پنجشنبه, ۲۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 16 May, 2024
مجله ویستا
چهار کلید طلایی تعلیم و تربیت
تاریخ نشر : ۸۴۰۹۲۶
تیراژ : ۵۰۰۰
تعداد صفحه : ۱۵۲
نوبت چاپ : ۱
شابک : ۹۶۴-۷۰۹۶-۲۲-۴
رده دیویی : ۳۷۰.۱۱
نوع اثر : تالیف
زبان کتاب : فارسی
قطع : رقعی
جلد : شومیز
محل نشر : اصفهان
نویسنده : پرورش - مصطفی
ویراستار : پرورش - داود
در نوشتار حاضر، نگارنده موفقیت در امر تعلیم و تربیت را منوط به طرح چهار پرسش اساسی میداند؛ این که 'هدف مربی' از تعلیم و تربیت چیست؟'، 'ویژگیهای مخاطب چیست؟'، 'چه تغییری میخواهیم ایجاد کنیم؟' و 'روش کار ما چگونه است؟'. وی بر این اساس ابتدا تعریفی از هدف به دست داده، سپس مراتب تعلیم و تربیت را بر طبق نمودار، باز مینمایاند این قلهها عبارتاند از: 'خلیفه اللهی'، 'رشد عقلانی'، 'تقویت اراده'، 'هماهنگی دست و احساس و مغز'، 'اصلاح چهار رابطه (خود ـ جامعه ـ طبیعت ـ خدا)'، 'شکوفایی استعداد و هوش'، 'آرامش و نشاط'، 'تفکر مثبت' و 'تفکر شهودی و هندسی'. در فصل دوم، نگارنده، شخصیت انسان را به مانند ساختمان سه طبقهای میداند که در طبقات مختلف آن ذهن، احساس و رفتار، جای دارند. بر این اساس بهترین انسانها کسانی هستند که سه طبقهی شخصیت آنها با هم هماهنگی دارد. در فصل بعد، روشهای تربیتی نظیر روش الگویی'، 'محبت'، 'تکریم شخصیت'، 'موعظه و نصیحت'، 'تشویق' و 'تنبیه' بازگو شدهاند. در فصل پایانی کتاب نیز راههای تربیت، معرفی شدهاند که عبارت است از: 'توجه کردن'، 'گوش کردن'، 'دقت کردن' که این سطح را 'دریافت' مینامند. بخش دوم که سطح 'واکنش' نام دارد شامل 'داوطلب شدن'، 'جواب دادن' و 'نشان دادن عکسالعمل' است. در سطح 'ارزش گذاری'، 'دنبال کردن'، 'مطالعه کردن' و 'پیگیری' درج شدهاند و سرانجام سطح 'تدوین' شامل ارزشهای مختلف و رفع تعارض بین آنها و ایجاد نظام ارزشی پایدار است.
تیراژ : ۵۰۰۰
تعداد صفحه : ۱۵۲
نوبت چاپ : ۱
شابک : ۹۶۴-۷۰۹۶-۲۲-۴
رده دیویی : ۳۷۰.۱۱
نوع اثر : تالیف
زبان کتاب : فارسی
قطع : رقعی
جلد : شومیز
محل نشر : اصفهان
نویسنده : پرورش - مصطفی
ویراستار : پرورش - داود
در نوشتار حاضر، نگارنده موفقیت در امر تعلیم و تربیت را منوط به طرح چهار پرسش اساسی میداند؛ این که 'هدف مربی' از تعلیم و تربیت چیست؟'، 'ویژگیهای مخاطب چیست؟'، 'چه تغییری میخواهیم ایجاد کنیم؟' و 'روش کار ما چگونه است؟'. وی بر این اساس ابتدا تعریفی از هدف به دست داده، سپس مراتب تعلیم و تربیت را بر طبق نمودار، باز مینمایاند این قلهها عبارتاند از: 'خلیفه اللهی'، 'رشد عقلانی'، 'تقویت اراده'، 'هماهنگی دست و احساس و مغز'، 'اصلاح چهار رابطه (خود ـ جامعه ـ طبیعت ـ خدا)'، 'شکوفایی استعداد و هوش'، 'آرامش و نشاط'، 'تفکر مثبت' و 'تفکر شهودی و هندسی'. در فصل دوم، نگارنده، شخصیت انسان را به مانند ساختمان سه طبقهای میداند که در طبقات مختلف آن ذهن، احساس و رفتار، جای دارند. بر این اساس بهترین انسانها کسانی هستند که سه طبقهی شخصیت آنها با هم هماهنگی دارد. در فصل بعد، روشهای تربیتی نظیر روش الگویی'، 'محبت'، 'تکریم شخصیت'، 'موعظه و نصیحت'، 'تشویق' و 'تنبیه' بازگو شدهاند. در فصل پایانی کتاب نیز راههای تربیت، معرفی شدهاند که عبارت است از: 'توجه کردن'، 'گوش کردن'، 'دقت کردن' که این سطح را 'دریافت' مینامند. بخش دوم که سطح 'واکنش' نام دارد شامل 'داوطلب شدن'، 'جواب دادن' و 'نشان دادن عکسالعمل' است. در سطح 'ارزش گذاری'، 'دنبال کردن'، 'مطالعه کردن' و 'پیگیری' درج شدهاند و سرانجام سطح 'تدوین' شامل ارزشهای مختلف و رفع تعارض بین آنها و ایجاد نظام ارزشی پایدار است.
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
ایران مجلس شورای اسلامی مجلس تعطیلی شنبه ها تعطیلی شنبه شورای نگهبان قوه قضائیه دولت دولت سیزدهم رهبر انقلاب رئیس جمهور حسن روحانی
مشهد سیل قوه قضاییه تهران هواشناسی شهرداری تهران قتل پلیس فضای مجازی بارش باران سازمان هواشناسی دستگیری
مالیات خودرو قیمت خودرو قیمت دلار بازار خودرو قیمت طلا بانک مرکزی دلار مسکن سایپا بورس ایران خودرو
نمایشگاه کتاب سریال نمایشگاه کتاب تهران کتاب زنان ازدواج فردوسی همایون شجریان شاهنامه سینمای ایران تلویزیون دفاع مقدس
دانشگاه تهران شورای عالی انقلاب فرهنگی فضا تحقیقات و فناوری
فلسطین رژیم صهیونیستی غزه اسرائیل آمریکا جنگ غزه روسیه حماس چین ترکیه اوکراین نوار غزه
فوتبال استقلال لیگ برتر رئال مادرید باشگاه استقلال جواد نکونام لیگ برتر ایران بازی لیگ برتر انگلیس فولاد خوزستان مهدی طارمی فولاد
هوش مصنوعی اینترنت گوگل عیسی زارع پور ناسا ایرانسل سرعت اینترنت تبلیغات تلفن همراه موبایل دوربین اپل
چای خواب دیابت سرطان سرماخوردگی کاهش وزن زوال عقل کودک بارداری موز