پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 2 May, 2024
مجله ویستا

بررسی نظرهای مشتریان سالن‌های بدنسازی بانوان شهر اصفهان


بررسی نظرهای مشتریان سالن‌های بدنسازی بانوان شهر اصفهان
هدف کلی از این پژوهش، بررسی راهکارهای جذب مشتری توسط سالن های بدنسازی ویژه بانوان شهر اصفهان بوده است. به این منظور پرسشنامه ای توسط محقق تنظیم شد و پس از هنجاریابی در اختیار ۱۲۰ نفر از مشتریان، ۱۲ نفر از مدیران و ۱۲ نفر از مربیان که به عنوان نمونه آماری انتخاب شده بودند، قرار گرفت. اطلاعات به دست آمده مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج تحقیق نشان داد که هدف بیشتر بانوان از شرکت در کلاس های باشگاه، حفظ تندرستی (۶۵.۸ درصد)، تناسب اندام (۶۰.۸ درصد)، کاهش وزن (۴۲.۵ درصد) بوده است. همچنین نتایج نشان داد که وجود مربیان متخصص و متعهد و مکان قرارگیری سالن و در نظر گرفتن انواع تخفیف در هنگام پرداخت شهریه در میزان جذب مشتری از اهمیت زیادی برخوردار است و مشتریان به چگونگی و کیفیت ارایه خدمات اهمیت بیشتری می دهند و از نظر آنان کیفیت و کمیت امکانات و استفاده از انواع روش های تبلیغاتی اهمیت کمتری در جذب مشتری دارد. از دیگر نتایج به دست آمده، آشنایی کم مدیران و مربیان باشگاه ها با اهداف، انگیزه ها و تمایلات مشتریان است و بیشتر مدیران و مربیان از نظر سابقه ورزشی و تحصیلات دانشگاهی در زمینه مدیریت و مربیگری باشگاه ها در سطح پایینی قرار دارند که بیان کننده ضرورت برگزاری کلاس های آموزشی مدیریت بویژه مدیریت باشگاه های ورزشی و دوره های تخصصی و آموزشی برای مربیان است. همچنین نتایج نشان می دهد که در نظر گرفتن انواع تخفیف در هنگام پرداخت شهریه و تاسیس باشگاه در مکان پر رفت و آمد در افزایش میزان جذب مشتری اهمیت زیادی دارد (P?۰.۰۱).
محمد احسانی
سمانه شمسی پور
منبع : پایگاه اطلاعات علمی