دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 29 April, 2024
مجله ویستا
جایگاههای پرداخت
بسيارى از تبادلات بصورت online صورت نمىگيرد. زيرا بسيارى از شرکتها از وب سايت خود تنها بعنوان ابزار پشتيبانى فروش استفاده مىنمايند. علاوه بر اين حتى اگر بخشى از تبادلات بصورت online انجام شود، لازم نيست که تمام پرداختها به آن صورت انجام شود. |
با اين حال در مواردى چون معاملات با حجم زياد، لازم است تمام مراحل بصورت اتوماتيک و online انجام شود. اين امر در حال حاضر براى کشورهاى در حال توسعه حياتى نيست ولى دير يا زود حائز اهميت خواهد بود. |
مراحل خاص در يک فرآيند پرداخت شامل موارد ذيل است: |
- صلاحيت داشتن (کنترل عدم اعسار) |
- کنترل اثبات نشاني |
- شناسايى طرفهاى قرارداد |
- مطابقت با فهرست سياه (پايگاههاى اطلاعاتى متقلب) |
- انحام تعهدات |
نکته: |
هر روش پرداخت مراحل ويژه خود را دارد. ليست فوق تنها ترسيم مراحلى خاص است که به يک روش خاص پرداخت مربوط نمىباشد. علاوه بر اين اغلب به دلايلى يک يا چند مرحله را نمىتوان بصورت اتوماتيک و online انجام داد. براى مثال يک بانک کوچک ممکن است دسترسى به پايگاههاى جهانى دارندگان کارت اعتبارى Visa را نداشته باشد، در نتيجه کنترل و شناسايى نشانى بايد بصورت دستى (مثلاً با فکس) انجام شود. |
در بعضى از کشورها (عمدتاً در ايالات متحده آمريکا) چندين شرکت (مانند www.ibill.com) خدمات پرداخت اتوماتيک و online را ارائه مىدهند. اين شرکتها اغلب پردازشگران ناميده مىشوند. زيرا اکثر پرداختهاى online با استفاده از کارتهاى اعتبارى انجام مىگيرد. اخيراً تعدادى از ارائهدهندگان خدمات اينترنتى (مانند www.hway.com , www.verio.com) و چند بازار اينترنتى بزرگ (مانند www.commercmaker.com , www.justnet.ne.jp , www.cybershop.com.sg, www.store.yahoo.com) خدمات کامل تجارت الکترونيک، از جمله خريد با کارت اعتبارى را ارائه مىدهند. ولى اين بازارها تنها در دسترس شرکتهاى داخلى مىباشند. |
همچنین مشاهده کنید
- ملاحظات مالی
- هزینههای حضور در وب
- میزبان وبسایتها
- جوانب حقوقی
- عناصر اصلی وبسایتهای مؤثر
- سیستمهای پرداخت (۳)
- بازاریابی فرد به فرد - مشترییابی انبوه
- امنیت وب
- ضعف و قوت شبکه
- چالشهای سایتهایی که بازارهای جهانی را هدف قرار دادهاند
- دانش فنی مورد نیاز برای تبیین و اجرای یک راهبرد اینترنتی
- سیستمهای پرداخت
- اینترنت
- ابزار جستجو
- سیستمهای پرداخت (۲)
- جایگاههای پرداخت
- معیارهای کلیدی برای انتخاب ارائهدهنده حضور در وب (wwp)
- گروهبندیهای مختلف از فروشگاههای مجازی
- دانش تجربی ویژه فروش از راه دور
- چگونه ترافیک مطلوب را ایجاد نماییم
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
خرید میز و صندلی اداری
خرید بلیط هواپیما
گیت کنترل تردد
خلیج فارس ایران مجلس شورای اسلامی آمریکا مجلس دولت حجاب شورای نگهبان دولت سیزدهم بودجه جمهوری اسلامی ایران مجلس یازدهم
شهرداری تهران هواشناسی تهران فضای مجازی شورای شهر قتل دستگیری پلیس شورای شهر تهران سیل وزارت بهداشت سازمان هواشناسی
قیمت دلار ایران خودرو خودرو دلار قیمت خودرو بازار خودرو مالیات بانک مرکزی قیمت طلا مسکن سایپا تورم
تلویزیون سریال رسانه تئاتر موسیقی فیلم سینمای ایران بازیگر ازدواج سینما کتاب قرآن کریم
شورای عالی انقلاب فرهنگی سازمان سنجش انتخاب رشته باتری
اسرائیل رژیم صهیونیستی غزه فلسطین جنگ غزه حماس روسیه اوکراین نوار غزه عراق ترکیه ایالات متحده آمریکا
استقلال فوتبال پرسپولیس تیم ملی فوتسال ایران فوتسال سپاهان بازی تراکتور باشگاه پرسپولیس جام حذفی آلومینیوم اراک وحید شمسایی
اپل ایلان ماسک گوگل همراه اول آیفون تبلیغات ایرانسل ناسا فناوری سامسونگ ربات
مواد غذایی خواب قهوه سلامت روان پزشکی قانونی آلزایمر بارداری مالاریا دندانپزشکی