جمعه, ۱۴ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 3 May, 2024
مجله ویستا
افسانههای ریتا - Rita's Legends
سال تولید : ۲۰۰۰
کشور تولیدکننده : آلمان
محصول : آرتور هوفر، فریدریش کارل واکس و امو لمپرت
کارگردان : فولکر شلوندورف
فیلمنامهنویس : ولفگانگ کولهازه و شلوندورف
فیلمبردار : آندرئاس هوفر
آهنگساز(موسیقی متن) : پتر پرتسیگودا
هنرپیشگان : بیبیانا بگلاو، مارتین ووتکه، نادیا اول، هارالد شروت، الکساندر بایر، ینی شیلی و ماریو ایرک.
نوع فیلم : رنگی، ۱۰۴ دقیقه.
̎ریتا فوکت̎ (بگلاو) خانه و خانوادهاش را در منطقهای روستائی رها میکند و به شهر میرود. او که آلودهٔ فضای بینظم و آشفتهٔ شهری و مجذوب عشق و عدالتخواهی شده، تصمیم میگیرد به تروریستها بپیوندد. اما به محض آنکه پی میبرد ̎گروه ارتش سرخ̎ شکست خوردهاند، به آلمان شرقی میگریزد و مخفی میشود. سازمان امنیت آلمان شرقی گرداگردش هالهای ̎افسانه̎ای میسازد. یعنی نامی جدیدی و زندگینامهٔ جدیدی برایش تدارک میبیند ـ ولی باقی قضایا را به دست خودش میسپارند. در بدو امر، زندگی یک دختر طبقهٔ کارگر معمولی را از سر میگذراند. پس از مدتی، دوستانی برای خود مییابد. یکی از همقطاران جوانش آرزوی رفتن به غرب را دارد. ̎ریتا̎ نیز دنبال خانه و کاشانهاش برای خود میگردد. آن دو دلباختهٔ یکدیگر میشوند. اما دیر زمانی نمیگذرد که با فاش شدن هویت اصلیاش مجبور میشود شبانه ناپدید شود و دوستش را لو دهد. یک هویت تازهٔ دیگر به او میدهند و در شهری دیگر، زندگی تازهای را آغاز میکند. دوباره عاشق میشود و شاید هم بچهدار. اما تا میآید به خودش بجنبد، ̎دیوار برلین
فرو میپاشد...
● کاوش شلوندورف در تقابل آرمانهای سیاسی و تمایلهای فردی سابقهٔ طولانی دارد و در ساختههای قبلیاش مثل دایرهٔ فریب (۱۹۸۱، دربارهٔ جنگ لبنان) و قصهٔ مستخدمه (۱۹۹۰، درباره وضعیت اروپای شرقی) هم به آن پرداخته است. که این بار با موضوع تغییر هویت آمیخته شده است. شخصیت ̎ریتا̎ در فیلم، جلوه نظرگاههای سیاسی و فردیاش شکل میگیرد. لبنان و آلمانشرقی مکانهائی هستند که پیشتر شلوندورف به آنجا سرکشیده بود و این بار در پی فرار شخصیت اولش باز به این محیطها بر میگردد تا زمینههای تحول ̎ریتا̎ را فراهم کند. ̎ریتا̎ نشان کارگر نمونهٔ نظام سوسیالیستی را دریافت میکند، اما پس از فرو ریختن دیوار برلین به همکارانش اعتراض میکند که چرا با پیوستن به سرمایهداری، آرمانهایشان را کنار گذاشتهاند. قتل یک یک همکاران ̎ریتا̎ و دست آخر مرگ خودش را باید اعلام نظر فیلمساز دربارهٔ پایان دوران آرمانگرائی سوسیالیستی فرض بگیریم؛ اگر غیر از این باشد باید گفت که شلوندورف فیلم ناموفقی ساخته است.
کشور تولیدکننده : آلمان
محصول : آرتور هوفر، فریدریش کارل واکس و امو لمپرت
کارگردان : فولکر شلوندورف
فیلمنامهنویس : ولفگانگ کولهازه و شلوندورف
فیلمبردار : آندرئاس هوفر
آهنگساز(موسیقی متن) : پتر پرتسیگودا
هنرپیشگان : بیبیانا بگلاو، مارتین ووتکه، نادیا اول، هارالد شروت، الکساندر بایر، ینی شیلی و ماریو ایرک.
نوع فیلم : رنگی، ۱۰۴ دقیقه.
