شنبه, ۸ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 27 April, 2024
مجله ویستا
نظریههای مداخله بخش عمومی در بازار کالا و خدمات شهری
الگوهای مدیریت شهری و میزان و نحوه دخالت دولت، نهادهای بخش عمومی و خصوصی، متناسب با شرایط محلی حاکم بر جوامع، تحولات زیادی را پیموده است. الگوی این تحولات همگی تابعی از حاکمیت دیدگاههای کلان بر مدیریت اقتصادی جوامع بوده است. هدف از این مقاله ارائه تصویری از تحولات نگرش نظری به نقش بخش عمومی و ساز و کار بازار در عرصهٔ کالاها و خدمات شهری است. بدین منظور دورههای مختلفی که نگرش خاصی بر الگوی مدیریت اقتصادی حاکم بوده است مورد بحث قرار میگیرد. در تقسیمبندی کلی میتوان دوران مورد بررسی را به پنج دوره تقسیم کرد. روند زمانی و تحولات حاکم بر الگوی مدیریت اقتصادی بازتابی از تحولات اقتصادی و روند رشد نظام سرمایهداری بوده است.
فردین یزدانی
منبع : پایگاه اطلاعرسانی شهرداری اصفهان
همچنین مشاهده کنید
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
خرید میز و صندلی اداری
خرید بلیط هواپیما
گیت کنترل تردد
ایران دولت مجلس حجاب گشت ارشاد رئیس جمهور رئیسی دولت سیزدهم پاکستان کارگران رهبر انقلاب مجلس شورای اسلامی
سیل هواشناسی قتل کنکور تهران قم سازمان سنجش شهرداری تهران آتش سوزی پلیس زنان اصفهان
قیمت دلار خودرو مسکن قیمت خودرو دلار سایپا بازار خودرو قیمت طلا ارز ایران خودرو بانک مرکزی تورم
کیومرث پوراحمد پایتخت کتاب تلویزیون سینمای ایران سعید آقاخانی سریال ترانه علیدوستی فیلم موسیقی مهران مدیری سینما
کنکور ۱۴۰۳ عبدالرسول پورعباس
اسرائیل رژیم صهیونیستی آمریکا فلسطین غزه جنگ غزه روسیه چین حماس اوکراین ترکیه ایالات متحده آمریکا
فوتبال پرسپولیس جام حذفی آلومینیوم اراک استقلال فوتسال بازی تراکتور بارسلونا باشگاه پرسپولیس تیم ملی فوتسال ایران باشگاه استقلال
هوش مصنوعی گوگل سامسونگ همراه اول فناوری ربات ناسا فیلترینگ ماه
سازمان غذا و دارو مالاریا کاهش وزن آلزایمر زوال عقل