پنجشنبه, ۲۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 16 May, 2024
مجله ویستا
برای سلیم لنگ گربه نکن - Don't Cry For Salim The Lame
سال تولید : ۱۹۸۹
کشور تولیدکننده : هند
محصول : NFDC
کارگردان : سعید اختر میرزا
فیلمنامهنویس : سعید اختر میرزا
فیلمبردار : ویرندرا ساینی
آهنگساز(موسیقی متن) : شارانگ دِو
هنرپیشگان : پاوان مالهوترا، ماکاراند دشپانده و آشوتوش گواریکار.
نوع فیلم : رنگی، ۱۱۱ دقیقه.
«سلیم»، که سارقی خرده پاست، در محله «دوتانکی» بمبئی زندگی میکند. آدمهائی که در اطرافش میلولند و با آنان سر و کار دارند، پلیس، قاچاقچی، کلاهبردار و دزد هستند. پدر «سلیم» هنوز رنجور جراحتهای ناشی از اعتصاب کارخانههای نساجی بمبئی در 1982 است و مادرش با کارهای متفرقه خیاطی، اندکی پول به دست میآورد، اما «سلیم» بایستی خرج آن دو و نیز خواهرش، «آنیس»، را تأمین سازد. او پس از آشنائی با «اسلام»، نامزد فقیر اما تحصیلکرده خواهرش، خود را اصلاح میکند، اما سرانجام به سرنوشتی دردناک تن میدهد و کشته میشود...
* میرزا درون مایه مشکلات کارگردان مسلمان در محلههای فرودست بمبئی را، که تحت کنترل تبهکاران است، مطرح میکند. اما به رغم برتریهای تکنیکی فیلم، ترسیم قهرمانی اسیر سرنوشت در چارچوب مشخصههای رآلیسم و به شیوههای مستند، اثر را به تجربهای نه چندان خوشایند تبدیل میکند، که تنها احساس تأسف تماشاگر را نسبت به مشاهده بدبختیها برمیانگیزد.
کشور تولیدکننده : هند
محصول : NFDC
کارگردان : سعید اختر میرزا
فیلمنامهنویس : سعید اختر میرزا
فیلمبردار : ویرندرا ساینی
آهنگساز(موسیقی متن) : شارانگ دِو
هنرپیشگان : پاوان مالهوترا، ماکاراند دشپانده و آشوتوش گواریکار.
نوع فیلم : رنگی، ۱۱۱ دقیقه.
«سلیم»، که سارقی خرده پاست، در محله «دوتانکی» بمبئی زندگی میکند. آدمهائی که در اطرافش میلولند و با آنان سر و کار دارند، پلیس، قاچاقچی، کلاهبردار و دزد هستند. پدر «سلیم» هنوز رنجور جراحتهای ناشی از اعتصاب کارخانههای نساجی بمبئی در 1982 است و مادرش با کارهای متفرقه خیاطی، اندکی پول به دست میآورد، اما «سلیم» بایستی خرج آن دو و نیز خواهرش، «آنیس»، را تأمین سازد. او پس از آشنائی با «اسلام»، نامزد فقیر اما تحصیلکرده خواهرش، خود را اصلاح میکند، اما سرانجام به سرنوشتی دردناک تن میدهد و کشته میشود...
* میرزا درون مایه مشکلات کارگردان مسلمان در محلههای فرودست بمبئی را، که تحت کنترل تبهکاران است، مطرح میکند. اما به رغم برتریهای تکنیکی فیلم، ترسیم قهرمانی اسیر سرنوشت در چارچوب مشخصههای رآلیسم و به شیوههای مستند، اثر را به تجربهای نه چندان خوشایند تبدیل میکند، که تنها احساس تأسف تماشاگر را نسبت به مشاهده بدبختیها برمیانگیزد.
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
ایران دولت مجلس شورای اسلامی مجلس تعطیلی شنبه ها تعطیلی شنبه قوه قضائیه دولت سیزدهم شورای نگهبان رهبر انقلاب رئیس جمهور حسن روحانی
مشهد سیل سیل مشهد قوه قضاییه تهران هواشناسی قتل پلیس شهرداری تهران فضای مجازی بارش باران سازمان هواشناسی
خودرو مالیات دلار قیمت دلار قیمت خودرو بازار خودرو قیمت طلا بانک مرکزی ایران خودرو سایپا بورس طلا
نمایشگاه کتاب کتاب نمایشگاه کتاب تهران فردوسی سحر دولتشاهی تلویزیون سینمای ایران شاهنامه سریال
دانشگاه تهران شورای عالی انقلاب فرهنگی فضا تحقیقات و فناوری
اسرائیل رژیم صهیونیستی غزه فلسطین جنگ غزه حماس روسیه چین اوکراین نوار غزه طوفان الاقصی افغانستان
فوتبال استقلال پرسپولیس لیگ برتر بازی باشگاه استقلال لیگ برتر ایران رئال مادرید لیگ برتر انگلیس فولاد خوزستان مهدی طارمی جواد نکونام
هوش مصنوعی گوگل عیسی زارع پور سرعت اینترنت تبلیغات دوربین تلفن همراه موبایل ناسا
دیابت خواب کاهش وزن چاقی زوال عقل کودک بارداری نمک