یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 5 May, 2024
مجله ویستا
تاریخچه بنز
مرسدس نام یك دختر اسپانیایی است و اصولاً یك اسم اسپانیایی است كه به معنای وقار و زیبایی است. آن آرم جاودان در سال ۱۹۰۳ طراحی گردید اما در سالهای ۱۹۰۹ ( دو بار ) ، ۱۹۱۶ و ۱۹۲۱ تكامل یافت تا اینكه در سال ۱۹۲۶ به یك ستاره طلایی با دایره ای كه دور آن را محصور كرده بود مبدل گردید و تا به امروز به همین شكل و شمایل ماند.
كارل بنز در بیست و پنج نوامبر سال ۱۸۴۴ در كاسروه ( یكی از شهرهای آلمان ) پا به عرصه وجود گذاشت وقتی دو ساله بود پدرش درگذشت . با وجود وضع بد مالی ، مادرش امكانات آموزشی را برای او فراهم نمود . كارل بنز دبیرستان را زیر نظر (( فردیناند رتین بافر )) به پایان رساند و بعد از آن در دانشكده فنی در شهر كاسروه ادامه تحصیل داد . همزمان با تحصیل یك دوره دو ساله را در یك كارخانه فنی و مهندسی در كاسروه گذراند در مدتی كه آنجا بود ، كارل تجربه های مقدماتی را در همه زمینه های فنی كسب كرد . اولین تجربه كاری او ، به عنوان یك طراح در ساخت یك كارخانه در شهر (( مانهایم )) بود . وی در سال ۱۸۶۸كارش را از دست داد و جذب شركتی به نام (( Gebruder Benckiser Eisen werke und Maschines Fabrik )) شد این شركت بیشتر كارهای ساختمانی و پلسازی انجام می داد . سپس در كارخانه (( Ben ckiser )) در وین مشغول بكار شد .
در سال ۱۸۷۱ اولین شركت خود را در مانهایم به كمك یك مكانیك به نام آگوست ریتر تاسیس كرد و به زودی معلوم شد ریتر همكار مناسبی نیست در نهایت بنز تنها با كمك نامزدش ، برتا رینگر ، موفق شد بر موانعی كه سد راه او شده بودند پیروز شود یكی از دلایل پیروزی او این بود كه برتا جهیزیه اش را فروخت و بنز توانست سهام ریتر را خریداری نماید .
در سال ۱۸۷۲ برتا و كارل ازدواج نمودند. كارل و برتا پنج فرزند به نامهای ایگن ( ۱۸۷۳ ) ، ریچارد (۱۸۷۴ ) ، كلارا ( ۱۸۷۷ ) ، تایلد ( ۱۸۲ ) ، الن (۱۸۹۰ ) داشتند .
بنز ابتدا در تجارت موفقیتی بدست نیاورد و خوش شانس نبود .برای مثال (( Iron foumdry and mechanical work shop )) كه از كارگاههای او بود توسط ماموران سلطنتی مصادره شد در طول این مدت كارل تمام توانایی اش را روی توسعه موتورهای دو زمانه متمركز كرد .
بنز چند امتیاز مهم برای تولید و تكمیل كردن موتور دو زمانه اش دریافت كرد ، و تا وقتی كه به استانداردهای مورد نظرش نرسید ، دست از كار نكشید به عنوان مثال یكی از این امتیازهایی كه به بنز اعطا شد این بود كه سیستم موتورهای سرعتش را تنظیم كند وی با كمك مخترعان و همكاران جدیدش ، عكاس معروف (( امیل بوهلر )) و برادرش، یك بازرگان و با پشتیبانی مالی یك بانك در مانهایم یك شركت سهامی در سال ۱۸۸۲ تاسیس كردند و آن را (( Gas motoren-fabrik Mannheim )) نامیدند. كارل بنز ۵۰% از سهام شركت را در اختیار داشت او به عنوان یك عضو هیئت مدیره و سهام دار از حق اظهار نظر كمتری نسبت به دیگران برخوردار بود همكارانش (( دیگر سهامداران )) سعی كردند كه نفوذشان را در شركت بیشتر كنند و بالاخره این برخوردها باعث شد كه بنز شركت را در سال ۱۸۸۳ ترك كند .
در سال ۱۸۸۳ بنز یك پشتیبان مالی دیگر را در ماكس رز پیدا نمود او كسی نبود جز (( بردریك ویلهم ابلینگر )) . فردریك فروشگاه دوچرخه فروشی را اداره می نمود و بنز علاقه وافری را به وسایل موتوری در او یافت . در اكتبر همان سال بنز و ۲ نفر دیگر كه یكی از آنها فردریك بود شركت (( Benz & co )) را تاسیس نمودند نیروی كار این شركت به ۲۵ نفر می رسید . این كمپانی تا جایی پیشرفت كرد كه قادر بود امتیاز تولید موتورهای بنزینی را واگذار كند
اكنون بنز می توانست بیشتر وقتش را وقف توسعه موتورهای اتومبیل كند. وی راه خویش را از دایلمر جدا كرد و موتور چهار زمانه بنزینی خودش را بر روی كالسكه ای نصب كرد. در سال ۱۸۸۶ بنز از اولین خودروی خود پرده برداری كرد و آنرا به نمایش عمومی گذاشت .
