دوشنبه, ۲۴ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 13 May, 2024
مجله ویستا
21 گرم
تاریخ نشر : ۸۴۰۷۱۳
تیراژ : ۱۰۰۰
تعداد صفحه : ۱۲۰
نوبت چاپ : ۱
شابک : ۹۶۴-۹۶۰۸۱-۸-۴
رده دیویی : ۷۹۱.۴۳۷۲
نوع اثر : ترجمه
زبان کتاب : فارسی
قطع : رقعی
جلد : شومیز
محل نشر : تهران
نویسنده : اریاگاخوردان - گیلیرمو
مترجم : زارعقناتنوی - علی
مترجم : کمالی - افسون
در کتاب علاوه بر متن فیلمنامهی '21 گرم' گفت و گو با نویسندهی فیلمنامه و کارگردان آن و معرفی عوامل فیلم آمده است. مضمون اصلی فیلم بر تصادف و تقدیر است؛ مضمونی که بهترین آثار کریستف کیشلوفسکی را به یاد میآورد. تصادف در فیلم، مرکز ثقل و نیروی پیش برندهی داستان است و سه شخصیت اصلی داستان را به هم وصل میکند. فیلمنامه به نسبت شخصیت محور است. شخصیتها مانند مهرهی شطرنج در صحنه چیده شدهاند. این مهرهها در دل حوادثی قرار میگیرند و این که بعد از حادثه چگونه رفتار کنند، تعیین کنندهی شخصیت واقعی آنهاست. 'جک' مجرمی است که به مذهب روی آورده اما هم چنان خوی پلیدی در او وجود دارد. جرم او تصادف نیست بلکه این است که دختر 'کریستین' را در حال مرگ رها کرده و گریخته است. 'پل' هر چند برای زندگی دست و پا میزند، فقط میتواند تقدیر را تا چند روز عقب بیندازد و 'کریستین' هم چارهای ندارد جز این که به زندگی غمبار خود ادامه دهد. شخصیتها همگی در هزارتوی تقدیر گرفتارند و در طول فیلم تلاش میکنند با آن مقابله کند، اما تنها زمانی آنها را در آرامش مییابیم که تسلیم شدهاند و سعی میکنند در همان چارچوب جبری به زندگی ادامه دهند. اولین و چشمگیرترین نکتهای که در فیلمنامه به چشم میخورد ساختار شکنی در زمینهی بازی با زمان است.
تیراژ : ۱۰۰۰
تعداد صفحه : ۱۲۰
نوبت چاپ : ۱
شابک : ۹۶۴-۹۶۰۸۱-۸-۴
رده دیویی : ۷۹۱.۴۳۷۲
نوع اثر : ترجمه
زبان کتاب : فارسی
قطع : رقعی
جلد : شومیز
محل نشر : تهران
نویسنده : اریاگاخوردان - گیلیرمو
مترجم : زارعقناتنوی - علی
مترجم : کمالی - افسون
در کتاب علاوه بر متن فیلمنامهی '21 گرم' گفت و گو با نویسندهی فیلمنامه و کارگردان آن و معرفی عوامل فیلم آمده است. مضمون اصلی فیلم بر تصادف و تقدیر است؛ مضمونی که بهترین آثار کریستف کیشلوفسکی را به یاد میآورد. تصادف در فیلم، مرکز ثقل و نیروی پیش برندهی داستان است و سه شخصیت اصلی داستان را به هم وصل میکند. فیلمنامه به نسبت شخصیت محور است. شخصیتها مانند مهرهی شطرنج در صحنه چیده شدهاند. این مهرهها در دل حوادثی قرار میگیرند و این که بعد از حادثه چگونه رفتار کنند، تعیین کنندهی شخصیت واقعی آنهاست. 'جک' مجرمی است که به مذهب روی آورده اما هم چنان خوی پلیدی در او وجود دارد. جرم او تصادف نیست بلکه این است که دختر 'کریستین' را در حال مرگ رها کرده و گریخته است. 'پل' هر چند برای زندگی دست و پا میزند، فقط میتواند تقدیر را تا چند روز عقب بیندازد و 'کریستین' هم چارهای ندارد جز این که به زندگی غمبار خود ادامه دهد. شخصیتها همگی در هزارتوی تقدیر گرفتارند و در طول فیلم تلاش میکنند با آن مقابله کند، اما تنها زمانی آنها را در آرامش مییابیم که تسلیم شدهاند و سعی میکنند در همان چارچوب جبری به زندگی ادامه دهند. اولین و چشمگیرترین نکتهای که در فیلمنامه به چشم میخورد ساختار شکنی در زمینهی بازی با زمان است.
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
ایران رهبر انقلاب شورای نگهبان مجلس مجلس شورای اسلامی حجاب صادق زیباکلام دولت انتخابات انتخابات مجلس مجلس دوازدهم انتخابات مجلس دوازدهم
تهران هواشناسی بارش باران شهرداری تهران قتل سازمان هواشناسی سیل سلامت حج تمتع پلیس زلزله وزارت بهداشت
خودرو قیمت دلار سایپا قیمت طلا قیمت خودرو بازار خودرو بانک مرکزی مسکن بورس گاز حقوق بازنشستگان ایران خودرو
نمایشگاه کتاب نمایشگاه کتاب تهران کتاب تلویزیون سالار عقیلی دفاع مقدس سینمای ایران نمایشگاه بینالمللی کتاب تهران تئاتر رضا عطاران سریال سینما
وزارت علوم دانشگاه تهران
رژیم صهیونیستی غزه اسرائیل فلسطین حماس روسیه جنگ غزه آمریکا افغانستان نوار غزه سازمان ملل اوکراین
فوتبال پرسپولیس فولاد خوزستان مهدی طارمی لیگ برتر فولاد رئال مادرید بازی باشگاه استقلال استقلال لیگ برتر ایران باشگاه پرسپولیس
هوش مصنوعی مغز فناوری شفق قطبی تبلیغات ایلان ماسک نوآوری ناسا
خواب کودک سلامت روان تجهیزات پزشکی ویتامین افسردگی فشار خون درمان ناباروری بارداری زایمان