یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 5 May, 2024
مجله ویستا


برای عمری طولانی تر پیش بینی مالی داشته باشید


برای عمری طولانی تر پیش بینی مالی داشته باشید
بر اساس اداره آمار کانادا عمر متوسط کانادایی ها بطور چشمگیری افزایش یافته است. اداره فوق اعلام کرده است که عمر متوسط برای مردان کانادایی به ۸۲ سال و برای زنان کانادایی به ۸۵ سال افزایش یافته است.
این خبر بسیار خوبی است ولی باید به روی دیگر سکه هم توجه کرد. عمر طولانی تر، نیازهای مالی خود را به دنبال خواهد داشت و طولانی تر شدن عمر به معنی افزایش دوران بازنشستگی است. آنچه مشخص است نیازهای مالی این دوران علاوه بر هزینه های عادی روزانه زندگی شامل هزینه های احتمالی مراقبت های پزشکی است. البته همه سعی داریم تا با مراقبت و پیشگیریهای مناسب دارای جسمی سالم در دوران بازنشسگی خود باشیم ولی زمانیکه به آمار توجه می کنیم، متوجه میشویم که :
- ۴۳ درصد از کانادایی های بالای ۶۵ سال در طول عمر خود و بطور متوسط ۳ یا ۴ سال به مراقبت های طولانی مدت در مراکز مراقبتهای پزشکی ویژه یا اسکان در خانه سالمندان نیاز خواهند داشت.
- در ۶۶ درصد از زوج های کانادایی، حداقل یکی از دو نفر به مراقبت های طولانی مدت یا مراقبتهای پزشکی ویژه نیاز خواهند داشت.
- ۲۸ درصد از کانادایی ها ۶۵ سال و بالاتر که در مراکز مراقبتهای پزشکی ویژه بسر نمی برند، بدلایل پزشکی و بطور طولانی مدت از مراقبت های خاص در منزل خود استفاده می کنند.
- یک نفر از هر سه نفر کانادایی بالاتر از ۶۵ سال به آلزایمر و یا بیماریهای مرتبط با تخریت سلولهای مغزی دچار می شوند.
هر فردی باید خود را برای هزینه های احتمالی فوق آماده کند تا در زمان بازنشستگی با مشکلات مالی غیرقایل پیش بینی مواجه نشده و شاهد تحلیل سریع پس انداز بازنشستگی خود، بدلیل هزینه های پزشکی و مراقبت های خاص دوران سالمندی نباشد. به همین جهت یک برنامه ریزی مالی جهت دوران فوق کاملا الزامی است.
در اینجا به مواردی اشاره میکنیم که شما را برای یک دوره بازنشستگی طولانی و آسوده آماده می کند:
- به درآمد بازنشستگی خود ، درآمد دیگری از سرمایه گذاریهای مناسب بیفزایید و به سرمایه گذاری هایی توجه کنید که از امتیازهای ویژه مالیاتی نیز برخوردارند.
- از یک بیمه عمر جامع استفاده کنید تا علاوه بر پوشش بیمه شما، سرمایه و دارایی شما ، به ارزش دارایی شما بیافزاید و درآمدی تضمین شده را برای سالهای عمر طولانی بازنشستگی شما فراهم کند.
- بدقت پوشش بیمه مناسب برای درآمد خود و همسر خود انتخاب کنید که شامل بیمه عمر، بیمه پزشکی تکمیلی، بیمه عدم کارآیی، بیمه بیماریهای بحرانی و بیماریهای مراقبتهای ویژه طولانی مدت باشد.
با توجه به اینکه تاکنون پیش بینی مالی برای زمان بازنشستگی به این اندازه مهم و پیچیده نبوده است و مشاوره با یک متخصص، می تواند امکان برنامه ریزی کامل برای دوران بازنشستگی را براحتی برای شما فراهم کند.
ساسان رخشانی