سه شنبه, ۲۵ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 14 May, 2024
مجله ویستا
آستون مارتین DB۹
خودروهای اسپورت واقعی، خودروهایی هستند كه به گیربكس دستی مجهز باشند». این دیدگاه علاقهمندان به رانندگی در سرتاسر جهان، مشكل بزرگ پیش پای شركت آستون مارتین قرار داده است.
از زمان تولید DB۹ در سال گذشته تاكنون، شركت استون مارتین تنها مدل دنده اتوماتیك آن را تولید كرده و همانگونه كه انتظار میرفت، سیستم گیربكس خودكار آن از سوی برخی رانندگانی كه توقعات بیشتری در زمینه كارایی این خودرو داشتند، مورد انتقاد قرار گرفت.
خبر خوب ما این است كه سرانجام عقیده خریداران به گوش سازنده مجموعه گیربكس DB۹ كه تحت مالكیت شركت فورد قرار دارد، رسید و یك گیربكس دستی نیز برای این خودرو طراحی و وارد خط تولید شد. اكنون باید منتظر ماند و دید كه آیا گیربكس جدید هیجان رانندگان این سوپر خودرو را ارضاء خواهد كرد یا خیر.
باید به این نكته نیز اشاره كرد كه در واقع قلب طپنده آستون، موتور آن است. دنده دستی DB۹ از لحاظ تقسیم قدرت موتور ۱۲ سیلندر ۶ لیتری این خودرو، درست همانند همتای اتوماتیك خود عمل میكند. گیربكس اتوماتیك با توجه به نیروی۴۵۰اbhp و گشتاور ۵۷۰اNm كه به چرخهای عقب اعمال میكند، به خودی خود سرعت بالایی به DB۹ میبخشد. با این وجود، علاقهمندان DB۹ از دانستن این مطلب خوشحال خواهند شد كه دنده دستی، این خودرو را سریعتر از قبل نیز خواهد كرد.
دنده را در وضعیت یك قرار دهید و كلاچ را رها كنید، آستون همانند تیری كه از كمان رها شده است شتاب میگیرد. سازنده DB۹ ادعا میكند شتاب صفر تا ۱۰۰ كیلومتر این خودرو در مدل دنده دستی ۸/۴ ثانیه است كه ۱/۰ ثانیه سریعتر از مدل دنده اتوماتیك است.
DB۹ در دندههای بالاتر عملكرد یك خودروی رویایی را به نمایش میگذارد. محدوده سرعت بهینه برای این خودرو در جادههای معمولی ۷۰ مایل در ساعت میباشد. البته هنوز یك یا دو نگرانی دیگر وجود دارد. در زمان رانندگی در بعضی از جادههای مناسب در ولز، آستون ثابت كرد كه صرفنظر از سرعت باور نكردنی هنوز از آرمانهای خود كمی فاصله دارد.
DB۹ مجهز به دنده دستی، همانند تمامی DB۹هایی كه تاكنون آزمایش شدهاند، در سرعتهای بالا این حس را به سرنشین خود القاء میكند كه گوشه دربها به خوبی چفت نشدهاند. گرچه ما هیچگاه از كمبود نیروی كشش این خودرو شكایتی نداشتهایم، ولی DB۹ نتوانسته است حس اعتماد به خود را در راننده ایجاد كند.
در اكثر مواقع، DB۹ در محدوده سرعت بهینه خود بخوبی و بدون هیچگونه مشكلی رانده میشود و احساس لذت راننده از شرایط موجود را بهطور كامل به وجود میآورد. شكل ظاهری DB۹ بسیار شیك و مدرن بوده و تلاش رقبایی نظیر پورشه و بنتلی را در رقابت با خود، بیاثر گذاشته است. پیشرفت در زمینه طراحی داخل این خودرو تداوم یافته ولی سطح كیفی مواد بهكار رفته باعث شده است تا هزینه ساخت خودرو مبلغ فروش آن را تا بیش از ۱۰۰ هزار یورو افزایش دهد.
خریدارانی كه مایل به خرید DB۹ با دنده دستی هستند، باید مبلغی معادل ۳ هزار یورو بیش از قیمت مدل اتوماتیك آن بپردازند. در این صورت، DB۹ با وجود قیمت ۱۰۳۰۰۰ یورویی خود، خودرویی ارزانقیمت تلقی نخواهد شد.
www.bbc.co.uk :منبع
مترجم: داریوش افقی
مترجم: داریوش افقی
منبع : ماهنامه صنعت خودرو
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
آمریکا رهبر انقلاب یمن شورای نگهبان مجلس مجلس شورای اسلامی صادق زیباکلام دولت سیزدهم مجلس دوازدهم انتخابات مجلس انتخابات انتخابات مجلس دوازدهم
هواشناسی تهران بارش باران شهرداری تهران قوه قضاییه پلیس قتل سازمان هواشناسی سلامت زلزله وزارت بهداشت حوادث
خودرو سایپا مسکن قیمت دلار قیمت طلا قیمت خودرو بازار خودرو بانک مرکزی بورس گاز حقوق بازنشستگان دلار
نمایشگاه کتاب کتاب نمایشگاه کتاب تهران نمایشگاه بینالمللی کتاب تهران دفاع مقدس حج سینمای ایران تلویزیون تئاتر رضا عطاران سریال سینما
وزارت علوم دانشگاه تهران
اسرائیل رژیم صهیونیستی غزه فلسطین جنگ غزه حماس روسیه افغانستان طوفان الاقصی نوار غزه اوکراین ترکیه
استقلال فوتبال فولاد خوزستان پرسپولیس مهدی طارمی لیگ برتر رئال مادرید فولاد بازی لیگ برتر ایران لیگ برتر فوتبال ایران باشگاه استقلال
هوش مصنوعی فناوری شفق قطبی تبلیغات نوآوری ایلان ماسک ناسا اپل
کودک رژیم غذایی سلامت روان خواب واکسن شیر تجهیزات پزشکی فشار خون افسردگی