چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 15 May, 2024
مجله ویستا
خواننده جاز - THE JAZZ SINGER
سال تولید : ۱۹۲۷
کشور تولیدکننده : آمریکا
محصول : برادران وارنر
کارگردان : آلن کراسلند
فیلمنامهنویس : آلفرد ا. کان، بر مبنای نمایشنامهای نوشته سامسن رافائلسن
فیلمبردار : هال مور
هنرپیشگان : آل جالسن، می مکاوی و وارنر اولند
نوع فیلم : سیاه و سفید، ۱۰۷ دقیقه
ـ "جیکی رابینوویتس" (جالسن) آرزو دارد که در برودوی خواننده جاز بشود، اما پدرش (اولند) که سردسته گروه خوانندگان کنیسه است، اصرار دارد که "جیکی" جای او را بگیرد. این موضوع کشمکشی را بین پدر و پسر دامن میزند و عاقبت "جیکی" با نام "جک رابین" در یکی از نمایشهای برودوی ظاهر میشود. با این همه با شنیدن خبر بیماری پدر، بازمیگردد و او را در بستر مرگ مییابد. سرانجام بار دیگر "جیکی" خود را به صحنه برودوی میرساند و به موفقیت میرسد. در حالیکه مادرش، میان تماشاگران شاهد کار او است..
ـ نخستین فیلم ناطق تاریخ سینما که منشاء تحولی عظیم بود. قصه تا حدی آبکی بهنظر میرسد و گفتوگوها چیزی در حد نوشتههای بچه دبیرستانیها هستند، اما برای نخستین بار بر پرده "شنیده" میشوند. شاید فیلم با معیارهای امروزی، سوزناک و سردستی بنماید، اما تسلط کراسلند در تصویر کردن لوکیشنهای نیویورک، دنیای پرشور مهاجران و عرصه نمایش دیدنی است. جالسن با کلام و آوازش در کانون توجه فیلم قرار دارد. بعدها نسخههای دیگری هم با این مضمون ساخته شدند که هیچیک قابل توجه نبودند.
کشور تولیدکننده : آمریکا
محصول : برادران وارنر
کارگردان : آلن کراسلند
فیلمنامهنویس : آلفرد ا. کان، بر مبنای نمایشنامهای نوشته سامسن رافائلسن
فیلمبردار : هال مور
هنرپیشگان : آل جالسن، می مکاوی و وارنر اولند
نوع فیلم : سیاه و سفید، ۱۰۷ دقیقه
ـ "جیکی رابینوویتس" (جالسن) آرزو دارد که در برودوی خواننده جاز بشود، اما پدرش (اولند) که سردسته گروه خوانندگان کنیسه است، اصرار دارد که "جیکی" جای او را بگیرد. این موضوع کشمکشی را بین پدر و پسر دامن میزند و عاقبت "جیکی" با نام "جک رابین" در یکی از نمایشهای برودوی ظاهر میشود. با این همه با شنیدن خبر بیماری پدر، بازمیگردد و او را در بستر مرگ مییابد. سرانجام بار دیگر "جیکی" خود را به صحنه برودوی میرساند و به موفقیت میرسد. در حالیکه مادرش، میان تماشاگران شاهد کار او است..
ـ نخستین فیلم ناطق تاریخ سینما که منشاء تحولی عظیم بود. قصه تا حدی آبکی بهنظر میرسد و گفتوگوها چیزی در حد نوشتههای بچه دبیرستانیها هستند، اما برای نخستین بار بر پرده "شنیده" میشوند. شاید فیلم با معیارهای امروزی، سوزناک و سردستی بنماید، اما تسلط کراسلند در تصویر کردن لوکیشنهای نیویورک، دنیای پرشور مهاجران و عرصه نمایش دیدنی است. جالسن با کلام و آوازش در کانون توجه فیلم قرار دارد. بعدها نسخههای دیگری هم با این مضمون ساخته شدند که هیچیک قابل توجه نبودند.
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
مجلس شورای اسلامی مجلس ایران رئیس جمهور شورای نگهبان دولت دولت سیزدهم مجلس یازدهم حسن روحانی رهبر انقلاب صادق زیباکلام حجاب
قوه قضاییه تهران هواشناسی قتل شهرداری تهران پلیس سازمان هواشناسی دستگیری بارش باران سیل آموزش و پرورش خانواده
قیمت دلار قیمت طلا مالیات قیمت خودرو یارانه بازار خودرو خودرو بانک مرکزی سایپا دلار مسکن بورس
نمایشگاه کتاب کتاب فردوسی شاهنامه هالیوود همایون شجریان سحر دولتشاهی نمایشگاه کتاب تهران تلویزیون سینمای ایران دفاع مقدس تئاتر
وزارت علوم دانشگاه تهران شورای عالی انقلاب فرهنگی فضا تحقیقات و فناوری
اسرائیل رژیم صهیونیستی غزه فلسطین آمریکا جنگ غزه روسیه حماس ترکیه نوار غزه اوکراین طوفان الاقصی
فوتبال استقلال پرسپولیس لیگ برتر رئال مادرید باشگاه استقلال لیگ برتر ایران فولاد خوزستان جواد نکونام مهدی طارمی فولاد لیگ برتر فوتبال ایران
هوش مصنوعی گوگل تبلیغات ناسا تلفن همراه موبایل دوربین هواپیما فیبر نوری ایرانسل
وزارت بهداشت سرطان رژیم غذایی ویتامین کاهش وزن زوال عقل دیابت سلامت روان کودک