چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 15 May, 2024
مجله ویستا


روانشناسی تربیتی


تاریخ نشر : ۸۵۰۱۱۵
تیراژ : ۱۱۰۰
تعداد صفحه : ۳۵۲
نوبت چاپ : ۱
شابک : ۹۶۴-۸۹۲۹-۰۵-X
شماره کنگره : ۸۵۱۱۵۰۵۲
رده دیویی : ۳۷۰.۱۵
محل نشر : تهران
جلد : شومیز
قطع : وزیری
زبان کتاب : فارسی
نوع اثر : ترجمه
نویسنده : سیفرت - کلوین
مترجم : ایزدی - مهشید

در کتاب با موضوع مطالعه‌ی نحوی یادگیری و آموزش، خاطرنشان شده است: 1- روان‌شناسی تربیتی، عقاید و اطلاعاتی را برای این که شما معلم خوبی باشید مطرح می‌کند. 2- روان‌شناسی تربیتی شامل مطالعه‌ی یادگیری و آموزش است دچار چوبی را برای درک تحول، یادگیری، زندگی کلاس درس و ارزیابی یادگیری، فراهم می‌سازد. 3- روان‌شناسی تربیتی می‌تواند به معلمین در تصمیم‌گیری، با تاکید بر انواع یادگیری، طراحی آموزش و ارزیابی، ایجاد ارتباط‌های خوب کلاس و پذیرش تفاوت میان دانش‌آموزان کمک کند. 4- تحول به تغییرات پیوسته در اندیشه، احساس و رفتار دانش‌آموزان اطلاق می‌شود. 5- یادگیری به تغییرات پایدار در رفتار، اندیشیدن، مهارت یا هیجان ناشی از برخی تجربیات نسبتا ویژه، اطلاق می‌گردد. 6- یک محیط موثر برای یادگیری وابسته به ایجاد انگیزش مناسب در دانش‌آموزان، ارتباط مناسب و نگرش‌های مثبت و حمایتی درباره‌ی استعدادهای دانش‌آموزان می‌باشد. 7- این کتاب دو فرض اساسی دارد، محتوای آموزش و یادگیری و این که روان‌شناسی تربیتی می‌تواند به آموزش و یادگیری کمک کند، 8- معلمین تازه‌کار، گرایش به توجه بیشتر بر کنترل کلاس و طراحی آموزش دارند، معلمین باتجربه‌ی متوسط به تجربه‌ی جدید و روش‌های تازه‌ی آموزشی دارند، معلمین بسیار مجرب، اهمیت زیادی به مواجهه با نیازهای افراد می‌دهند، در حالی که یک سطح بالای کیفی باقی‌ مانده‌اند'.