پنجشنبه, ۲۰ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 9 May, 2024
مجله ویستا
رودلف دیزل
Rudolf Diesel در سال ۱۸۵۸ در فرانسه متولد شد و كار خود را به عنوان یك كارشناس یخچال برقی آغاز كرد. برای مدت ده سال او روی موتورهای حرارتی مختلفی، ازجمله موتور هوا با نیروی خورشیدی كار كرد. ایدههای دیزل برای یك موتور وقتی احتراق در سیلندر رخ میدهد در سال ۱۸۹۳ منتشر شد، یك سال بعد از آن كه برای اولین حق امتیازش درخواست داده بود. Rudolf Diesel امتیاز ۶۰۸۸۴۵ را برای موتور دیزلی دریافت كرد. موتورهای دیزلی امروزی، نسخههای تصحیح شده و بهبود یافته از مفاهیم اصلی Rudolf Diesel هستند. آنها اغلب در زیردریاییها، كشتیها، لوكوموتیوها و باركشهای بزرگ و در دستگاههای تولیدی برقی استفاده میشوند.
اگرچه او بیشتر به خاطر اختراع موتور گرمایی اشتعالی با فشار كه اسم او را بر خود گرفته است، مشهور بود، Diesel همچنین به عنوان یك كارشناس حرارتی و یك متخصص علوم اجتماعی قابل احترام بوده است. اختراعات Diesel سه نقطه مشترك دارند: آنها برمبنای قوانین یا فرایندهای طبیعی فیزیكی به تبدیلات گرمایی مربوطند. آنها مشخصاً درگیر طراحی مكانیكی هستند و انگیزه ایجاد آنها در اصل فكر مخترع درباره نیازهای جامعهشناسی بوده است. دیزل در واقع با انگیزهٔ قادر ساختن صنعتگران مستقل برای رقابت در صنعت، به ایدهٔ موتور دیزلی رسیده است. در Augsburg در دهم اگوست ۱۹۸۳، مدل اولیه دیزل، یك سیلندر آهنی ده فوتی با یك چرخ طیار در پایهاش، برای اولین بار با نیروی خودش به كار در آمد. دیزل دو سال دیگر را برای ایجاد اصلاحات گذراند و در سال ۱۸۹۶ مدل دیگری با كارآیی تئوری ۷۵% در مقابل موتور بخار با كارآیی ۱۵% معرفی كرد. در ۱۸۹۸، دیزل یك میلیونر بود. موتورهای او برای دادن نیرو به خطوط لولهكشی، دستگاههای الكتریكی و آبی، اتومبیلها، باركشها و كمی پس از آن در معدنها، كارخانهها، عرصههای نفتی و حمل و نقلهای اقیانوسی استفاده میشدند.
اگرچه او بیشتر به خاطر اختراع موتور گرمایی اشتعالی با فشار كه اسم او را بر خود گرفته است، مشهور بود، Diesel همچنین به عنوان یك كارشناس حرارتی و یك متخصص علوم اجتماعی قابل احترام بوده است. اختراعات Diesel سه نقطه مشترك دارند: آنها برمبنای قوانین یا فرایندهای طبیعی فیزیكی به تبدیلات گرمایی مربوطند. آنها مشخصاً درگیر طراحی مكانیكی هستند و انگیزه ایجاد آنها در اصل فكر مخترع درباره نیازهای جامعهشناسی بوده است. دیزل در واقع با انگیزهٔ قادر ساختن صنعتگران مستقل برای رقابت در صنعت، به ایدهٔ موتور دیزلی رسیده است. در Augsburg در دهم اگوست ۱۹۸۳، مدل اولیه دیزل، یك سیلندر آهنی ده فوتی با یك چرخ طیار در پایهاش، برای اولین بار با نیروی خودش به كار در آمد. دیزل دو سال دیگر را برای ایجاد اصلاحات گذراند و در سال ۱۸۹۶ مدل دیگری با كارآیی تئوری ۷۵% در مقابل موتور بخار با كارآیی ۱۵% معرفی كرد. در ۱۸۹۸، دیزل یك میلیونر بود. موتورهای او برای دادن نیرو به خطوط لولهكشی، دستگاههای الكتریكی و آبی، اتومبیلها، باركشها و كمی پس از آن در معدنها، كارخانهها، عرصههای نفتی و حمل و نقلهای اقیانوسی استفاده میشدند.
منبع : شبکه فیزیک هوپا
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
ایران انتخابات مجلس شورای اسلامی دولت سیزدهم روز دختر انتخابات مجلس رافائل گروسی رئیس جمهور سید ابراهیم رئیسی رهبر انقلاب حجاب مجلس
قتل تهران سلامت هواشناسی وزارت بهداشت شهرداری تهران پلیس بارش باران آموزش و پرورش سیل فضای مجازی قوه قضاییه
دولت گاز بانک مرکزی خودرو قیمت دلار مالیات قیمت طلا قیمت خودرو مسکن ایران خودرو حقوق بازنشستگان بازار خودرو
نمایشگاه کتاب نمایشگاه کتاب تهران سپند امیرسلیمانی تلویزیون کتاب محمدمهدی اسماعیلی سینمای ایران سریال دفاع مقدس تئاتر موسیقی سینما
دانشجویان دانش بنیان اینوتکس
رژیم صهیونیستی غزه اسرائیل فلسطین جنگ غزه آمریکا رفح حماس روسیه حمله به رفح نوار غزه ترکیه
رئال مادرید فوتبال لیگ قهرمانان اروپا استقلال بایرن مونیخ لیگ برتر بازی باشگاه استقلال ذوب آهن لیگ برتر ایران نساجی لیگ برتر فوتبال ایران
تبلیغات اینترنت اپل سامسونگ ناسا گوگل آب مایکروسافت نوآوری
سرطان هندوانه کنسرو بیماران خاص سنگ کلیه حیوانات بیمه سبزیجات اعتماد به نفس