دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 29 April, 2024
مجله ویستا
جوانب حقوقی
کتابهاى قطور زيادى در مورد آثار و جوانب حقوقى تجارت الکترونيک به رشته تحرير درآمده است. به اعتقاد ما نکته اصلى در تجارت، اعتماد و ارزيابى ريسک است و وارد شدن به جزئيات حقوقى بدون نتيجه مىباشد. با اين حال بهمنظور بهحداقل رساندن ريسک مسائل حقوقي، فهرستى از جوانب حقوقى مهم در ذيل آورده شده است. لازم به تأکيد است که اين موارد کليات هستند و مقررات در بعضى کشورها متفاوت مىباشد. |
- آيا قراردادهاى منعقده از طريق اينترنت معتبر هستند؟ بله به شرط آن که اسناد مکتوب يا به ثبت رسيده مورد نياز نباشد (مثلاً اسنادى که براى معاملات ملکى مورد نياز هستند). با اين حال وب سايت بعنوان يک پيشنهاد (خريد يا فروش) الزامآور تلقى مىگردد و نه يک پيام تبليغاتى ساده و غير الزامآور. |
- چگونه مىتوان بصورت انکارناپذيرى اثبات کرد که يک قرارداد مورد توافق قرار گرفته است؟ به اين منظور امضاهاى ديجيتالى مورد نياز مىباشد. بدون شناسايى ديجيتالى هويت اشخاص که مورد قبول باشد، هر يک از طرفين قرارداد ممکن است موافقتنامه را انکار نمايد. بنابراين بدون اينگونه امضاها، تنها قراردادهاى کوچک مىتوانند از طريق اينترنت منعقد شوند مگر آن که طرفهاى متعهد، به يکديگر اعتماد کامل داشته باشند. |
- مالياتبندى درصورتىکه کالاها از طريق اينترنت بارگذارى يا ارسال گردند، به دليل آن که هيچ کالاى فيزيکى حملونقل نگرديده هيچگونه عوارض و حقوق گمرکى بر آنها وضع نمىشود. با اين حال ماليات پرارزش افزوده (VAT) اعمال مىشود. |
نکته: |
اين مالياتبندى بيشتر به کشورها بستگى دارد. |
- حق تأليف يا کپى رايت بايد مراعات شود. با وجود پيشرفتهاى فنآورى جديد در اين زمينه، رعايت اين امر اغلب بصورت مجازى امکانپذير نيست. |
- ارسال نامههاى الکترونيک بصورت انبوه |
- قوانين کاربردى و دادگاههاى صالحه بايد دقيقاً در شرايط عمومى تصريح شوند. از تصميمگيرى خارج از دادگاه بايد خوددارى شود. تا آنجا که ممکن است نبايد به قوانين محکم آمريکا به دليل هزينههاى احتمالي، دادخواهى سخنى و تعهدات مربوط به کالاها تصريح شود. تصميمگيرى خارج از دادگاه سبب گرديده است. تا روندى آغاز شود که کشور مبدأ (فروشنده) برخلاف کشور دريافتکننده (خريدار) صلاحيت و قلمرو قضايى بدست آورد. |
همچنین مشاهده کنید
- عوامل اصلی موفقیت وبسایتهای تجاری
- اینترنت
- ابزار جستجو
- سیستمهای پرداخت (۲)
- هزینههای حضور در وب
- معیارهای کلیدی برای انتخاب ارائهدهنده حضور در وب (wwp)
- بازاریابی فرد به فرد - مشترییابی انبوه
- بخشهایی از زنجیره ارزش بصورتonline
- ضعف و قوت شبکه
- چگونه ترافیک مطلوب را ایجاد نماییم
- دانش فنی مورد نیاز برای تبیین و اجرای یک راهبرد اینترنتی
- پست الکترونیک
- میزبان وبسایتها
- چالشهای سایتهایی که بازارهای جهانی را هدف قرار دادهاند
- دانش تجربی ویژه فروش از راه دور
- سیستمهای پرداخت
- سیستمهای پرداخت (۳)
- جوانب حقوقی
- ملاحظات مالی
- سطوح فنی مختلف وب سایت
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
خرید میز و صندلی اداری
خرید بلیط هواپیما
گیت کنترل تردد
خلیج فارس ایران آمریکا مجلس شورای اسلامی مجلس دولت شورای نگهبان دولت سیزدهم افغانستان جمهوری اسلامی ایران رئیسی بودجه
شهرداری تهران هواشناسی تهران شورای شهر شورای شهر تهران سلامت پلیس فضای مجازی قتل سیل وزارت بهداشت سازمان هواشناسی
قیمت دلار ایران خودرو قیمت طلا خودرو مالیات دلار قیمت خودرو بانک مرکزی بازار خودرو مسکن تورم سایپا
سریال پایتخت تلویزیون تئاتر سریال سینمای ایران فیلم موسیقی کتاب بازیگر سینما
سازمان سنجش انتخاب رشته باتری
اسرائیل رژیم صهیونیستی فلسطین غزه جنگ غزه حماس روسیه اوکراین نوار غزه ترکیه عراق طوفان الاقصی
استقلال پرسپولیس فوتبال تیم ملی فوتسال ایران فوتسال وحید شمسایی بازی سپاهان تراکتور جام حذفی آلومینیوم اراک باشگاه پرسپولیس
اپل همراه اول ایلان ماسک آیفون تبلیغات گوگل مریخ فناوری ناسا بنیاد ملی نخبگان
مواد غذایی سرطان خواب دندانپزشکی آلزایمر روغن حیوانی بارداری مالاریا هندوانه