سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 7 May, 2024
مجله ویستا
نقش روابط عمومی ها در ارتباطات جهانی
تكنولوژی های نوین ارتباطی تاثیرات بسیاری در نحوه انتقال پیام در درون و برون كشورهای دنیا ایجاد كرده است. بهره مندی از دانش روز، به ویژه در بخش IT ، در فرهنگ سازمانی روابط عمومی از نقش ارزنده ای برخوردار است. لذا گذر از قالب های كهن ورود به فضاهای نوین در این دوره برای ما اجتناب ناپذیر است. چرا كه گسترش تكنیك های جدید ارتباطی و اطلاعاتی تغییرات گسترده ای در جوامع بشری به دنبال داشته و جا دارد جامعه روابط عمومی ایران نیز برای بهره مندی از دستاوردهای این توسعه برنامه ریزی نماید. روابط عمومی در قرن بیستم در ایالت متحده جایگاه حرفه ای و دانشگاهی كسب كرده و از آنجا به بیشتر قسمت های دیگر جهان گسترش یافت. روابط عمومی نقش بزرگی در مباحث مربوط به سیاست عمومی ایفا می كند. فلسفه ی وجودی روابط عمومی این است كه دیده شود و اثرگذار باشددر جهت كسب اعتماد و احترام منتقدان عموم جامعه. با توجه به اینكه سازمان های موثرمی توانند به اهداف خود برسند. زیرا آنها اهداف بایستی بتوانیم ارزش روابط عمومی را از راه سنجش كیفیت روابط با حوزه های مهم تعیین كنیم و برنامه های ارتباطی را از راه اندازه گیری اثرات آنها بر روی شاخص های یك رابطه خوب ارزیابی كنیم. دولت ها در جهان به این باور رسیده اند كه نمی توانند به تنهایی انجام مسوولیت های مدنی خود در مقابل شهروندان بپردازند و حتماً نیاز به بازوهایی قدرتمند به نام روابط عمومی دارند.
روابط عمومی ها پلهای نامریی، ارتباطی نهادها با جهان خارج هستند. ذهنیت سازی سازمانی و ارتقاء حجم سازمان كمترین وظیفه مدیران روابط عمومی است. روابط عمومی كه بخواهد در یك نظام با سیستم غیرباز (بسته) كار كند، نمی تواند موفق باشد و باید در یك سیستم باز كار كند وقتی دهكده جهانی شكل گرفت در سیستم های باز تحول ایجاد شد. در دهكده جهانی تهاجم فرهنگی به بهترین نحو ممكن انجام شد. خود تهاجم فرهنگی به همان معنی كه در نظریات پروژه ای سنگین كه علیه فرهنگ، باورها، سنت ها و مسایل كشور ها است روابط عمومی ها می توانند نقش كلیدی را در افزایش اعتماد به نفس، پیشرفت اقتصادی، یكپارچگی فرهنگی، مشاركت بین الملل و ارتقای تقدیر ایران در دنیا ایفا كنند. یعنی در ایران به عنوان یكی از كهن ترین تمدنها و در عین حال به عنوان جامعه ای با میانگین سنتی جوان، در حال گذر از یك جامعه سنتی و پایبند به سنن و رسوم قدیمی به سوی جامعه ای نوگرا و پایبند به آداب و شیوه های نوین است. به دنبال پدیده جهانی شدن، ایران از یك سیستم بسته سنتی پدر سالار به سمت سیستمی رو به آزادی در حال حركت است. نظامی كه بر اساس تحولات جهانی و داخل در عرصه تجارت و صنعت و رسانه با شرلیط ویژه ای روبروست. در این میان و با توجه به تمام این شرایط نقش و كاركرد
روابط عمومی در ایران بسیار اهمیت می یابد.
منبع : کارگزار روابط عمومی
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
ایران رافائل گروسی آمریکا اصفهان دولت سیزدهم محمد اسلامی رهبر انقلاب مجلس شورای اسلامی دولت شورای نگهبان مجلس رسانه
تهران شهرداری تهران هواشناسی حجاب قتل زلزله آموزش و پرورش قوه قضاییه وزارت بهداشت فضای مجازی شهرداری پلیس
خودرو مالیات سایپا مسکن قیمت خودرو بازار خودرو قیمت دلار ایران خودرو بانک مرکزی حقوق بازنشستگان بورس دلار
نمایشگاه کتاب تلویزیون سینما سریال دفاع مقدس افعی تهران تئاتر نمایشگاه کتاب تهران فیلم سینمای ایران موسیقی کتاب
دانشگاه آزاد اسلامی دانش بنیان فضا اینوتکس
رژیم صهیونیستی اسرائیل غزه فلسطین حماس رفح جنگ غزه روسیه چین نوار غزه اوکراین طوفان الاقصی
استقلال فوتبال پرسپولیس ذوب آهن لیگ برتر نساجی لیگ برتر ایران لیگ برتر فوتبال ایران بازی رئال مادرید سپاهان جواد نکونام
هوش مصنوعی سامسونگ ناسا موبایل مایکروسافت اپل آیفون گوگل باتری فضاپیما اندروید
بیماران خاص کاهش وزن مواد غذایی رژیم غذایی بیمه زایمان زیبایی ویتامین دندانپزشکی