دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 29 April, 2024
مجله ویستا
۵ رکن برای گزینش نام کسب وکار
خلق یك نام مساعد جهت جلب نظر مشتریان به عنوان یكی از امور مهم در آغاز فرآیند تاسیس كسب و كار همفكری زیادی میطلبد.
در یك جلسه خانواده، دوستان یا همكارانتان را گردهم بیاورید تا از نظرات آنان برای یافتن نام مناسب استفاده نمایید و همزمان به پنج اصل زیر توجه نمایید:
۱) یك نام موفق در عین داشتن تلفظی ساده باید به یادمانی و منحصر به فرد باشد.
بیتردید باید نام مورد نظر به آسانی به حافظه سپرده شود و در عین حال مشتریان بتوانند به سرعت آن را از میان دفترچه تلفن یا فهرستهای آنلاین بیابند. نامی مانند Crychalwellyn را فرض كنید كه منحصر به فرد است اما از لحاظ تلفظ دشوار به نظر میرسد.
۲) یك نام موفق نیازمند یك عنصر بصری است.
وقتی با واژه Crychalwellyn مواجه میشوید چه تصوری به ذهنتان خطور میكند؟ هر چند عموم نامها تجسمی در ذهن ایجاد میكنند اما اغلب افراد با خواندن این نام هیچ تجسمی در ذهنشان نقش نمیبندد. پس استفاده از یك عنصر بصری كمك قابل توجهی در به یاد ماندنی كردن یك نام میكند (و البته ابزار موثری در تبلیغات به شمار میرود).
۳) یك نام موفق باید فحوای مثبتی داشته باشد.
بسیاری واژهها هم معنای لغوی دارند و هم معنای حسی. فحوا یك واژه ممكن است مثبت، خنثی یا منفی باشد. نمونه برجسته آن تفاوت میان Mom با فحوای مثبت و Mother با فحوای خنثی است. فراموش نكنید كه مایلید مردم در كسب و كار با شما همراهی كنند پس مثلا اگر به كسب و كاری در زمینه حمل و نقل اقدام كرده اید از اسامی كه قدرت و اعتماد را در ذهن تداعی میكنند استفاده نمایید.
۴) یك نام موفق لازم است حاوی اطلاعاتی از كسب و كار شما باشد.
قرار نیست نام منتخب شما بلافاصله بدل به یك برند مشهور شود و چون فعلا در حوزهای محدود كاربرد دارد همین قدر كه سرنخهایی پیرامون كسب و كار شما برای مشتریان احتمالی فراهم كند كافی است. به همین علت است كه به دنبال نام مشاغلی مثلامرتبط با زیبایی معمولا نام Salon اضافه میشود. با این شیوه یافتن شما در دفاتر تلفن و فهرستهای مختلف آسانتر خواهد شد.
۵) یك نام موفق باید كوتاه باشد.
یك بار دیگر بر این نكته تاكید میكنیم كه مشتریان باید بتوانند نام كسب وكار شما را به خاطر بسپارند (و به دیگران منتقل كنند) اما در این میان كوتاه بودن نام برای اهداف ترویجی و تبلیغی نیز حائز اهمیت میباشد برای نمونه این نام باید مناسب كارت ویزیت شما بوده و قابلیت گنجاندن بر روی علائم یا پوسترهای تبلیغاتی شما را داشته باشد.
و توصیه آخر:
حتما به رنگها در هنگام انتخاب نام توجه كنید چرا كه مولفههای مهمی در لوگو، وب سایت و سایر موارد تبلیغاتی شما به شمار میروند. در ضمن برای ارائه نام دومی را مدنظر داشته باشید چون در زمان ثبت احتمال دارد فرد دیگری قبلا آن را انتخاب كرده باشد.
منبع: كارآفرینان امیركبیر
http://sbinfocanada.about.com
http://sbinfocanada.about.com
منبع : روزنامه تفاهم
همچنین مشاهده کنید
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
خرید میز و صندلی اداری
خرید بلیط هواپیما
گیت کنترل تردد
مجلس شورای اسلامی مجلس دولت شورای نگهبان حجاب مجلس یازدهم دولت سیزدهم جمهوری اسلامی ایران انتخابات افغانستان رئیس جمهور گشت ارشاد
تهران شورای شهر دستگیری هواشناسی شورای شهر تهران شهرداری تهران پلیس قتل سیل فضای مجازی کنکور وزارت بهداشت
دلار قیمت دلار خودرو مالیات قیمت خودرو بانک مرکزی بازار خودرو قیمت طلا مسکن تورم ایران خودرو سایپا
تلویزیون سریال تئاتر زنان فیلم مست عشق سینمای ایران سینما ازدواج موسیقی سریال پایتخت بازیگر
خورشید
رژیم صهیونیستی فلسطین غزه اسرائیل آمریکا جنگ غزه روسیه اوکراین حماس ترکیه نوار غزه عراق
فوتبال پرسپولیس تیم ملی فوتسال ایران ایران استقلال فوتسال بازی باشگاه پرسپولیس سپاهان جام حذفی آلومینیوم اراک تراکتور
هوش مصنوعی اپل وزارت علوم آیفون ماه تبلیغات فناوری ناسا گوگل نخبگان مریخ
خواب موز افسردگی کاهش وزن بارداری دندانپزشکی آلزایمر روغن حیوانی