بین سالهای ۱۸۸۵ تا ۱۸۸۷ ، سه مدل از این نوع خودروها را طراحی كرد. مدل اول كه بنز آنرا در سال ۱۹۰۶ به موزه آلمان اهداء كرد. مدل دوم كه چندین بار طراحی و بازسازی شد. مدل سوم كه از چرخهای چوبی استفاده می كرد و (( برتا )) برای اولین بار با این خودرو به مسافرتی طولانی رفت .
در سال ۱۸۸۶ تولیدات بنز جوابگوی تقاضای مردم برای خودرو نبود و او(( Benz & co . Rheinische Gas motoren Fabrik )) را به كارخانه بزرگتر در والدهافتتراس منتقل نمود. دراین كارخانه تا سال ۱۹۰۸ خودرو تولید می شد. در سال ۱۸۹۳ مرسدس بنز خودروهایی تولید می كرد كه مجهز به محورهای پیچشی بود .
بین سالهای ۱۸۹۴ تا ۱۹۰۱ بنز خودرو مدل (( velo )) را در كارخانه ((Benz & co )) تولید می كرد. این خودرو از قیمت متعادلی برخوردار بود و از این خودرو دو نفره جمعاً ۱۲۰ دستگاه تولید شد. بتدریج Benz & co به قدری پیشرفت كرد كه پیشتاز در امر خودرو سازی شد و در نهایت در سال ۱۸۹۹ به یك شركت سهامی تبدیل شد
(( جولیوس گان )) عضو هیئت مدیره و مسئول امور بازرگانی شركت شد كارگران قسمت تولیدی از ۵۰ نفر در سال ۱۸۹۰ به ۳۴۰ نفر در سال ۱۸۹۹ رسید. در همین سال بنز به تنهایی ۵۷۲ دستگاه خودرو تولید كرد .
۲۴ ژانویه ۱۹۰۳ ، روزی بود كه كارل بنز از كارهای فنی كناره گیری كرد، و به عنوان ناظر هیئت مدیره به كار خودش ادامه داد. این اقدام او نتیجه مشاجره ای بود كه با مدیر عامل داشت زیرا مدیر عامل تصمیم داشت كه از طراحان فرانسوی در طرح مانهایم استفاده كند و هدفش مقابله و رقابت با (( مرسدس )) بود . همچنین دو پسر كارل ، ایگن و ریچارد ، همراه با این اقدام او شركت را ترك كردند اگر چه ریچارد در سال ۱۹۰۴ به عنوان مدیر تولید خودروهای مسافرتی به شركت برگشت. در پایان همان سال كل فروش شركت ۳۴۸۰ دستگاه بود .
در سال ۱۹۰۶ كارل بنز شركتی بنام (( Carl Benz shone )) در لیدنبورگ تاسیس كرد .
سهامداران این شركت خودش و پسرانش بودند در ابتدا آنها سعیشان بر این بود كه خودروهایی با موتور بخار تولید كنند با این حال ، زمان به سرعت تغییر می كرد و تقاضا برای این موتورها به سرعت رو به كاهش بود . آنها مجبور شدند كه خط مش را تغییر دهند. در سال ۱۹۲۳ تعدادی از (( Benz ۳۵۰ )) تولید شد. در این زمان ، خانواده بنز به شهر لیدنبورگ مهاجرت كردند. در سال ۱۹۱۲ وی شركت را به عنوان یك شریك ترك كرد و پسرانش ، ایگن و ریچارد را تنها گذاشت. شركت به سرعت پیشرفت كرد و شعبه هایی در بازارهای مختلف ایجاد كرد. برای مثال در انگلیس خودروهای تولیدی این شركت ، بخاطر كیفیت بالایی كه داشتند به عنوان تاكسی بكار گرفته شدند و هر روز به محبوبیت آنها افزوده می شد . در سال ۱۹۲۳ كارل آخرین خودروهای تولیدی خود را ساخت. این خودرو یكی دارای ۸ و دیگری ۲۵ اسب بخار قدرت تولید می كرد. هر دو این خودروها را بنز برای استفاده شخصی خودش نگه داشت و از آنها لذت برد و هرگز آنها را نفروخت این خودروها امروزه در موزه نگهداری می شوند .
كارل بنز در چهارم آوریل ۱۹۲۹ در منزلش واقع در لیدنبورگ در گذشت و امروزه خانه اش به عنوان دفتر مركزی مرسدس بنز استفاده می شود .
منبع : carx1
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
حسین امیرعبداللهیان لبنان وزیر خارجه دولت سیستان و بلوچستان جنگ انتخابات مجلس شورای اسلامی حجاب دولت سیزدهم مجلس حسن روحانی
سیل تهران یسنا هواشناسی شهرداری تهران بارندگی سازمان هواشناسی باران فضای مجازی آتش سوزی هلال احمر آموزش و پرورش
هوش مصنوعی خودرو دلار قیمت خودرو قیمت دلار بانک مرکزی قیمت طلا تورم مسکن بازار خودرو حقوق بازنشستگان ایران خودرو
تلویزیون جهان صدا و سیما مهران غفوریان موسیقی صداوسیما سریال سینمای ایران سازمان صدا و سیما
غزه رژیم صهیونیستی فلسطین اسرائیل جنگ غزه حماس آمریکا ترکیه انگلیس اوکراین نوار غزه امیرعبداللهیان
فوتبال پرسپولیس رئال مادرید استقلال سپاهان لیگ برتر باشگاه استقلال بازی باشگاه پرسپولیس علی خطیر جواد نکونام بایرن مونیخ
اینستاگرام اپل ناسا عکاسی تبلیغات موبایل گوگل
کبد چرب فشار خون