شنبه, ۲۲ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 11 May, 2024
مجله ویستا
کورینا کورینا - CORRINA, CORRINA
سال تولید : ۱۹۹۴
کشور تولیدکننده : امریکا
محصول : پالا مازور، استیو تیش و جسی نلسن
کارگردان : نلسن
فیلمنامهنویس : نلسن
فیلمبردار : بروس سورتیس
آهنگساز(موسیقی متن) : ریک کاکس و توماس نیومن
هنرپیشگان : ووپی گلدبرگ، ری لیوتا، تینا ماجورینو، وندی کروسن، لاری میلر، اریکا یون، جنیفر لوئیس
نوع فیلم : رنگی، ۱۱۴ دقیقه
ـ لس آنجلس، سال ۱۹۵۹. ̎مالی̎ (ماجورینو)، دختر هفتسالهاش است که مادرش را از دست داده است. او از فرط ناراحتی لب به سخن باز نمیکند. پدرش (لیوتا) ناگزیر است کار کند، اما همهٔ کوشش خود را به کار میگیرد تا ̎مالی̎ را از این وضعیت بیرون آورد و برای این منظور در صدد استخدام یک دایه و همدم برای او بر میآید. او با افراد زیادی گفتوگو میکند و سرانجام یک زن سیاهپوست به نام ̎کورینا ̎ (گلدبرگ) رابه رغم میل خود استخدام میکند، زیرا که او توانسته توجه ̎مالی̎ را به خود جلب کند. پس از چند روز ̎مالی̎ سکوت خود را میشکند. پدر به توصیهٔ رئیس ادارهاش با زنی (کروسن) آشنا میشود، اما ̎مالی̎ آن زن را دوست ندارد، چون رفتار او با ̎کورینا ̎ آزاردهنده است. روزی که پدر میفهمد ̎کورینا ̎، ̎مالی̎ را به مدرسه نبرده، ناراحت میشود و او را اخراج میکند، اما چون ̎مالی̎ را آزرده میبیند دوباره به سراغ ̎کورینا ̎ میرود و میکوشد رضایت او را برای برگشتن جلب کند.
ـ راستش، مشکل اصلی کورینا، کورینا و به باور نرسیدن تماشاگر از رابطهٔ مهرآمیز گلدبرگ، بازیگر سیاهپوست و نقش او است. اکنون مدتهاست روابط بین دو نژاد سفیدپوست و سیاهپوست در سینمای امریکا به موضوعی عادی بدل شده، بنابراین رابطهٔ عاطفی بین دختر بچه و مستخدمهٔ سیاهپوست عجیب نمینماید اما رابطهٔ مهرآمیز پدر و دایه محتاج کار و زمینهچنی و بها دادن بیشتری از سوی کارگردان و فیلمنامهنویس بوده است ... تعداد صحنهها و نوع کار و اجرا طوری است که این رابطه خشک و در نیامده میماند و به باور نمیرسد، به ویژه که گلدبرگ، که تماشاگر به نوع بازی او در نقشهای کمدی عادت کرده (و اینجا هم در همان چند نمای اول پیاده شدن از اتوبوس و اولین دیدار با دختر بسیار آشناتر و راحتتر است، چرا که همان نقش همیشگی را ایفا میکند)، در نقش جدید جا نمیافتد. باقی میماند مقداری توضیحات و تمهیدات اضافهٔ کارگردان که چون رویشان کار نشده، خام و خشک و بیجهت میمانند، مثل: شغل پدر که نویسندهٔ شعارهای تبلیغاتی است و زمان قصه (۱۹۵۹) ـ باید اشاره به شروع نوعی فرهنگ پاپ باشد ـ که در فیلم بیجهت از دست رفته است، یا گذشتهٔ ̎کورینا ̎ که به آن نصفه نیمه پرداخته میشود. کمدی سبک فیلم، سبکتر از آن است که باری به شمار بیاید و به چشم بزند.
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
انتخابات انتخابات مجلس مجلس شورای اسلامی انتخابات مجلس دوازدهم ایران ستاد انتخابات کشور مجلس مجلس دوازدهم رئیسی دولت رئیس جمهور دولت سیزدهم
تعطیلی مدارس فضای مجازی هلال احمر ترافیک سیل شهرداری تهران بارش باران قتل پلیس آموزش و پرورش سازمان هواشناسی وزارت بهداشت
چین قیمت خودرو بانک مرکزی گاز خودرو قیمت طلا نمایشگاه نفت قیمت دلار مالیات پالایش و پتروشیمی مسکن دلار
نمایشگاه کتاب رضا عطاران کتاب سینما مست عشق نمایشگاه کتاب تهران تلویزیون سینمای ایران حضرت معصومه (س) مهران مدیری سریال
فناوری دانش بنیان
فلسطین اسرائیل سازمان ملل رژیم صهیونیستی جنگ غزه آمریکا روسیه حماس رفح اوکراین حمله به رفح نوار غزه
فوتبال پرسپولیس سپاهان استقلال لیگ برتر رئال مادرید لیگ قهرمانان اروپا بایرن مونیخ باشگاه پرسپولیس لیگ برتر ایران بازی باشگاه استقلال
هوش مصنوعی مغز فیبرنوری ناسا اپل ایلان ماسک سامسونگ
سازمان غذا و دارو توت فرنگی روغن زیتون هندوانه آسم