونيک را برانگيزاند تا تلاشهاى خود را در کشور يا منطقه خود متمرکز کنند: |
- گران بودن حملونقل بينالمللى (از جمله کالاهاى مرجوعي): در واقع حمل بينالمللى کالاها اغلب بسيار گرانتر و کندتر نسبت به حمل داخلى است. اين مسئله بيشتر براى معاملات B-to-C وجود دارد، ولى براى معاملات بزرگ B-to-B کمتر است. |
- هزينههاى زياد بازاريابى براى بدست آوردن تعداد مراجعين مناسب، شهرت و اعتماد، شناساندن يک وب سايت پرهزينه و مشکل است. بديهى است که انجام اين کار بصورت محلى راحتتر از انجام آن بصورت جهانى مىباشد. |
- افزايش ريسک پرداختهاى فريبکارانه: در کشورهاى زيادى سيستمهاى پرداخت محلى مؤثرى توسعه يافتهاند (مثلاً آمريکا، سوئيس، ژاپن). لذا پذيرش کالاهاى تحويلى بصورت جهانى طبعاً ريسک دغلکارى و کلاهبردارى را افزايش مىدهد. |
- زبانهاى خارجي: اکثر کاربران وب زبان انگليسى را درک مىکنند ولى ممکن است جرأت و تبحر کافى براى انجام و تحقق بخشيدن به معاملات را نداشته باشند. |
نکات مهم پايانى: |
تمام ملاحظات فوق کلىگويى هستند و موارد زيادى وجود دارند که در آنها راهبرد جهانى نه تنها امکانپذير، بلکه ايدهآل است. مثلاً سايت www.chinaoline.com که اطلاعات تجارى را در مورد چين از طريق شبکه جهانى به گروهها و افراد در سراسر جهان مىفروشد. علاوه بر مواردى که در آنها تحويل کالا از طريق اينترنت انجام مىشود موارد موفقيتآميز ديگرى نيز وجود دارد که در آنها از سايتهاى اينترنتى بعنوان ابزارى براى کمک به روند فروش استفاده مىگردد. |
همچنین مشاهده کنید
- جایگاههای پرداخت
- چکلیست برای اقدام
- هزینههای حضور در وب
- سطوح فنی مختلف وب سایت
- سیستمهای پرداخت (۳)
- فرصتها و موانع تجارت الکترونیک
- عوامل اصلی موفقیت وبسایتهای تجاری
- عناصر اصلی وبسایتهای مؤثر
- دانش فنی مورد نیاز برای تبیین و اجرای یک راهبرد اینترنتی
- ملاحظات مالی
- دانش تجربی ویژه فروش از راه دور
- توضیحات ویژه در مورد بازارهای الکترونیک
- سیستمهای پرداخت
- گروهبندیهای مختلف از فروشگاههای مجازی
- چگونه ترافیک مطلوب را ایجاد نماییم
- سیستمهای پرداخت (۲)
- امنیت وب
- پست الکترونیک
- بخشهایی از زنجیره ارزش بصورتonline
- اینترنت
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
خرید میز و صندلی اداری
خرید بلیط هواپیما
گیت کنترل تردد
خلیج فارس ایران آمریکا مجلس شورای اسلامی مجلس دولت حجاب شورای نگهبان دولت سیزدهم جمهوری اسلامی ایران بودجه رئیسی
شهرداری تهران هواشناسی تهران شورای شهر شورای شهر تهران سلامت دستگیری پلیس فضای مجازی سیل قتل وزارت بهداشت
قیمت دلار ایران خودرو قیمت خودرو خودرو دلار مالیات بازار خودرو بانک مرکزی قیمت طلا مسکن تورم سایپا
تئاتر سریال دفاع مقدس تلویزیون موسیقی فیلم سینمای ایران بازیگر سریال پایتخت کتاب سینما قرآن کریم
شورای عالی انقلاب فرهنگی سازمان سنجش انتخاب رشته باتری
اسرائیل رژیم صهیونیستی فلسطین غزه جنگ غزه حماس روسیه اوکراین نوار غزه ترکیه طوفان الاقصی ایالات متحده آمریکا
استقلال فوتبال سپاهان تیم ملی فوتسال ایران فوتسال وحید شمسایی بازی باشگاه پرسپولیس تراکتور پرسپولیس جام حذفی آلومینیوم اراک
اپل ایلان ماسک آیفون تبلیغات گوگل مریخ فناوری سامسونگ ناسا
مواد غذایی خواب روانشناسی دندانپزشکی آلزایمر هندوانه بارداری مالاریا ویروس