یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 5 May, 2024
مجله ویستا


آموختن و سبک‌شناختی


تاریخ نشر : ۸۴۰۲۱۹
تیراژ : ۱۰۰۰
تعداد صفحه : ۱۱۰
نوبت چاپ : ۱
شابک : ۹۶۴-۳۶۴-۵۵۷-۶
رده دیویی : ۱۵۳.۴
نوع اثر : تالیف
زبان کتاب : فارسی
قطع : وزیری
جلد : شومیز
محل نشر : تهران
نویسنده : اسدزاده - حسن

در این کتاب، با توضیح مبانی علمی، سبک‌های شناختی یادگیری به ویژه دو بعد اصلی از سبک‌ها (بعد کلی‌نگر ـ جزیی‌نگر و بعد کلامی ـ تصویری) معرفی و تعریف می‌شوند هم چنین چگونگی تاثیر سبک‌های شناختی بر یادگیری و آموزش تشریح می‌گردد. این کتاب برای مطالعه‌ی معلمان، برنامه‌ریزان درسی، فناوران آموزشی، طراحان آموزشی، تولید کنندگان مواد آموزشی و دست‌اندرکاران آموزشی تدوین گردیده است. در کتاب آمده است: 'سبک شناختی یک فرد به شکل قابل ملاحظه‌ای بر شیوه‌ای که اطلاعات در ضمن تفکر و یادگیری عادتا پردازش می‌شود. اثر می‌گذارد. تاثیر سبک شناختی بر شیوه پردازش اطلاعات به نوبه‌ی خود می‌تواند اثرات وسیع و بسزایی بر اثربخشی و کارایی آموزش بر جای گذارد. سبک‌های شناختی بسیارند... سبک‌های شناختی بر آموزش تاثیر می‌گذارند، زیرا آن‌ها به این که چگونه مغز انسان راه‌های دریافت، ادراک و بازنمایی دنیای پیرامونش را سازمان دهی می‌کند، اشاره دارد. سبک‌ها همچنین بر ایجاد گروه‌ها، روابط اجتماعی، عملکرد شغلی و شیوه‌های مدیریتی اثر می‌گذارند...