شنبه, ۱۵ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 4 May, 2024
مجله ویستا
بازاریابی (Marketing)
به مجموعه فعالیت هایی که به بررسی نیازهای مشتری می پردازد، آنها را تجزیه و تحلیل می کند و با ارائه طرح های تولید محصول یا خدمت سعی در رفع آن نیازها میکند بازاریابی گفته می شود. هدف اصلی بازریابی تهیه محصول مناسب، شناساندن و تحویل آن به مخاطبین مورد نظر در زمان مناسب و با قیمت مناسب و در نهایت کسب رضایت مشتری می باشد.
بنابراین اگر سازمانی بتواند هم زمان تمامی شرایط گفته شده را محقق کند مطمئن باشید که بهترین محصول یا خدمت در بازار را خواهد داشت.
با تعریف که ما در این مطلب این از بازاریابی داشتیم خواهید دید که تمامی مراحل شناخت نیازها، طراحی و تهیه محصول، توزیع، بدست آوردن رضایت مشتری و ... جزو فعالیت های بازاریابی است، تعریفی که بسیاری به آن معتقد نیستند بخصوص در ایران که برخی بازاریابی را معادل تبلیغات می دانند یا برخی دیگر حرفه ای که در آن بازاریاب را معادل با شخصی که دنبال خریدار بالقوه میگردد، می دانند.
بنابراین می بینید که دامنه و فراگیری این علم برخلاف معنی تحت الفظی آن چقدر گسترده می باشد. بازاریابی عموما" با چهار مقوله بزرگتر در گیر می باشد که به چهار P معروف می باشند آنها عبارتند از:
▪ Product : همان محصول یا خدمت می باشد که باید بر اساس نیاز مشتری تهیه شود و آنرا پاسخگو باشد.
▪ Pricing : مجموعه فعالیت هایی که باید در آن قیمت محصول یا خدمت تهیه شده مشخص شود.
▪ Promotion : به معنای جلو بردن یا پیشرفت کار می باشد، شامل مجموعه فعالیت هایی است که فعالیت marketing را بهبود می دهد. این فعالیت ها شامل تبلیغات، انواع روشهای فروش و بالابردن کیفیت محصول و رضایت مشتری می باشد.
▪ Place : که مربوط می شود به فعالیت های توزیع و رساندن کالا به مشتری.
بنابراین اگر سازمانی بتواند هم زمان تمامی شرایط گفته شده را محقق کند مطمئن باشید که بهترین محصول یا خدمت در بازار را خواهد داشت.
با تعریف که ما در این مطلب این از بازاریابی داشتیم خواهید دید که تمامی مراحل شناخت نیازها، طراحی و تهیه محصول، توزیع، بدست آوردن رضایت مشتری و ... جزو فعالیت های بازاریابی است، تعریفی که بسیاری به آن معتقد نیستند بخصوص در ایران که برخی بازاریابی را معادل تبلیغات می دانند یا برخی دیگر حرفه ای که در آن بازاریاب را معادل با شخصی که دنبال خریدار بالقوه میگردد، می دانند.
بنابراین می بینید که دامنه و فراگیری این علم برخلاف معنی تحت الفظی آن چقدر گسترده می باشد. بازاریابی عموما" با چهار مقوله بزرگتر در گیر می باشد که به چهار P معروف می باشند آنها عبارتند از:
▪ Product : همان محصول یا خدمت می باشد که باید بر اساس نیاز مشتری تهیه شود و آنرا پاسخگو باشد.
▪ Pricing : مجموعه فعالیت هایی که باید در آن قیمت محصول یا خدمت تهیه شده مشخص شود.
▪ Promotion : به معنای جلو بردن یا پیشرفت کار می باشد، شامل مجموعه فعالیت هایی است که فعالیت marketing را بهبود می دهد. این فعالیت ها شامل تبلیغات، انواع روشهای فروش و بالابردن کیفیت محصول و رضایت مشتری می باشد.
▪ Place : که مربوط می شود به فعالیت های توزیع و رساندن کالا به مشتری.
منبع : بهترین های ایران
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
ایران تهران انتخابات عراق دانشگاه تهران دولت مجلس شورای اسلامی دولت سیزدهم مجلس روز معلم رهبر انقلاب نیکا شاکرمی
سیل هواشناسی آتش سوزی شهرداری تهران سازمان هواشناسی باران هلال احمر قوه قضاییه پلیس معلم آموزش و پرورش فضای مجازی
تورم قیمت خودرو مسکن سهام عدالت قیمت طلا خودرو بازار خودرو قیمت دلار قیمت سکه حقوق بازنشستگان ایران خودرو بانک مرکزی
مهران غفوریان ساواک موسیقی تلویزیون عمو پورنگ سریال سینمای ایران تبلیغات نمایشگاه کتاب مسعود اسکویی عفاف و حجاب دفاع مقدس
رژیم صهیونیستی فلسطین اسرائیل غزه جنگ غزه آمریکا روسیه ترکیه حماس نوار غزه انگلیس اوکراین
استقلال فوتبال پرسپولیس سپاهان آتیلا حجازی لیگ برتر علی خطیر باشگاه استقلال بازی لیگ برتر ایران تراکتور رئال مادرید
اپل هوش مصنوعی خودروهای وارداتی گوگل ناسا عکاسی تلفن همراه مدیران خودرو
خواب طب سنتی کبد چرب فشار خون دیابت بیماری قلبی