شنبه, ۱۵ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 4 May, 2024
مجله ویستا


هوش‌های چندگانه در کلاس‌های درس


هوش‌های چندگانه در کلاس‌های درس
نویسنده : آرمسترانگ - تامس
مترجم : صفری - مهشید
محل نشر : تهران
تاریخ نشر : ۱۳۸۳/۰۱/۲۶
رده دیویی : ۱۵۳.۹
قطع : وزیری
جلد : شومیز
تعداد صفحه : ۲۷۲
نوع اثر : ترجمه
زبان کتاب : فارسی
شماره کنگره : BF۴۳۱/آ۴ه۹
نوبت چاپ : ۱
تیراژ : ۳۰۰۰
شابک : ۹۶۴-۳۸۵-۳۷۷-۲

ویراست دوم کتاب حاضر شامل اطلاعاتی است درباره هوش هشتم (هوش طبیعت‌گرا) و فصلی درباره احتمال وجود هوش نهم (هوش اگزیستانسیال یا وجودی) که آموزگاران را در تمامی سطوح برای کاربرد تئوری MI (هوش‌های چندگانه) در تدوین برنامه درسی, روش تدریس, طرح درس, ارزشیابی, آموزش‌های خاص, مهارت‌های شناختی و فناوری آموزشی یاری می‌رساند؛ همچنین در پایان هر فصل نمونه و راه‌کارهای عینی برای آموزگاران فراهم آمده تا بتوانند از آنها برای تحقق استعدادهای بالقوه دانش آموزان استفاده کنند. عناوین موضوعات مطرح شده در کتاب عبارت‌اند از: 'مبانی نظریه هوش‌های چندگانه', 'MI و رشد فردی', 'توصیف هوش دانش آموزان', 'آموزش تئوری MI به دانش آموزان', 'MI و توسعه برنامه آموزشی', 'MI و شیوه‌های آموزشی', 'MI و محیط کلاس', 'MI و اداره کلاس', 'مدرسه MI و آموزش‌های خاص', 'MI و مهارت‌های شناختی', 'کاربردهای تئوری MI' و 'MI و هوش وجودی'.