پنجشنبه, ۲۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 16 May, 2024
مجله ویستا


روان‌شناسی کاربردی کودکان عقب‌مانده ذهنی (ارزیابی بالینی و آموزش ویژه)


روان‌شناسی کاربردی کودکان عقب‌مانده ذهنی (ارزیابی بالینی و آموزش ویژه)
گردآورنده : نائینیان - محمدرضا
محل نشر : تهران
تاریخ نشر : ۱۳۷۸/۰۲/۰۸
رده دیویی : ۶۵۸.
قطع : وزیری
جلد : شومیز
تعداد صفحه : ۱۶۴
نوع اثر : تالیف وگردآوری
زبان کتاب : فارسی
نوبت چاپ : ۱
تیراژ : ۲۲۰۰
شابک : ۹۶۴-۵۶۵۴-۰۲-۵

مطالب کتاب با تعریف, طبقه‌بندی و سبب‌شناسی عقب‌ماندگی ذهنی آغاز می‌شود ;سپس مباحث کاربردی آن مطرح می‌گردد .موولف پس از برشمردن ویژگی‌های کودک عقب مانده ذهنی, ابزارهای مورد استفاده در ارزشیابی روان‌شناختی این کودکان را تشریح می‌کند ;آن‌گاه مباحث کتاب را با بررسی روش‌های آموزش یا اصلاح رفتار پی می‌گیرد . کتاب با این عناوین سامان یافته است :((ماهیت عقب‌ماندگی ذهنی)), ((سبب‌شناسی و پیش‌گیری)), ((شناسایی و ارجاع)), ((ارزیابی روانشناختی)), ((مهارت‌آموزی)), ((اصلاح رفتار)), ((مشاوره والدین)) و ((آزمون‌های روانشناختی)) .مباحث کتاب با دو نمونه آزمون رایج سنجش هوش همراه است .