یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 5 May, 2024
مجله ویستا


مخاطب‌شناسی و افکارسنجی در رسانه‌های جمعی


مخاطب‌شناسی و افکارسنجی در رسانه‌های جمعی
گردآورنده : میرسعیدقاضی - علیاسماعیلی - حامد
محل نشر : تهران
تاریخ نشر : ۱۳۸۱/۱۲/۲۵
رده دیویی : ۳۰۲.۲۳
قطع : وزیری
جلد : شومیز
تعداد صفحه : ۱۲۸
نوع اثر : گردآوری
زبان کتاب : فارسی
نوبت چاپ : ۱
تیراژ : ۲۰۰۰
شابک : ۹۶۴-۷۲۱۱-۶۵-۱

در فصل نخست این کتاب مفهوم مخاطب و مخاطبان توضیح داده شده به وظایف واحد مخاطب شناسی رسانه‌ها اشاره دارد .در فصل دوم مفهوم و اهمیت بازاریابی رسانه مطرح شده, نقش ارزش‌های بنیادی فرهنگی در رونق رسانه‌ها تشریح می‌گردد و معنای مخاطب مداری رسانه‌ای و مدیریت بازار رسانه‌ای بازگو می‌شود .فصل سوم به افکار عمومی و نقش رسانه‌ها در ایجاد و گسترش آن و تعامل بین این دو مفهوم اختصاص یافته و در فصل چهارم درباره روش تحقیق در علوم اجتماعی و افکارسنجی, یعنی یکی از زیر مجموعه‌های این روش توضیح داده می‌شود .در فصل پایانی مطالبی درباره گسترش فعالیت‌های افکارسنجی رسانه‌ای در جهان کنونی, پیدایش و تکامل افکار سنجی در رسانه‌ها و وضعیت موجود آن آورده شده است .