شنبه, ۱۵ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 4 May, 2024
مجله ویستا
چگونه نوآوری و ابتکار را سرکوب کنیم!
اگر شما خدای ناکرده از آن دسته از مدیران هستید که بشدت از حضور پدیده های نو در سازمانتان نگران و در مقابل آنها مقاوم میباشید، مقررات زیر را با دقت مورد توجه قرارداده و مطمین باشید که این اصول دهگانه به شما کمک می کند تا ریشه نو آوری و ابتکار را در هر شکل آن از سازمان خود بر کنید! و اما اگر جز مدیرانی هستید که عاشق نوآوری و خلاقیت می باشند و نه تنها با آغوش باز از آن استقبال کرده بلکه مشتاقانه به دنبال توسعه آن در سازمان خود هستند باز توصیه میشود که اصول زیر را با دقت به یاد داشته باشید تا ناخواسته زمینه ساز سرکوب نوآوری در سازمانتان نشوید. رزابت كانتر که از اندیشمندان بنام مدیریت میباشد، ده قاعده زیر را بر اساس مشاهدات خود در شركتهای امریكایی برای توصیه برگزیده كرده است:
۱-به هر ایده تازهای كه از طرف زیردستان به شما ارایه میشود با تردید و بدگمانی نگاه كنید، صرفا به این علت كه هم جدید است و هم از طرف زیردستان پیشنهاد شده است.
۲-بر این پافشاری كنید كه كاركنانی كه برای اقدام به كاری، به تصویب شما نیاز دارند، ابتدا به چندین طبقه دیگر از مدیران مراجعه كرده و از آنها نیز تاییدیه بگیرند.
۳-از واحدهای سازمانی و افراد بخواهید در مورد پیشنهادهای یكدیگر به بحث و مجادله پرداخته و آنها را مورد انتقاد قرار دهند ( این تدبیر بار تصمیم گیری را از شانه شما برمیدارد. فقط كافی است نظریه موفق را انتخاب كنید).
۴-انتقادات خود را آزادانه ابراز كنید. اما از تحسین خودداری كنید ( این كار همواره زیردستان را مضطرب و گوش به زنگ نگه میدارد). بگذارید بدانند امكان خراج آنها همیشه وجود دارد.
۵-برای منصرف كردن افراد از گزارش كردن اشكالات در حوزه كاری خود، با مشكلات به عنوان نشانههای عدم موفقیت برخورد كنید.
۶-به طور مكرر همه چیز را با دقت كنترل كرده و اطمینان حاصل كنید كه افراد، به هر آنچه میتواند مهم باشد، اهمیت میدهند.
۷-در مورد تجدید سازمان یا تغییر در سیاستها، محرمانه تصمیم بگیرید و به صورت ناگهانی آنها را به افراد اعلام كنید (این تدبیر آنها را در حالت آماده باش گهمیدارد و غافلگیرشان می کند).
۸-اطمینان حاصل كنید هر نوع تقاضا برای دریافت اطلاعات كاملا دلیل داشته باشد و اطلاعات مزبور بهراحتی توزیع نشود ( بدیهی است مایل نیستید اطلاعات به دست افراد ناباب برسد).
۹-تحت عنوان واگذاری اختیار و مشاركت، مسؤولیت تشخیص كنارگذاردن یا جا به جا كردن افراد را به سطح مدیریت پایینتر واگذار كنید.
۱۰-مهمتر از همه، فراموش نكنید كه شما مقامات بالاتر، باید قبل از همه از نكات مهم درباره این كسب و كار مطلع شوید
مرجع: بر گرفته از کتاب خدایان مدیریت نوشته چارلز هَندی
منبع : سازمان فرهنگی فرا
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
انگلیس رفح بنیامین نتانیاهو انتخابات دولت حجاب مجلس شورای اسلامی دولت سیزدهم چین روز معلم رهبر انقلاب نیکا شاکرمی
سیل ایران سازمان هواشناسی آتش سوزی شهرداری تهران آموزش و پرورش هلال احمر قوه قضاییه پلیس معلم فضای مجازی زلزله
ترکیه خودرو مسکن قیمت خودرو سهام عدالت قیمت طلا قیمت دلار بازار خودرو تورم ایران خودرو حقوق بازنشستگان بانک مرکزی
مهران غفوریان رضا عطاران ساواک تلویزیون موسیقی سریال شهاب حسینی صداوسیما مسعود اسکویی سینمای ایران دفاع مقدس
اسرائیل رژیم صهیونیستی غزه فلسطین جنگ غزه آمریکا روسیه حماس اوکراین نوار غزه ایالات متحده آمریکا یمن
فوتبال پرسپولیس استقلال سپاهان باشگاه استقلال لیگ برتر علی خطیر بازی جواد نکونام لیگ برتر ایران تراکتور لیگ قهرمانان اروپا
اپل هوش مصنوعی آیفون صاعقه موبایل گوگل ناسا عکاسی تلفن همراه مدیران خودرو
کبد چرب فشار خون چای دیابت طول عمر