̎ریتا فوکت̎ (بگلاو) خانه و خانوادهاش را در منطقهای روستائی رها میکند و به شهر میرود. او که آلودهٔ فضای بینظم و آشفتهٔ شهری و مجذوب عشق و عدالتخواهی شده، تصمیم میگیرد به تروریستها بپیوندد. اما به محض آنکه پی میبرد ̎گروه ارتش سرخ̎ شکست خوردهاند، به آلمان شرقی میگریزد و مخفی میشود. سازمان امنیت آلمان شرقی گرداگردش هالهای ̎افسانه̎ای میسازد. یعنی نامی جدیدی و زندگینامهٔ جدیدی برایش تدارک میبیند ـ ولی باقی قضایا را به دست خودش میسپارند. در بدو امر، زندگی یک دختر طبقهٔ کارگر معمولی را از سر میگذراند. پس از مدتی، دوستانی برای خود مییابد. یکی از همقطاران جوانش آرزوی رفتن به غرب را دارد. ̎ریتا̎ نیز دنبال خانه و کاشانهاش برای خود میگردد. آن دو دلباختهٔ یکدیگر میشوند. اما دیر زمانی نمیگذرد که با فاش شدن هویت اصلیاش مجبور میشود شبانه ناپدید شود و دوستش را لو دهد. یک هویت تازهٔ دیگر به او میدهند و در شهری دیگر، زندگی تازهای را آغاز میکند. دوباره عاشق میشود و شاید هم بچهدار. اما تا میآید به خودش بجنبد، ̎دیوار برلین
فرو میپاشد...
● کاوش شلوندورف در تقابل آرمانهای سیاسی و تمایلهای فردی سابقهٔ طولانی دارد و در ساختههای قبلیاش مثل دایرهٔ فریب (۱۹۸۱، دربارهٔ جنگ لبنان) و قصهٔ مستخدمه (۱۹۹۰، درباره وضعیت اروپای شرقی) هم به آن پرداخته است. که این بار با موضوع تغییر هویت آمیخته شده است. شخصیت ̎ریتا̎ در فیلم، جلوه نظرگاههای سیاسی و فردیاش شکل میگیرد. لبنان و آلمانشرقی مکانهائی هستند که پیشتر شلوندورف به آنجا سرکشیده بود و این بار در پی فرار شخصیت اولش باز به این محیطها بر میگردد تا زمینههای تحول ̎ریتا̎ را فراهم کند. ̎ریتا̎ نشان کارگر نمونهٔ نظام سوسیالیستی را دریافت میکند، اما پس از فرو ریختن دیوار برلین به همکارانش اعتراض میکند که چرا با پیوستن به سرمایهداری، آرمانهایشان را کنار گذاشتهاند. قتل یک یک همکاران ̎ریتا̎ و دست آخر مرگ خودش را باید اعلام نظر فیلمساز دربارهٔ پایان دوران آرمانگرائی سوسیالیستی فرض بگیریم؛ اگر غیر از این باشد باید گفت که شلوندورف فیلم ناموفقی ساخته است.
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
ایران اسرائیل غزه روسیه مجلس شورای اسلامی نیکا شاکرمی روز معلم معلمان رهبر انقلاب مجلس بابک زنجانی دولت
هلال احمر بارش باران یسنا آتش سوزی پلیس قوه قضاییه تهران سیل شهرداری تهران آموزش و پرورش سازمان هواشناسی دستگیری
حقوق بازنشستگان قیمت خودرو بازار خودرو قیمت طلا قیمت دلار قیمت سکه خودرو دلار سایپا بانک مرکزی ایران خودرو کارگران
فضای مجازی سریال نمایشگاه کتاب تلویزیون مسعود اسکویی عفاف و حجاب سینما سینمای ایران دفاع مقدس موسیقی
رژیم صهیونیستی آمریکا جنگ غزه فلسطین حماس اوکراین چین نوار غزه ترکیه انگلیس یمن ایالات متحده آمریکا
استقلال فوتبال پرسپولیس علی خطیر سپاهان باشگاه استقلال لیگ برتر ایران تراکتور لیگ برتر رئال مادرید لیگ قهرمانان اروپا بایرن مونیخ
هوش مصنوعی تلفن همراه گوگل اپل آیفون همراه اول تبلیغات اینستاگرام ناسا
فشار خون کبد چرب بیمه بیماری قلبی دیابت کاهش وزن داروخانه رابطه جنسی