جمعه, ۲۸ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 17 May, 2024
مجله ویستا
تحلیلی تربیتی بر روابط دختر و پسر در ایران
این کتاب محصول رویارویی مستقیم با مسئلهای به نام روابط دختر و پسر در جامعه ایران است و باید اذعان داشت که اولین گام در این راه به شمار میرود. مطالب موجود در این کتاب شامل پنج فصل میباشد که ضرورتها، واقعیتها و شکلهای مطلوب در برخورد و رودررویی دو جنس مخالف را مورد بحث قرار میدهد. در اینجا به اختصار در مورد مطالب هر فصل توضیحاتی ارائه میشود و امید است مطالعه دقیق و کاربرد مطالب این کتاب مفید واقع گردد.
● فصل اول: ضرورتهای بحث در خصوص روابط دختر و پسر
نویسنده در این فصل چهار ضرورت مهم را برای بحث در خصوص روابط دختر و پسر بیان میدارد که عبارتند از:
۱) وظیفه تعلیم و تربیت در هویتیابی جنسی نوجوانان،
۲) اصالت خانواده در جامعه ایرانی،
۳) هماهنگی در شیوههای تربیتی و
۴) اتخاذ روشهایی جهت تحقق عملی کرامت زن در جامعه ایران.
● فصل دوم: انواع برخوردهای اجتماعی بین دختر و پسر در جامعه امروز
در این فصل هشت برخورد اجتماعی شامل:
۱) برخورد مبتنی بر شناخت و احترام متقابل،
۲) برخورد مبتنی بر شرم افراطی،
۳) برخورد دستپاچه و هیجانزده،
۴) برخورد خشک و محدود،
۵) برخورد مبتنی بر پرخاشگری،
۶) روابط پنهانی،
۷) برخوردهای غیرعادی و ناپخته و ۸- افراط در معاشرت را توصیف کرده و شیوههای برخورد بین دو جنس را در میان نوجوانان و جوانان ایرانی، دستهبندی کرده است.
● فصل سوم: عوامل بوجود آورنده برخوردهای نامطلوب میان دختران و پسران
این فصل علل و عوامل گوناگونی را که در بروز رفتارهای نادرست در روابط دختران و پسران نقش دارند بیان میکند که به سه دسته تقسیم شده:
۱) نوجوان و افکار غیرواقعی او،
۲) خانواده و شیوههای برخورد آن با نوجوان،
۳) شیوههای برخورد جامعه با نوجوان.
● فصل چهارم: وضعیت مطلوب در روابط دختر و پسر
در این فصل مروری فشرده بر برخوردهای مورد پذیرش، بین دو جنس مذکر و مونث و یا به عبارت دقیقتر بین دختران و پسران، میشود. این برخوردهای مطلوب دارای هشت ویژگی هستند که عبارتند از:
۱) شناخت واقعیتهای جنس مخالف،
۲) اجتناب از خیالپردازی و تصور رویایی در مورد جنس مخالف،
۳) از بین بردن ترسها، دلهرهها، هیجانها، احساس خصومت و خشونت نسبت به جنس مخالف،
۴) کنترل خونسردی و صلابت شخصیت به هنگام برخورد با جنس مخالف،
۵) برخورد مبتنی بر احترام،
۶) فقدان روابط پنهانی با جنس مخالف و مشورت با والدین در این گونه موارد،
۷) اجتناب از برقراری روابط صمیمانه با جنس مخالف قبل از عقد،
۸) نداشتن رفتار سبک، خودنمایی و جلب توجه جنس مخالف در مجامع مختلف.
● فصل پنجم: دوستیهای دختران و پسران
در این فصل نویسنده تعریفی از دوستی دختران و پسران ارائه داده و سپس ویژگیها و تبعات آن را مورد شناسایی و تحلیل قرار داده است. او این دوستیها را در جامعه ما، یک آسیب روانی، اجتماعی و تربیتی به شمار آورده است که افرادی که در این رابطه آسیب خوردهاند، افرادی خواهند شد که عهدهدار ساختن کشور و نسل آینده نیستند.
منبع : نشریه الکترونیک موازی
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
ایران دولت رئیسی رئیس جمهور سید ابراهیم رئیسی مجلس دوازدهم دولت سیزدهم شورای نگهبان احمد وحیدی قوه قضائیه سیدابراهیم رئیسی مجلس یازدهم
سیل مشهد هواشناسی پلیس تهران سازمان هواشناسی بارش باران قوه قضاییه شهرداری تهران قتل آموزش و پرورش فضای مجازی
خودرو قیمت دلار ایران خودرو قیمت خودرو قیمت طلا مجلس شورای اسلامی مالیات بازار خودرو مسکن بانک مرکزی دلار سایپا
نمایشگاه کتاب کتاب نمایشگاه کتاب تهران تلویزیون سریال سینمای ایران موسیقی سینما همایون شجریان فردوسی شاهنامه
سرعت اینترنت دانشگاه تهران
رژیم صهیونیستی اسرائیل غزه فلسطین روسیه آمریکا جنگ غزه حماس چین ترکیه اوکراین نوار غزه
فوتبال پرسپولیس استقلال تراکتور سپاهان جام حذفی لیگ برتر بازی باشگاه استقلال لیگ برتر ایران لیگ برتر انگلیس رئال مادرید
هوش مصنوعی آیفون اپل گوگل عیسی زارع پور سامسونگ تبلیغات دوربین تلفن همراه موبایل
بارداری چای دیابت کاهش وزن زوال عقل سرماخوردگی دندان عقل